1

Har ett litet bekymmer med min 1300 -66 motor.
Jag har helt ny bränslepump men får den inte att pumpa sök den ska. Är precis som pinnen är för kort. Känner man på pinnen så är den alldeles lös, går den att justera eller lossa på något sätt? Bakelitbrickan är trasig eller har rättare sagt delat sig. Får jag bara loss pinnen kan jag kanske fiska upp resten. Har även en ny sådan.

2

Den drar du väl bara upp. iaf på dom som jag fixat  Default/hmm kolla så att den går lätt, bakelitbrickan kanke gör så att den kärvar

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

3

Hmm, har försökt lyfta upp den men känns som den sitter fast. Får väl ta i lite mer kanske...

4

det finns 2 modeller på pinne, du har förmodligen den korta pinnen mot en pump som vill ha en lång.....

VW HusBuss -64 | VW Buggy -67 | VW 2176cc Oval -56

5

Försökte dra upp den nu men det verkar som den fastnar i något, kan den ha blivit böjd av någon anledning?

6

Om bakeliten som styr pumppinnen är trasig så kan pinnen kilat fast sig på sidan av excentern som rör den upp och ner men då ska du kunna se att pinnen sitter ordentligt snett.

7

Löste sig, fick upp pinnen idag med en massa våld, var precis som stickan sa, backeliten hade spruckit och pinnen hamnat snett.
Den var ganska böjd kan jag säga!

8

Jag har långa pinnar liggandes.. om du behöver, kan nog även få fram någon backelit styrning också.. allt begagnat men kan hämtas idag om du har bråttom...

68:a Early bay Pick-up
75:a Late bay Westfalia

9

ja då är frågan om det beror på att det satt en lång pinne som bottnat mot en pump som velat ha en kort pinne och det är det som resulterat till att den hamnat snett ? kan vara värt att kolla upp ....

VW HusBuss -64 | VW Buggy -67 | VW 2176cc Oval -56