1

Jag har en liten fundering angående en 62:a. Vad ska b-stolpen vara klädd i original? Om jag har fattat rätt ska det inte vara samma perforerade vinyl som sitter i taket i alla fall. Hmmm... Någon där ute som har det rätta svaret? ICQ/ab

//Wolvson   ---- Typ1 62:a ----

2

har du vinylinnertak? min 62:a har plysch innertak, men ja tror dom ändrade ngn gång under  62. 
B-stolpen ska vara klädd i vit icke perforerad vinyl.

57:a typ1 "Buzen"
62:a typ1 "Caffen"
70:a T2 kleinbuss 221
86:a T3 Dubbelhytt

3

När du säger så blir jag då osäker på vad jag har  ICQ/ag Har du någon bild eller nå för att visa en rookie som mig fredde? Bra då har jag koll på b-stolpen i alla fall ICQ/ab

Fredde.B skrev:

har du vinylinnertak? min 62:a har plysch innertak, men ja tror dom ändrade ngn gång under  62. 
B-stolpen ska vara klädd i vit icke perforerad vinyl.

4

vinylinnertak kom 63
innan så var det filt i taket

"Besvikelsen över dålig kvalité varar längre
än glädjen över ett lågt pris
vw 1300-66 cab

5

Ja har för mig att jag sett en del sena 62:or med vinylinnertak.....men det kan ju vara så att det var "moderniserat" i dom....

57:a typ1 "Buzen"
62:a typ1 "Caffen"
70:a T2 kleinbuss 221
86:a T3 Dubbelhytt

6

Min är en sen 62a & originalare vinyl innertak & ej performerad vinyl på b stolpe .. Sena 62 or fick de som sedan skulle sitta i årsmodell 63 som redan skrivit  ICQ/ab

7

Tackar då är jag mycket klokare! Då är det ju vinyl jag har i taket och då kan jag ju ha kvart det också  ICQ/af

8

Min -62 har också vinyl tak + stolpe...

Vw-73 1303s Orginalbil med automatvxl-låda, vinterbil? Texaxgul L10B
Vw-69 Westfalia Californienbuss bruksskick, Pearl white L87
Vw-62 typ 1 Callooker med Scallops, daily driver sommartid. Tidigare orginal kulör Golfblå L390
Vw-54 typ 1 Orginalprojekt under renovering. Islandsgrön L213

9

ICQ/ag

Lexingmats skrev:

Min -62 har också vinyl tak + stolpe...