1

Finns det något man kan göra åt säten som släpper en massa stoppning? De känns rätt så ok att sitta på då stoppa om eller byta känns onödigt.

Pensla tapetklister? Spraylim? Något mer förslag?

Post's attachments

image.jpg, 80.56 kb, 360 x 480
image.jpg 80.56 kb, 125 downloads since 2014-01-13 

Våga åk hög buss och se ner på dina medtrafikanter.
Westfalia Tin Top -72 Baja Bay
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=4668

2

Sprejkontaktlim som du sedan pudrar så det inte är klibbigt borde väl funka.
Iofs då kan du även ta och trycka dit lite myggnät från biltema tex
oxå för att vara på den säkra sidan.

Skäggig norrlänning som flydde Norrland för Skåne.
Har en 1989 Chevrolet Star craft G20
Och en T3/T25 från 1982 med 1,6 liters dieselmotor

Remember! A grinder and paint makes you the welder you ain't.

3

Jag provade att pensla klarlack, vilket resulterade i missfärgningar på ovansidan:-( Efter det blev det ett sönderklippt lakan mellan stoppningen o fjädrar. Lite puligt men de gick.

Den som somnar med kliande stjärt
Kommer  vakna med orena fingrar

4

Jag upplever att tidiga baysäten inte barrar alls. Det måste ha hänt nått med stoppningen runt 1972-73. Vissa säten är helt hopplös.

5

Det värsta är ju att "barren" som hamnar på golvet kletar ihop när de blir blöta och torkar ICQ/ac  1303 barrar nästan lika mycket som splitsäten, så jag vetefasen om de gjort något där ICQ/ad

6

Ja så där har jag på 59 bubblan också irriterande med all skit som ramlar ner, speciellt när man har sitt ölflak under sätet som passar så bra där så får man "barr"på burkarna..;)

Funderar på att ta något tyg och lägga emellan stoppningen och fjädrarna nu när jag ska klä om framsoffan till splitbussen, borde ju samla upp skiten. Ett gammalt lakan låter som en rätt bra lösning tror det får bli så..

7

Fog-skum?

Skäggig norrlänning som flydde Norrland för Skåne.
Har en 1989 Chevrolet Star craft G20
Och en T3/T25 från 1982 med 1,6 liters dieselmotor

Remember! A grinder and paint makes you the welder you ain't.

8

Jag tog en bit sopsäck och silvertejp
funkar bra

Typ 1  -63
Typ 1  -66
TYp 1  1303s -73

9

Någon form av barriär, plast/tyg mellan stoppning och fjädrar borde väl vara det bäst men vågar man börja riva i ett 40 år gammalt säte? Känns som risken att all stoppning faller sönder är övervägande med totalrenovering som följd. Genvägen är väl att försöka lirka in plast mellan utan att riva isär eller spraya kontaktlim direkt på fjädrarna underifrån och trycka dit plast.

Våga åk hög buss och se ner på dina medtrafikanter.
Westfalia Tin Top -72 Baja Bay
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=4668

10

kontaktlim på sprayburk binder ihop stoppningen igen. funkar kanon

a rainy day in the bus is better than a good day in the office
63 splitbuss 74 bay/porsche dh