1

Söker en tipgirl / bilvagga , kanske någon som vill hyra ut sin ? annars köper jag en gärna.

Jag bor i Sandviken "Gästrikland" åker inte 100 mil för en , men frakt brukar lösa sig.

070 75 98 194

2

Försöker igen annars blir det att bygga en egen.

3

Kan du inte bygga en rätt enkelt? Borde finnas ritningar du kan få av någon som passa den bil du ska ha till.

VW Bubbla Typ1 1964 "White lady"

Pulver is da shit!

4

Jodå försökte bara spara lite tid , finns någon tråd här på forumet med lite mått. ICQ/ab

5

Om du hittar ritningar eller mått o.dyl. kan du väl lägga upp bilder här. Är också intresserad.

6

Kolla blocket, ibland dyker de upp.

Bay 78 Kleinbus under uppsvetsning, Bay 77 Donatorbuss (skrotad nu), T23 projekt

7 Senaste redigerad av Demian (2014-01-02 10:14:40)

Jag började bygga en. Den är inte helt klar. Men alla skarvar är svetsade, vilket dom inte är på bilden.

Växellådan ingår, men behövs nog inte. Ett drev inuti är slitet. Jag har tagit isär den och kollat. Det är lätt gjort att påläggssvetsa på drevet.

Själva fyrkantiga ramen mellan vaggan ingår inte, men ställdelen som sitter längst ut på fyrkantsramen ingår. Det ingår även axel för snurrfunktionen och lager om jag hittar dom.

Jag vill ha 1500:-

http://i40.tinypic.com/aayf87.jpg

Den påminner lite om denna, men min är gjord så man ska kunna ställa in tyngpunkten på karossen. Den funktionen har inte Verktygbodens.
http://verktygsboden.se/20.0.0.1/18231/cache/18231_b45415db1cb41c5f9b509b16c7839493.jpg

8

Oj hade missat det hära , tyvär demian kan inte din pga av takhöjden i garaget.

Lutar åt jag köper en ny tipgirl ifrån verktygsboden och hoppas att det går på höjden men ser så ut iaf.

9

Kolla Blocket om du inte redan gjort det. Brukar poppa upp en hel del vaggor där.

10

På bilden står den i sitt högsta läge. Den kan justeras ända ner till golvet.

11

Jag har en som ligger, som jag aldrig har monterat. Den är inte 100 mil bort, finns i Storvik. Kan hyras, inte köpas.
Hör av dej om du är intresserad. ICQ/ab

Typ 3 Blå Variant 1600 - 68, Typ 1 -61, Grön, Typ 1 -75 Cab Brun,  Typ 2 T3 -81 Blå SCA-camping

12

Du har pm t3blå , värkar som det har löst sig. Mvh Stenmark