1

Finns det växellådor med diffbroms eller diffspärr till 2wd bensin?

Har sett danska militär dieslar med diffbroms men ingen bensinare.

Det är helt värdelöst att ens försöka dra släp med olastad pickup när det är halt.

jojo jag vet det finns syncro har sån också men med lagliga lastvikt som en golf är det inget alternativ.

2

Jag tror jag ska ha en AAR låda kvar så jag vet att det finns sådana lådor men om jag har en kvar är den inte till salu.
Varför inte en syncro diff i en 2wd låda  ICQ/ag

P.S Det går jag har sett sådana

3

Varför inte använda en diesellåda med diff?  Det är väl bara o byta svep? Visst utväxlingen blir kanske blir kass men va gör man inte för en diffbroms ICQ/ab

4

Bockerud skrev:

Varför inte använda en diesellåda med diff?  Det är väl bara o byta svep? Visst utväxlingen blir kanske blir kass men va gör man inte för en diffbroms ICQ/ab

Jaaaa... eller neeeej. Diesellådor med diffbroms är lika vanliga som en påve med skägg.
Pickupens största problem är ju att den är för lätt bak. Diffbroms hjälper inte om det inte finns friktion på något av däcken. Skicka upp ett par säckar med sand på flaket istället. Det gjorde jag på min gamla pickup, gick fint som snus och var betydligt billigare än en difflåda. Annars är det väl bara att hosta upp slantarna och skaffa en Peloquin.

5

Så 2wd med diffbroms är ovanligt? Trodde alla dieslar hade det! Bäst jag gömmer undan reservlådan ICQ/ab

6

Kör med pall betongplattor på flaket när det är halt med då försvinner lastutrymmet/lastvikten.

Hemskt vad alla hamstrar difflådor!

Får plocka fram syncron så länge.