Har någon erfarenhet av dessa till late bay ifrån VWimporten? Tillverkare?
Crewcab 65a
Typ 1 50a i delar
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Typ2: Baywindow » Sänkspinlar Bay
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Har någon erfarenhet av dessa till late bay ifrån VWimporten? Tillverkare?
Vw heritage säljer dom såg jag i volksworld..
Breddar dom 1 tum per sida? Så man behöver korta framvagnen.
Det är dessa spindlar som alla länkar till, det är dom enda spindlarna som finns på marknaden som är nytillverkade. Dom är tillverkade och framtagna av serial kombi i Frankrike som jag ha fattat det, övriga sänkspindlar på marknaden är tillverkade med originalspindlar som utgång.
http://www.serial-kombi.com/en-GB/bay-w … bi-n313573
/Foppa
Finns en dansk som bygger om 20 par i stöten på en mekanisk verkstad i DK. Kostar inte så mycket.
info om dom och honom?
Tack för alla svar, och inga negativa! dom breddar tydligen 10mm per sida. Jag är sugen på att plocka fram min 65a dh och den har 68 framvagnsstomme med 75a bromsar och måttligt sänkt med justerbar höjd. Den var tyvärr väldigt spårkänslig så då tänkte jag att med dessa spindlar kan man höja den lite igen, samt att jag tänkte luta framvagnen ett par grader bakåt för att öka kastervinkeln. Och breddningen utåt kan kan man ju kompensera genom att flytta fälgringen motsvarande inåt. (plåtfälgar)
Den borde inte ha blivit spårkänslig av sänkningen. Det lutar ju som du säger åt att du har fel castervinkel.
Du kan ju justera castern med den övre kulbulten. Det sitter ett märke på den, som ska peka framåt eller snett framåt i färdrikningen. Det är en sak som många missar.
Jag hade en dubbelhytt där den kulbulten stod fel, och jag höll på att bli tokig. Den jazzade runt och var allmänt spårkänslig på vägen.
Castervinkeln är en linje mellan centrum på övre och nedre kulled, och den ändras inte av hur du vrider camberjusteringen som bara ändrar lutningen på spindeln. Själva kulan sitter ju fast i länkarmen och kan inte justeras. Typ ett har ju fenomenet att castern minskar när man sänker dem så tänkte att det kanske år samma fenomen på pickuppen. Till bubblorna finns det ju castershims för rätta till det. Rätta mig gärna om någon tycker att jag tänker fel. 68a bubblan som jag sänkte hade noll i caster innan jag monterade shims.
Castervinkeln är en linje mellan centrum på övre och nedre kulled, och den ändras inte av hur du vrider camberjusteringen som bara ändrar lutningen på spindeln.
Jodå, du har rätt i att castervinkeln är en linje mellan övre och nedre kulled. Men den linjen ändras då vrider övre bulten, då den är excentrisk. Du flyttar ju kulleden, inåt/bakåt/framåt/utåt. Den påverkar både caster och camber. Det syns med blotta ögat då du vrider på den.
Det står också i den orignala VW verkstadshandboken att märket på kulbulten ska peka framåt eller snett framåt.
Prova så ska du se att det gör underverk. Jag var helt lyrisk över hur bussen gick efter att den blev inställd rätt.
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Typ2: Baywindow » Sänkspinlar Bay
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.