51

Ok, ja det är den dimensionen jag kört som sagt, men tyckt att de varit för små i omkrets. Men jag vet inte hur mycket långresor du ska göra heller. Jag känner att ibland får funktion gå föra utseende, men det kommer inte GB hålla med om ICQ/ab

*1969:a typ2 husbil som är neptunblå @thefakefalia
*1962:a typ1 turkos soltakare, fruns
*1962:a typ2 11 fönsters projekt
*1973:a VW 181
*1979:a typ2 pickup
*1979:a Porsche 924 N.A.

52

Haha är villig att hålla me GB där  ICQ/ag
Dessutom skulle fullprofil se för jävligt ut på den här bussen när ja är klar.

// Stoffe // Camp bay 72 AKA Dr Cox
Ragtop 60 No name

53

Jag kör 185-65 bak på min 72a och tycker de funkar bra. Men försöker hålla mig omkring 90 på motorväg. Men ibland gasar man, dock osäker på hur mycket den varvar. Upplever de inte som att den varvar så mycket med typ 100 på gps.

Men har även planer på att slänga i bubbla låda. Då de känns lite riskabelt för långåkandet med org osv.
Vilka lådor är att föredra nu igen?

820KUSTOM
Volks Of Hälsingland
East Coast Meet #4 - 9-11 Augusti 2019

54

leguanen skrev:

http://forumbilder.se/DBITN/image.jpg

-12 ute 0grader i garaget. Helly Hansen underställ toppluva och mormors stickade raggsockor. De här me värme garage är till för överklass gubbar o fjollor. Eller hur Hasse  ICQ/ag

Default/yikes kort brallor o bar bröstat gäller på jordhumla gatan

55

Ja hur var det nu... jag körde nog med 165/65 bak när jag hade mina 4,5 fuchs och nu var bussen ingen raket att börja med... gick upp till 185/65 bak när jag bytte fälgar till Cosmic 5,5 och det såg mycket snyggare ut men jag hann aldrig köra med den innan jag sålde  ICQ/ae  Kör dock 185/65 bak på splitbussen också  ICQ/ab

56

A men då blir de 185 65.

De är väl 1303 lådan man ska ha. Ja har inte satt mig in i vad som behövs göras för att passa. Vissa förlägningar och modifikationenr. Drivknutar från nån golf om ja fattat rätt.

Den som vet får gärna skriva ner receptet

// Stoffe // Camp bay 72 AKA Dr Cox
Ragtop 60 No name

57

Inte blivit mycke gjort här heller. Hela familjen har legat magsjuka. Men idag så me korvig mage o känslan av att ständig va orolig av att skita på sig var ja ut en sväng.

Har fått på nya däck i bak. De blev 185/65-15
http://forumbilder.se/DBJT0/1image.jpg


I o me alu fälg så blir pinbultarna för korta. Har beställt längre från classic så har börjat ta bort de gamla. La bromsskivorna i frysen i morse o sprang o dutta 5-56 lite då o då under dagen. På me värme o några bonk senare ramla dom ur.

http://forumbilder.se/DBJT0/3image.jpg

// Stoffe // Camp bay 72 AKA Dr Cox
Ragtop 60 No name

58

Nya bultarna i. Som sagt är ju lite längre. Är de nån annan som byter pinnbultarna lr skiter ni i de? När ja har dragit åt
Hjulbulten är de ca 3-4 mm kvar innan den ligger jäms med pinnbulten.  http://forumbilder.se/DBKIS/3image.jpg

Skulle till o dra åt centrumbulten men tydligen så är man Hulken. Slipa ur lite på vinkeljärnet så att de låg precis an mot trumman för att hålen i järnet ska ligga på gängorna på bulten och paja dom. Skulle inte gjort de.
http://forumbilder.se/DBKIS/6image.jpg

ICQ/ag

http://forumbilder.se/DBKIS/8image.jpg

// Stoffe // Camp bay 72 AKA Dr Cox
Ragtop 60 No name

59

Går det inte att sätta på gamla fälgen/ däcket  ( så behöver du inte skada nya fälgen)
Ner med den på backen sen drar du åt muttern

60

A ja tänkte de jag med. Får se om ja får på dom gamla hjulen. Har ju profil 80 på dom kanske blir tajt. Iofs visa ju Franke den magiska skruven på svärden så de kanske går.  ICQ/ag

// Stoffe // Camp bay 72 AKA Dr Cox
Ragtop 60 No name

61

Lite gjort idag me. Bytt pinbultarna på andra sidan och målat trumman.

http://forumbilder.se/DBRGL/image.jpg

// Stoffe // Camp bay 72 AKA Dr Cox
Ragtop 60 No name

62

Börjat montera ner framvagnen då de ska dit en 80mm kortad Franke framvagn. Passa på att måla bromsservon och växelstag när de är nere.

http://forumbilder.se/DBRT7/2image.jpg

Nån som vet vart jag kan hitta denna gummi ring som sitter i bromsservon. Skulle behöva ny då den är sprucken.

http://forumbilder.se/DBRT7/1image.jpg

// Stoffe // Camp bay 72 AKA Dr Cox
Ragtop 60 No name

63

kommer du kunna använda bromsservon nu då?

recept på 1303 låda konvertering finns i våran bay tråd. det enda som inte finns med där är väl förlängningen till kopplingsvajern men det löser du ändå. På tal om det, postade förlängaren till hockeyklubban så den borde dyka upp snart.

Panel -53, 911 -71

64

Ja de hoppas jag iaf. Tänkte du på att den inte får plats iome kortningen? Hur gör man om man behöver köra utan? Kalas då ska ja kolla tråden efter receptet. Jodå den har kommit. Tackar för de. Pma ditt kontonr så ska ja göra rätt för mig.

// Stoffe // Camp bay 72 AKA Dr Cox
Ragtop 60 No name

65

De blir ingen uppflyttad framvagn. Utan en vanlig som är kortad som Franke byggt ihop. Då ska nog servon funka. Monterat ner framvagnen och börjat göra rent under bussen för att senare dra på body.
http://forumbilder.se/DBS0E/3image.jpg

Nere
http://forumbilder.se/DBS0E/4image.jpg

// Stoffe // Camp bay 72 AKA Dr Cox
Ragtop 60 No name

66

Tråk göra i garaget idag men de måste göras. Städa!!
Då ja har kört me trissa på vinkelharry på underredet har det dammats en hel del. Körde ut alla prylar till verkstaden så garaget blev tomt. Fick låna en utsug av Hasse. Blev mycke bättre men va damm överallt. Torka av hyllor o ut me alla prylar igen så ja kunde komma in i verkstaden.

Hjulhus.
http://forumbilder.se/DBSJ5/3image.jpg

Under
http://forumbilder.se/DBSJ5/4image.jpg

Gjorde rent underkörningsplåten som oxå ska få lite body.
http://forumbilder.se/DBSJ5/6image.jpg

Börja även demontera delar av framvagnen. Nya kulbultarna ska i sen ska bärarmar o styrstag få sig en släng av por15. Nån som vet om de går att köpa nytt fäste för bromsservon lr blir ja tvungen att lossa de gamla. Tänkte va lite bekväm.
http://forumbilder.se/DBSJ5/8image.jpg

// Stoffe // Camp bay 72 AKA Dr Cox
Ragtop 60 No name

67

Dagens arbete blev att få ut bussen ur garaget o  vända på den. Nu ska motor ur o byta alla gummikopplingar till bensinrören. Då ska väl förhoppningsvis bensin lukten försvinna.

Tack till Hasse för all hjälp.

http://forumbilder.se/DBSVI/image.jpg

// Stoffe // Camp bay 72 AKA Dr Cox
Ragtop 60 No name

68

Började riva ur motorn nu i kväll men jävlar va den sitter. Har ja missat nått. De fyra muttrarna i vxllådan balken är lös gasvire alla kablar som behövs o soppaslang oxå lösa.
De ska väl vara allt.

// Stoffe // Camp bay 72 AKA Dr Cox
Ragtop 60 No name

69

Kom på de nu. Är de fem muttrar i växellådan en som sitter i översta fästet på startmotorn?

// Stoffe // Camp bay 72 AKA Dr Cox
Ragtop 60 No name

70

Stämmer ICQ/ab

71

ICQ/ab

72

Men åhhh..... Klant jag.

// Stoffe // Camp bay 72 AKA Dr Cox
Ragtop 60 No name

73

Nu så äntligen är motorn ur. Bussen börja plötsligt lukta bensin i slutet på sommaren därför inte motorn ur så ja kan byta alla slangar. Hittar inga jätte sprickor lr så. De ja kan se är påfyllningsslangen o slangen bredvid har lite små sprickor vet inte om de kan va de som spökar. Byter allt när ja ändå håller på.

http://forumbilder.se/DBT5T/1image.jpg

http://forumbilder.se/DBT5T/2image.jpg

Hmm... Ser ut som trädgårsslang.
http://forumbilder.se/DBT5T/3image.jpg

http://forumbilder.se/DBT5T/4image.jpg

// Stoffe // Camp bay 72 AKA Dr Cox
Ragtop 60 No name

74

Vad säger herrskapet om de här då?

Enligt bilden så ska de dessa två rör sitta ihop med ett T kors  lr är det de USA specen med kolfiltret?

http://forumbilder.se/DBT5T/7image.jpg

http://forumbilder.se/DBT5T/5image.jpg

http://forumbilder.se/DBT5T/9image.jpg

// Stoffe // Camp bay 72 AKA Dr Cox
Ragtop 60 No name

75

T-kors och sen till luftfiltret  ICQ/ab