1

Tjena tjena Jocke heter jag, 21år ung och nybliven bubblaägare(även om det är en "ny")

Tanken är att den ska gå att köra upp till buggrun 2014 och det borde inte vara några problem då den redan rullar, mycket kosmetiska fel men i övrigt en liten pärla..typ!

Tips och trix som kan hjälpa till är mer än välkomna!

Bilder kommer dyka upp såfort jag har fått ner den på marken igen efter att jag fått dit bromsarna igen!

2

Härligt! Fler projektbilar med McPherson-framvagn är precis vad som behövs här  ICQ/ag  Igår var förmodligen någon sorts rekord när de första fyra (4!) trådarna i Projektforumet under några timmar var 1302/03-relaterade  ICQ/ae

Har en "sommarblå" [original VW-kulör] 1303S -73.
Lite före/efter-bilder finns på Garaget och min projekttråd är här på Boxerville

3

Stefan F skrev:

Härligt! Fler projektbilar med McPherson-framvagn är precis vad som behövs här  ICQ/ag  Igår var förmodligen någon sorts rekord när de första fyra (4!) trådarna i Projektforumet under några timmar var 1302/03-relaterade  ICQ/ae

Härligt! Galet kul bil faktiskt! Känns som att man har hamnat rätt med mycket kunnigt folk här på forumet!

4

Stefan F skrev:

Såg det jag med! ICQ/ab Helt otroligt!! ICQ/ab Kan "vi" verkligen vara på gång nu:)
Måste skickas till "Rekordbyrån" ICQ/ad

Kör 5-växlad 1303 sommartid.

Se mer om hur det hela började?? Kika in på: http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=25153 
...men finns även på: http://www.garaget.org/?car=47983

5

Idag monterades bromsoken tillbaka efter att ha blivit uppsmorda, men eftersom att gummidamaskerna vart helt slut så får det bli att köpa renoveringssatser och göra om allt igen!
  Men den gången blir det till att fixa trummorna bak också så att man faktiskt kan säga att bromsarna är helt okej!

I övrigt kommer det nog stå lite still under det närmaste då pengarna tryter lite nu efter jul....

6

germanbug skrev:
Stefan F skrev:

Härligt! Fler projektbilar med McPherson-framvagn är precis vad som behövs här  :D  Igår var förmodligen någon sorts rekord när de första fyra (4!) trådarna i Projektforumet under några timmar var 1302/03-relaterade  :P

Såg det jag med! :) Helt otroligt!! :) Kan "vi" verkligen vara på gång nu:)
Måste skickas till "Rekordbyrån" ;)

Hoppas att jag en dag kommer kunna göra er sällskap men min gröna "pärla"!

Post's attachments

33CD044C-AF3F-4515-B34D-DB7EE3681432.JPG, 143.1 kb, 960 x 720
33CD044C-AF3F-4515-B34D-DB7EE3681432.JPG 143.1 kb, 307 downloads since 2014-01-02 

7

Riktigt frän färg! Ska bli kul att följa! ICQ/ab

8

myraaan skrev:

Tack tack ICQ/ab tyvärr är skärmarna förstörda av en del rost och ett helt förfärligt spackling/målningsjobb..så den behöver en ny lack, vilket inte är billigt..

9

Syxez skrev:
myraaan skrev:

Tack tack ICQ/ab tyvärr är skärmarna förstörda av en del rost och ett helt förfärligt spackling/målningsjobb..så den behöver en ny lack, vilket inte är billigt..

Det är ju ganska kul med lite jobb ändå. Bara trist att man oftast måste lacka hela bilen om man vill ha samm. Kulör.. Dock har jag sett endel som lackar skärmarna i andra färger. I vissa fall kan det ju bli riktigt snyggt! Ska bli kul o se vad du ska göra med den ICQ/ab!

10

myraaan skrev:
Syxez skrev:
myraaan skrev:

Det är ju ganska kul med lite jobb ändå. Bara trist att man oftast måste lacka hela bilen om man vill ha samm. Kulör.. Dock har jag sett endel som lackar skärmarna i andra färger. I vissa fall kan det ju bli riktigt snyggt! Ska bli kul o se vad du ska göra med den ICQ/ab!

Ja nått kul händer säkert men lacken har lägst prio nu! Ska mest fixa alla småsaker som gör den lite extra go att köra och sen bara njuta lite innan man faktiskt har råd att göra lite mer övergripande förändringar ICQ/ab hoppas att det blir en runda till buggrun i sommar ICQ/ab

11

Syxez skrev:
germanbug skrev:
Stefan F skrev:

Såg det jag med! ICQ/ab Helt otroligt!! ICQ/ab Kan "vi" verkligen vara på gång nu:)

Hade exakt likadan ärtgröna färg på min 1303:a innan jag renoverade den.
http://forumbilder.se/DBHUF/47983-477699.jpg

Kör 5-växlad 1303 sommartid.

Se mer om hur det hela började?? Kika in på: http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=25153 
...men finns även på: http://www.garaget.org/?car=47983

12

germanbug skrev:
Syxez skrev:
germanbug skrev:

Hade exakt likadan ärtgröna färg på min 1303:a innan jag renoverade den.
http://forumbilder.se/DBHUF/47983-477699.jpg

Ja jag var inne o spionerade på den igår ICQ/ab så jävla grymt jobb!

13

Kul! Sitter även jag med en 1303s -73, inte lika färggrann som din dock ICQ/ab Första bubbla-ägandet här med!

14

Hialösa skrev:

Kul! Sitter även jag med en 1303s -73, inte lika färggrann som din dock ICQ/ab Första bubbla-ägandet här med!

Härligt! För jävla trevlig bil ICQ/ab

15

Förra veckan rök fotstegen bort pågrund av ren uttråkning, vänstersidan hade klarat sig ganska bra men steget var ganska uppätet, högersidan däremot...ingen plåt kvar i bakre delen av steget istortsett!
  Gummit höll iallafall ihop det hela ganska bra..;)
Såhär såg det ut i trösklen på högersidan Default/hmm
[img]cid:43f7d196-7c9c-11e3-a7c1-00215ad80bf6:1:0[/img]

Hittade även hål på ljuddämparen så den får väll bytas ut den med, några tips på dämpare med lite riv i?

Inte kul men jag hittade nya sidor till trösklarna som bara borde vara att svetsa dit efter att man har kapat bort det gammla, slippa mäta och kladda med nya fästpunkter för stegen, vad tror ni? Hiss eller diss?

I övrigt står det still då plånboken har tagit semester Default/yikes dessutom har jag fortfarande inget garage som man kan riva lite mer omfattande i..så känner någon till ett garage i halmstad behöver ni inte vara rädda för att säga till!

Ha de gött och fortsätt att hålla koll för förr eller senare exploderar arbetet hoppas jag!

16

Syxez skrev:

Förra veckan rök fotstegen bort pågrund av ren uttråkning, vänstersidan hade klarat sig ganska bra men steget var ganska uppätet, högersidan däremot...ingen plåt kvar i bakre delen av steget istortsett!
  Gummit höll iallafall ihop det hela ganska bra..;)
Såhär såg det ut i trösklen på högersidan Default/hmm
[img]cid:43f7d196-7c9c-11e3-a7c1-00215ad80bf6:1:0[/img]

Hittade även hål på ljuddämparen så den får väll bytas ut den med, några tips på dämpare med lite riv i?

Inte kul men jag hittade nya sidor till trösklarna som bara borde vara att svetsa dit efter att man har kapat bort det gammla, slippa mäta och kladda med nya fästpunkter för stegen, vad tror ni? Hiss eller diss?

I övrigt står det still då plånboken har tagit semester Default/yikes dessutom har jag fortfarande inget garage som man kan riva lite mer omfattande i..så känner någon till ett garage i halmstad behöver ni inte vara rädda för att säga till!

Ha de gött och fortsätt att hålla koll för förr eller senare exploderar arbetet hoppas jag!

Och nu ballar bilderna ur..Löser det en annan dag det med!

17

Fy fan vilken ball färg !

Typ 1  -63
Typ 1  -66
TYp 1  1303s -73

18

Ric 79 skrev:

Fy fan vilken ball färg !

Eller hur! Hoppas på att kunna behålla den, eller ja lacka om i samma!

19

Jobbar på garageletandet...går Inge bra, hade ett på gång men det visade sig att inga heta arbeten var tillåtna ICQ/ac det är ju ändå en bubbla så vinkelslip och svets lär ju få användas ett par gånger  ICQ/ad  men har jag tur så får jag goda besked efter helgen på ett annat! Hoppas inte att folket tappar intresset fort här inne för snart kommer det hagla frågor och fräcka uppdateringar om mina försök att rädda min gröna skönhet!

Svets och massa verktyg måste shoppas innan det kan dra igång ordentligt dock så ja.. En dag i taget är the way to do it! ICQ/af

20

Det är du som bestämer takten ICQ/ab

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

21

Johan W skrev:

Det är du som bestämer takten ICQ/ab

ja men jag vill komma igång nuuuu! Men det som väntar på något gott... ICQ/ad

22

Håll i hatten! ! Garage fixat, skärmar, kofångare , stolar och mattan är nu bortmonterat! 

Nya skärmfästen ska svetsas och fotstegsfästet på högersidan ska också bytas, i övrigt verkar plåten vare helt ok!
Den ska få rulla i sommar med i väntan på att man har fått ihop en liten budget för att ha råd med lack och fälgar o allt annat som måste göras, så iår blir det bara till att byta den plåten man märker e kass utan att dela på den! Så det blir provisoriskt svartlackade skärmar sålänge och en lättare puts på resten så att man inte behöver skämmas allt för mycket ICQ/ab

Motorn går fortfarande som en klocla efter att ha stått ute utan någon som helst kärlek under hela januari, baea att vrida om nycklen och köra ICQ/ag

Kommer nog ett gäng bilder förr eller senare med, men nu har ni fått en liten uppdatering om läget om det fortfarande är någon som är intresserad ICQ/ab

23

Syxez skrev:

Kommer nog ett gäng bilder förr eller senare med, men nu har ni fått en liten uppdatering om läget om det fortfarande är någon som är intresserad ICQ/ab

Såklart vi är! Du vet väl att utan bilder har det inte hänt...  ICQ/ae

Har en "sommarblå" [original VW-kulör] 1303S -73.
Lite före/efter-bilder finns på Garaget och min projekttråd är här på Boxerville

24

Fortfarande inga bilder...fy på mig!!! Men idag tog jag vardagsräcern och tog en 30milsrunda för att hämta ett par "nya" framskärmar i Gbg, legat på gubbens vind i x antal år så lite avdankade var dem men för 1000 spänn var det lätt värt det! Den ytterst trevliga Herren kastade också in en hink med diverse delar bland annat nya kofångarfästen!! Underbart då iallafall ett av originalen är historia! Resten av prylarna har jag antingen i bra skick eller så är det till äldre modeller så det får bli att sälja eller skänka till bättre behövande någon gång! Förhoppningsvis blir det till att hämta upp ett par bakskärmar i Sthlm när dansskorna åker på för en 2dagars spelning! *nytta och nöje*  ICQ/ag lite svart tattarspray på skärmarna för att hålla plåten frisk och sen jävlar ska det rullas i sommar!

25

Idag fick bromsoken sig en avborstning och lite färg, blev även byte av damasker, packningar och nipplar! Rekomenderar andra att göra det istället för att köpa nya ok, väldigt enkelt utfört faktiskt!

Hela lägenheten är full med plåtdelar och sommaren närmar sig med stormsteg!!!! Dags att lägga på ett kol Default/yikes