Definitioner: HD sideplate(tillverkad i stål) sitter på IRS-diffen, genom (HD) sideplaten går vänster stubbaxel. (HD) sidecover, även kallad lock enl. VW, eller gavel(tillverkad i aluminium(legering)).
#1 Ja
#2 - 4 Ja, man använder originalbrickorna, om man inte vill shimsa diffdreven hårdare. Glappet(och olikheter per sida) är funktionsmässigt inte så viktigt då det jämnas ut/kompenseras automatiskt vid körning, eftersom lasten fördelas lika till de bägge sidorna(hjulen). Rent hållfasthetsmässigt blir blir det klart olika belastning på kuggen om man varierar/har olika djup på kuggingreppet. Denna (lilla) olikhet har aldrig bekymrat mig når jag har monter en Super diff. Där emot har det betydelse HUR djupt(minimering av glappat) du skaffar dig. Ju hårdare(mindre glapp) du sätter, desto mindre eller svårare får differentialen att utföra sitt jobb, dvs. fördela lasten jämt på de båda hjulen(vilket väl är toppen om man bara skall köra 1/8-, 1/4-mile RAKT FRAM). Med 4 spindeldrev har du redan skaffat dig mer friktion i diffen så jag skulle inte lägga mer jobb på att tajta upp diffen. GB hade en sats avsedd för Swing diff., som han kallade "Por Mans Posi", och som bestod av ett antal brickor som man shimsade det aktuella spelet med. Jag vill minnas att han slutade sälja den i början på 90-talet. Kan tänka mig att en anledning var för att det sliter hårdare på dreven att sätta dom hårt.
#4 Om du menar side platesidan finns det borrade hål i side platen, under stubbaxeln. Ta isär allt så kan du enkelt knacka ut lagret med en dorn.
-------
När du nu har satt i en annan (HD) sideplate bör du kolla/shimsa förspänningen på diff.-lagret(-en). Under lagerbanan i sidecovern finns ett(eller flera) shims. Original förspänning på diff.lagren skall vara 0,40 (totalt).
Passa även på att kolla(läs: demontera) dina axlar(för spindeldreven) i diffen. Är det eftermarknadsaxlar(Crown t.ex., har ett spiralskuret oljespår på axeln), har det garanterat blivit skadat(läs: skurit). Drevet(-en) kan kanske rotera, men det finns säkert skador där. Jänkarna kan inte sin materiallära(härdning), så använd (modifierade) originalaxlar.
.. my 2 cents