Köpte en välbevarad brandbil -90 Magnum idag av en bilfirma i Katrineholm
7500 väldokumenterade mil från dag 1
Nån som har sidoluckorna och en bakdörr (bucklig) i nyskick eller närmast detta så får du gärna höra av dig
1 2014-01-18 16:45:57 Senaste redigerad av trekronor (2014-01-18 16:58:38)
Grattis! Ge de några år så är du kung me en bil i de skicket,
Fast för å leta splittbuss köper du väldigt bra bruksbilar... Så länge..
MOTORGÅRDEN..& de som händer där..titta gärna in!
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=9894
Nice, Grattis!
Se verkligen fin ut! 
Köpte en välbevarad brandbil -90 Magnum idag av en bilfirma i Katrineholm
7500 väldokumenterade mil från dag 1
Nån som har sidoluckorna och en bakdörr (bucklig) i nyskick eller närmast detta så får du gärna höra av dig

Wesfalia Syncro 88a,
Porsche 912 66a, Porsche 912E 1976,
Medlem i VW Maffian, VWHK
Jag har en bakdörr, kan ta en bild om du inte har bråttom. Sen kan jag lev. Den till dej till sommaren
Grattis, denne ser jo veldig bra ut... 
65' T2 splitt CrewCab
74' 1300 S RaceBug
74' 1303 S LyxBug
90' T3 TriStar Syncro
92' T3 Dubbelhytt Syncro
7 2014-01-19 18:44:57 Senaste redigerad av trekronor (2014-01-19 18:45:18)
Tack för alla trevliga komentarer.
Låter ju lovande med din bakdörr Dieseldavid jag pm,ar dig min mailadress så kan du skicka foto 
Nice som fan inte utan man är lite avis 
Har en 1989 Chevrolet Star craft G20
Och en T3/T25 från 1982 med 1,6 liters dieselmotor
Remember! A grinder and paint makes you the welder you ain't.
Grattis grattis!
Alltid kul när nån hittar fina bilar att köpa!
VW T3 DH Syncro MV~1 diff~ 1991~.
VW T3 Enkelhytt.Volvo B23. ~1990~.
VW T2 Deluxe 2L 1979.
Äntligen fick jag till en mekarhelg
Bromsar och kopplingen känndes lite svampiga så jag tänkte byta ut oljan i systemet.
Tömde ut all oljan med hjälp av en fiffig grej jag köpte på mekonomen som man kopplade på reservhjulet och tryckte ut oljan med lufttrycket från däcket.
När jag höll på att fiffla med detta så började det läcka ut olja på mattan under pedalerna hmmm, ojdå det läckte olja från kopplingscylindern
Nåja jag hade ju både lördag och söndag på mej Hahahahaha. Det blev lite mer jobb än jag tänkt mig kan jag lova 
Som tur va så hade jag sparat ett komplett broms/kopplingspaket så det blev till att byta ut hela klabbet.
!9:00 söndag kväll var jag färdig SOM TUR VA för jag hade beställt besiktningstid på måndag kl 16:30 ska bli intressant
Gött jobbat! Lycka till på besiktningen!
Borde ju bli blankt papper på den pärlan 
fasen måste man riva ut hela instrumentbrädan för att byta kopplingscyl?? droppar lite från min men jag har blundat för det ett tag nu.....känns som man blundar lite till 
62:a typ1 "Caffen"
70:a T2 kleinbuss 221
86:a T3 Dubbelhytt
Väntar spänt till 1640 för att få uppdateringen 
Såg jobbigt ut att byta kopplingscylinder, tyckte jag med Fredde 
Tänkte när jag såg instrumentbrädan, vad sitter för extrasaker i den eftersom den gått som brandbil?
Det gick hyfsat okej att ta isär och ihop faktiskt, skitmycket jobb var det ju men ändå kul
. Finns ju dom som samlar frimärken och kan sitta med det i timtal, tur att alla är olika.
utryckningsfordon eller brandbil sitter det ju blåljus och syreeeeen och det får man ju inte åka omkring med
har faktiskt bara kopplat ur det så man kan flascha på träffarna när tillfälle erbjuds
Nu sticker jag till bilprovningen KATZZZZING och gör en "lätt omreggning"
BLANKA PAPPER YEAH!!!!!!!
Grattis!
kul att höra att det gick så bra!
Grattis!
kul att höra att det gick så bra!
Tackar tackar visste ju att den är fräsch men dom brukar ju alltid hitta nånting 
Grattis!
Har du original kom radio kvar i din T3?
Grattis!
Har du original kom radio kvar i din T3?
Tyvärr så var den urtagen men jag har pratat med killen som monterade ur grejerna och han trodde det låg kvar så förhoppningsvis finns grejerna kvar.
han skulle höra av sig och då får jag grejerna gratis cool och montera in dom igen faktiskt
Larmet satt ju kvar så det var Blåljus och radio som var demonterat 
Gilla!
På min vart allt bortplockad! 
