401

VWälkommen in i VW-träsket !

Alltid trevligt med tjejer i denna något gubbiga miljö.

\\Peter

Vw-57. Karmann Ghia-66. Transporter EH - 77. Early Bay - 71.

402

Hej alla! Vi är ett par på 100 år tillsammans som en dag i somras upptäckte en annons på en husbil. Vi satt med 2 barn med respektive och 5 barnbarn i en liten lägenhet och önskade att man hade lite mer utrymme. Medans dom små kläddes för promenad så smet jag och hjärtat iväg för att titta till bussen. Lovade en av sönerna att vi skulle ta en provtur till parken så han fick titta. Sagt och gjort. Bussen stod på parkeringen och såg lite "hängig ut". Den äldre mannen möte upp på parkeringen. Bilen var besiktigad men inte underhållen. Provturen påbörjades med den äldre mannen i baksättet. Lite gnissel och en konstig känsla på automaten kom vi fram till parken. Sonen slängde sig genast på marken och kröp runt under bussen. Jag kollade motor och oljor. Ingen olja i AUTOMETEN!!Den äldre mannen undrade vad det var för sticka!! Som tur va så fanns det en flaska olja brevid motorn. Trots detta så tyckte vi att det kunde vara värt att köpa.

Post's attachments

IMG_0796 (640x478).jpg, 58.43 kb, 426 x 399
IMG_0796 (640x478).jpg 58.43 kb, 283 downloads since 2013-12-14 

Galet par med motorintresse. T3  Dj Aut med förhöjt tak av reimosnitt Byggd 2003 med delar från äldre buss.

403

opec skrev:
TjejApa skrev:

Tudeluuu Alles ICQ/ag

Heter Elisabeth men kallas Fia.

Kul med mer tjejer flickor kvinnor osv på forumet.
Det pratas i den riktiga världen om att båda könen neutraliserar
Och skapar en bättre arbetsplats.  Hoppas det är överförbart på vårdat forum också
Vwälkommen

Jag håller med  i sak  och  tycker det  ska  bli  kul att se  hur  "majoriteten" reagerar när tjejerna i forumet börjar lägga in bilder på lättklädda "hunks"  i tråden "Dagens VW babe"

ICQ/ag

404

Det har vi ju redan ICQ/ad

ICQ/ad

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

405

genebe skrev:

VWälkommen in i VW-träsket !

Alltid trevligt med tjejer i denna något gubbiga miljö.

\\Peter

Tack och bock, ska göra mitt tappraste med att sprida lite kvinnlig fägring! (:

406 Senaste redigerad av 63 Highlight (2014-02-19 16:02:39)

Bygger en -63:a Karma åt min  fästmö då det var  den enda bil hon under alla år sagt hon vill ha då jag föreslagit en hobbybil till henne.Min egna hobbybilskvot är  fylld sen länge, därför bygger jag denna till henne som en ursäkt att kunna  spendera till och pengar.
Det som blir kvar är karossen som hamnar på en annan botten.
Mv h  R

407

Hialösa skrev:

Tjena!
Sigrid är namnet och hittas i Växjö med en bubbla -73:a 1303s som jag köpte mig i början på sommaren. Räckte med ett besök på bugrun Mantorp så var det blocketjakt samma dag!
Hann väl inte köra mer än ett par turer innan motorn började låta nåt så hiskeligt (se gärna efterlysning på meck i Växjötrakten under tråden tjänster). Första bubblan, men jag hoppas att det inte är sista. Det lär bli en i äldre modell nästa gång!
Blir pärlan bara hel igen så är suget efter en liten Sverigetripp stor för sommaren 2014!

Med den positiva och trevliga attittyden förstår jag  inte varför Du redan har massor av VW-mekar som erbjuder sina tjänster under balkongen???
Är de  långsamma i Växjötrakten?? ICQ/ad

408

63 Highlight skrev:
Hialösa skrev:

Tjena!
Sigrid är namnet och hittas i Växjö med en bubbla -73:a 1303s som jag köpte mig i början på sommaren. Räckte med ett besök på bugrun Mantorp så var det blocketjakt samma dag!
Hann väl inte köra mer än ett par turer innan motorn började låta nåt så hiskeligt (se gärna efterlysning på meck i Växjötrakten under tråden tjänster). Första bubblan, men jag hoppas att det inte är sista. Det lär bli en i äldre modell nästa gång!
Blir pärlan bara hel igen så är suget efter en liten Sverigetripp stor för sommaren 2014!

Med den positiva och trevliga attittyden förstår jag  inte varför Du redan har massor av VW-mekar som erbjuder sina tjänster under balkongen???
Är de  långsamma i Växjötrakten?? ICQ/ad

Kanske problemet just är att jag inte har någon balkong? Default/yikes

Dessutom är hon villig att betala för det bara man är kompetent nog att fixa biffen. Fixa min bil=cash. Kan självklart hålla sällskap, bör ju lära mej min egen bil kan jag tycka men är inte modig nog att ge mig på eländet själv. Har varken lust eller plats för detta. Viss kunskapsnivå finns men inte om gamla bubblor.
Är villig att traila iväg bilen en bit, säg inom 10 mil. -Hellre rätt kompetens. Måste ändå dra upp henne på trailer om hon ska flyttas och står hon där kan jag likaväl köra inom den radien ca.

Borde kanske flytta den här delen till min efterlysning om hjälp-tråd istället: http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=23668

409

KLart smart!!
VW-motorerna är rätt kinkiga om man  inte hållit på med dem och  bör  överlåtas till de  som har kunnandet  och rätt verktyg.
Jag känner en hel del  folk i Dina trakter, men  ingen som mekar VW.
Bodde Du här uppe skulle jag  direkt  rekommendera Dig att prata med Fille på Vikingshills Allservice- lr Micke Svens.
Att köra  den  10 mil på släp...lr  35 ser jag  ifs  inte  som  nån skillnad mer än biten att Du vill vara med och  lära Dig- Många som jobbar vill helst jobba själv  då det  oftast "stör"  när  kunden hela tiden ska vara med  och  "lära" sig  ...lr  tom  styra  jobbet.

Undar alla omständigheter ...låter som Du beskriver det  kan det vara  läga att laga,,,,dock tror jag  personligen  det  är  mycket billigare att köpa en färdig och  fungerande maskin och bara  byta. Borde finnas nån på forumet  man kanske kan lita på , som kunde sälja en motor åt Dig....
Tyvärr saknades  motor i Karman jag  köpte förra helgen - annars hade Du kunnat få  den gratis.
Allt annat från karmans chassie kan Du  få  om Du tex behöver en  låga lr liknande
Lycka Till!
mv h R

410

Dags att bygga till en  balkong`??

411 Senaste redigerad av vwpv (2013-12-24 13:04:32)

Jag heter Peter Vestlund bor i Avesta kallas för Vesslan. Är 41 år köpte min första bubbla när jag var 17 år. En vw 1302s 71a. 
Sedan har det rullat på Har även haft massa Passater å Audin. Nu äger jag en notch 1500s 64a birchgreen. och en 59a soltakare fjordblå. En Audi 80 från 1975 i nyskick mycket trevlig bil. Sen blev det ett litet återfall på en Volvo 244 Turbo Mycket trevlig bil det med.  Jag har två barn Saga Å Klara på 11 å 7 år. Och sambo. Jobbar på stålverket i Avesta. Gillar hårdrock. Tack å bock.

412

Mitt första inlägg o min presentation.  ICQ/ab

På nätet är jag mest känd som "videofotografen" eller som "elektronikfreak". Mest beroende på att jag samlar på gammal hemelektronik... vinylspelare, förstärkare, tuners, kasettbandare, rullbandare (STUDER är min favorit), högtalare mm mm mm samt att jag dessutom älskar att fota- o videofilma. Har nästan alltid en stillbildskamera o en videokamera med mig i fickan. Just nu är mina favoritkameror NIKON P7100 o CANON IXUS 1000HS. Den senare filmar riktigt bra i 1080P Full HD. Annars har jag ett par riktiga videokameror - CANON XM1 o CANON XM2. Men jag vill mycket noga poängtera att jag är amatör... en glad amatör.   ICQ/af

För övrigt har jag ett stort musikintresse. Samlar även på vinyl. Mina favoriter är gamla Beatles, Stones, Led Zeppelin, Pink Floyd, Jimi Hendrix, Frank Zappa, Black Sabbath, David Bowie, Madonna, Rammstein, Creedence Clearwater Revival, Nightwish, Joe Satriani mfl mfl...
Har varit på Roskildefestivalen 24 gånger o en av mina första konserter var i London 1974 när jag såg Pink Floyd framföra The Dark Side Of The Moon live. En upplevelse. 6 år senare såg jag dom för tredje gången när de körde hela The Wall live.

Har självklart även ett stort intresse av både bilar o motorcyklar. Eftersom jag bodde i L.A., Kalifornien i slutet av 1970-talet så har jag även ägt ett flertal jänkare. Just nu kör jag en SAAB 9-5 kombi.

Men på min önskelista står en gammal välvårdad VW från 1950- eller 1960-talet. Ev en från 1970-talet lite beroende på skick o pris. Till min största nackdel är att jag inte meckar själv. Lyfter på sin höjd på huven o slår på lite spolarvätska när det behövs. Som bekand drar inte en SAAB i bra skick någon olja.   ICQ/ad

Cheers...

God Jul & Gott Nytt År!

413

Välkommen välkommen

kul med fler hifi torskar Default/smile

Let's make BOXERVILLE great again.
Film och fotonörd.
Byggtråd för min Oval The OldSpeed Outlaw
Byggtråden för La Cholita å Krush Groove hittar ni HÄR

414

Hej!
Rolf Toremark heter jag och bor strax utanför Mora. Under veckorna jobbar jag som snickare i Norge. Har hunnit med att fylla 54 år , men blir nog aldrig riktigt vuxen. Bor i en liten stuga med min hund Rocky. Har en son som är 20 år och som delar mitt bilintresse, han har dock ingen VW just nu. Fick nyligen hyra ett garage på 75 kvm tillsammans med grabben, så det kändes dags med både presentation och projekttråd. Fick min första bubbla 1975 (en vit -66a) och sen dess har jag haft nån luftkyld VW nästan hela tiden. Jag har varit med här på forumet länge och skrivit lite här och där, men har väl varit ganska anonym.
Bilden blev på sniskan, men ni får lägga huvet på sned. :-)

Post's attachments

2013-11-25 15.43.34.jpg, 289.82 kb, 1600 x 1200
2013-11-25 15.43.34.jpg 289.82 kb, 272 downloads since 2013-12-28 

415

Tjenare!
Efter att ha surfat runt här ett tag utan att regga mig är det dags.

Vigge, 28 år ifrån Eskilstuna. Skruvar på en gat/ban optimerad Corrado -91 på fritiden, besökt Bug Run varje år sedan 2006 med den.
Mitt VW intresse startade när jag 14 år gammal fick en 1303s - 73:a av min far. Denna byggde vi ihop och den blev klar lagom till körkortet togs.
Den såldes dock och sedan dess har jag varit på jakt efter ett objekt, som många andra så var det modell innan 1965 som gällde.

Igår hämtades nya projektet hem. Denna kommer jag & min far att renovera ihop som på den "gamla goa" tiden ICQ/ab

Lite bilder:

1303s - 73
http://www1.garaget.org/archive/7/6773/40897/40897-350735.jpg
http://www1.garaget.org/archive/7/6773/40897/40897-1131805.jpg
http://www1.garaget.org/archive/7/6773/40897/40897-369444.jpg

Corradon:
http://www1.garaget.org/archive/7/6773/35236/35236-3144202.jpg
http://www1.garaget.org/archive/7/6773/35236/35236-3280064.jpg
http://www1.garaget.org/archive/7/6773/35236/35236-2955879.jpg

Projekt 62:an!
http://i302.photobucket.com/albums/nn87/Tyskstuk/Mobile%20Uploads/IMAG0034_1_zpsszsvn8iy.jpg
http://i302.photobucket.com/albums/nn87/Tyskstuk/Mobile%20Uploads/IMG_1768_2_zpskdagbdty.jpg
http://i302.photobucket.com/albums/nn87/Tyskstuk/Mobile%20Uploads/IMG_1769_2_zpsdhmjmnyb.jpg
http://i302.photobucket.com/albums/nn87/Tyskstuk/Mobile%20Uploads/IMG_1770_2_zps8kmai8ik.jpg

416

Fint! ICQ/ab

.............Har en förkyld vw............... Nej vänta...................
         |o\ /o| Barndoor 1955 Mo & Domsjö AB |o\ /o|

Den ultimata verktygs/reservdels listan på resa

417

Hellberg skrev:

Fint! ICQ/ab

Förhoppningsvis blir den fin! ICQ/ab

418

viGGe skrev:
Hellberg skrev:

Fint! ICQ/ab

Förhoppningsvis blir den fin! ICQ/ab

Det tror jag nog! Upp med en projekt-tråd bara och visa massa bilder! Klar till sommaren? ICQ/ab

419

Hellberg skrev:

Det tror jag nog! Upp med en projekt-tråd bara och visa massa bilder! Klar till sommaren? ICQ/ab

Projekt-tråd kommer. Ska börja lite smått i helgen hade jag tänkt.
Kommer inte vara klar till sommaren, men förhoppningsvis körbar till nästa år kanske. Tänker inte stressa ICQ/ab

420

viGGe skrev:
Hellberg skrev:

Projekt-tråd kommer. Ska börja lite smått i helgen hade jag tänkt.
Kommer inte vara klar till sommaren, men förhoppningsvis körbar till nästa år kanske. Tänker inte stressa ICQ/ab

Helrätt! ICQ/ab

421

Tjena!

Efter mycket kikande så var det dags att regga sig på forumet så jag tänkte att jag ska passa på och presentera mig själv!

Kristian Persson från Motala, 23 år. jobbar dagligen med maskinreparation/service och driver mitt egna företag.
Har väl ända sedan jag tog körkort haft ett sug efter en bubbla, och nu fick jag chans att köpa en efter många
olika golfar av alla de slag, min grundtanke är att originalrenovera så gott det går sen glida med stil! Default/smile
Jag har även planera på att införskaffa mig en äldre vw-buss. Men det får nog vänta en stund.

ser fram emot trevligt bemötande av kunnigt folk här på forumet Default/smile

Go for a ride, it's the destination.

422

Lika bra att jag slänger ut vem jag är också.  Default/lol

Kalle Sjölin heter då jag, bor i den lilla staden hudiksvall och är alldeles strax 20 år gammal.
Utbildar mig till VVSmontör och jobbar för tillfället som arbetslös.
På VWfronten tar jag förhoppningsvis oskulden i vår då jag gett mig fan på att jag ska
köpa en typ1a. drömmen vore en buss men man ska börja nånstans också ICQ/ab

Ser fram emot den lärdom forumet har att erbjuda samt att se de härliga byggena som växer fram i garagen.
Tack å hejj, leverpastej \,,/.

Twin Peak Boxers

Instagram: tpb_karl
Youtube: https://www.youtube.com/@tpb_karl

423

Välkomna! ICQ/ab

424

Hejsan,

ny hang-around på forumet. Finner stort nöje i att kika på projektsidorna när ni grejar med bilarna.
Jag heter Björn-Eric Petri, Björne, född -72 från Falun. Sedan mer än tjugo år tillbaka är huvudstaden adressen. Högstadielärare och museilärare(jobbar emellan åt på Sjöhistoriska museet och Nordiska museet) gillar gamla hus, möbler och träbåtar. Dock är bilintresset störst. Då vansinnet är på topp passerades 100 ägda bilar för 7-8 år sedan och ingen vet hur det ska sluta...

Volvo, BMW, Porsche och VW är favoriterna. Är allätare annars...

VW intresset satte fart 1990 med en grön 1303:a från 74:a. Sedan har flera Typ 1:or passerat och några Typ 3:or.

Återfaller nu med en 1300 från -71.

Post's attachments

rt23c9_th[1].jpg, 3.72 kb, 159 x 119
rt23c9_th[1].jpg 3.72 kb, 262 downloads since 2014-01-17 

VW 1200 -56
VW 1300 -68

425

63 Highlight skrev:
opec skrev:
TjejApa skrev:

Tudeluuu Alles ICQ/ag

Heter Elisabeth men kallas Fia.

Kul med mer tjejer flickor kvinnor osv på forumet.
Det pratas i den riktiga världen om att båda könen neutraliserar
Och skapar en bättre arbetsplats.  Hoppas det är överförbart på vårdat forum också
Vwälkommen

Jag håller med  i sak  och  tycker det  ska  bli  kul att se  hur  "majoriteten" reagerar när tjejerna i forumet börjar lägga in bilder på lättklädda "hunks"  i tråden "Dagens VW babe"

ICQ/ag

haha de e INTE de lättaste å hitta sådanna bilder kan ja lova hehe

Bubbelicious For Life