1

Jag har inte lyckats finna ut hur slangen från spolarbehållaren upp till sprutmunstycket. Inte bakom pappen, där tittade jag först ;-)
Under instrumentpanelen?

Jag vet inte om det är möjligt, men jag upptäcker det när jag försöker.

1600 TL -67 * Caravelle C -85 * Caravelle C -89

2

Från behållaren under pappen in under instrumentpanelen till torkar/spolaromkopplaren därifrån till munstycket (också under instrumentpanelen)

3

Ah! Varför tänkte jag inte på att leta från tryckknappen på panelen??
Tack för hjälpen, P. I morgon är en annan dag  ICQ/ae

4 Senaste redigerad av Hans-Örjan (2014-01-15 12:20:13)

Så där ja. Nu sprutar det igen, om än på nytt sätt.

En liten 12 V pump strax under vätskebehållaren levererade vatten fram till vindrutetorkarhastighetsreglaget (varför blir det alltid så långa ord när jag skriver här?). Allt jag behövde göra var att dra bort in- rep utgående slang på kontaktstyckets baksida - det krävde ett visst mått av amerikansk övertalning, och koppla ihop dem. Tills vidare får ett bränslefilter tjänstgöra som skarvstycke  ICQ/ae

Nu återstår att fundera ut hur pumpen ska få elkontakt. Jag har bestämt för mig att jag för länge sedan här på BV läste om att någon fiffig kille eller tjej löst det genom att sätta en fjädrande (såklart) strömbrytare bakom torkarreglaget, och fått spolningsknappens arm att verka på den. Någon som fattat vad jag surrar om och kanske kan hjälpa mig att hitta postningen igen?

Default/hmm