26

Sänker du lika fram och bak kommer fotbrunnarna bak ta i när du ska över farthinder och ljuddämparen när du ska ner för en kant, tar man ett hjul i taget så kan man klara hyfsade kanter, det finns inget skadligt under så inga hasplåtar behövs.

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

27

Tack för svar. SÅ man ska sänka mer fram eller vadå?

För att bli gammal och vis så måste man vara ung och dum.

28

Det blir svårt att köra lågt om den är högre fram än bak för då tar karossen i på plan backe, prova att lyfta fram och prova får man in handen så går det, men räkna med skrap och håll koll på motorn jag slet av en av pinbultarna till silen ingebra ICQ/ab

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

29

dannel94 skrev:

Tack för svar. SÅ man ska sänka mer fram eller vadå?

Det är ju en individuell syn på HUR man bygger sin bil. det är ju det som är det roliga med att meka/bygga bilar.
På 50-talet byggde man Gassers och Hot Rodders med hög framvagn... därefter blev det tvärtom(bilarna såg ut som "hyvlade ostar"= låga fram, höga bak). Idag sänks bilarna oftast, både bak och fram, men lite mer sänkta fram än bak ...    MEN det är upp till DIG, att bygga "Din Egen Ride".
Eller som SOB alltid sa: Happiness is a Hot VW!! (RIP).
.. just another cent .. or a $. (soon $2?)