1,101

Förlåt lite mycket Whiskey igår ICQ/ab

70:a Cab, Gazzer, Variant

1,102

Ser ut att se ut som det skall enl mig! ICQ/ad

1,103

michaelth skrev:

Ja plåten är troligen rak vid själva armaturen/lampan/lycktglaset.. sen rundar det ju utåt givetvis... ICQ/ad
Svårt att få glaset att sitta tätt mot karossen annars kan tänka..

Jo haha sant...tänkta ja inte på.... ibland blir man "blind" när man håller på.. ICQ/ab
Får se om man orkar sig ner i verkstan eller om man ska ut & umgås med tjejen & hunden ....
Kanske blir både och ! ICQ/ab

easos jovisst.. men kalla mig gärna Andy ICQ/ab

1,104

Erco skrev:

Förlåt lite mycket Whiskey igår ICQ/ab

Haha Ja då kan man lätt se fel ICQ/ae

1,105

Alander skrev:

Ser ut att se ut som det skall enl mig! ICQ/ad

Ja jo det ska nog se ut sådär .. ba slipa vidare ICQ/ab

1,106 Senaste redigerad av easos (2014-01-11 20:53:53)

Slipat idag & spacklat igen... tar nog aldrig slut...  Default/hmm
Testade U-pol spacklet som jag polaren skickade med från staterna..
jävlar vilket spackel... flytande & la ut sig som färg.. slätt & fint..
ska testas mera.. har ej hunnit slipa det än med vad jag hört ska det vara lättslipat.. ICQ/ab

http://i218.photobucket.com/albums/cc52/Easos/Mix/VW%20Crew%20Cab%201972/3CC33DC5-7369-4657-A811-29C83EBED278_zps1pwjqcyb.jpg

http://i218.photobucket.com/albums/cc52/Easos/Mix/VW%20Crew%20Cab%201972/B44EBBDD-B619-48A1-8D99-B8A1DAE3B60A_zpsko9hffvu.jpg

Sen har jag även skruvat dit nytt slangpaket till svetsen... tog ett tag innan jag kom på vad man lära bort med & dit med.
Men nu går den so en dröm ! ICQ/ab

http://i218.photobucket.com/albums/cc52/Easos/Blandat/B1D47377-4BBB-4821-BB3B-7F484BC7EB13_zpsmv23slpr.jpg

Ringde även Mange så imorgon blir det att snickra till flakplåtsbiten som saknas...
Den blir inte som original, då skulle man haft en press.. nu får vi rulla mina rillor.. så det blir vågräta rillor istället.
Det blir nog bra.

Ha en bra kväll !

Tjo !

1,107

Viket tempo  ICQ/ab  blir riktigt nice, snart dags för lackering och sedan går det undan

If one does not fail at times, then one has not challenged himself.

Early Bay 71a "Polisbussen",  Bubbla 61a,  Bubbla 62a ratlook R.I.P

1,108

Skåningen skrev:

Viket tempo  ICQ/ab  blir riktigt nice, snart dags för lackering och sedan går det undan

Ja jag längtar till jag står där med klarspacklad pickup.. jag önskar att jag hade någon
som kunde spackla & slipa med mig.. någon som kunde.. så det gick fort ! ICQ/ag

1,109

Vi har samma svets, och nu verkar vi även ha samma slangpaket  ICQ/ab   Jag bytte förra året. Verktygsboden?

1,110

Ett vanligt fel många gör när de spacklar är att de spacklar för liten yta.
Prova att dra ut spacklingen ca en dm (eller kanske ännu mer) mer än du brukar så ska du se att det lossnar för dig.

Ät gul snö, det kan vara öl.

1,111

U-Pol gör riktigt bra produkter! Deras slipgrund är riktigt bra ICQ/ab Ser fram emot lack på din pickis! Riktigt bra jobbat ICQ/ag

1,112

Demian skrev:

Vi har samma svets, och nu verkar vi även ha samma slangpaket  ICQ/ab   Jag bytte förra året. Verktygsboden?

Vi har inte samma svets men lika (ordpolis) ICQ/ae
Vet inte var slangpaketet vart köpt... det var farsen som kom med det.. hans svets så han fick köpa slangen ICQ/ae haha ICQ/ab

1,113

lowang skrev:

Ett vanligt fel många gör när de spacklar är att de spacklar för liten yta.
Prova att dra ut spacklingen ca en dm (eller kanske ännu mer) mer än du brukar så ska du se att det lossnar för dig.

Jepp.. jag vet man är för "snål" på att dra ut spacklet en bit.. gjort lika varje gång jag spacklat..
ska skärpa mig & spackla större... tråkiga är att biltemaspacklet är lite torrt så det "rullar"sig lite..
Men överlag så funkar det bra.

1,114

Michos Miche skrev:

U-Pol gör riktigt bra produkter! Deras slipgrund är riktigt bra ICQ/ab Ser fram emot lack på din pickis! Riktigt bra jobbat ICQ/ag

Ah ska bli intressant att spackla mer med det...men kör det som sista finish .. ja jag ser fram emot en nylackad pickis jag med.. ICQ/ab

1,115 Senaste redigerad av Helsings Smedja (2014-01-12 00:01:42)

Är det ingen som har en bit flakplåt åt stackars Andy så han kan lägga i hålet med rätt profil?
Men snyggt blir det!  B-)
Edit: Skrotar inte Gustaf en pickis nu? Eller är den borta redan?

You´ll never know...

1,116

Hm jag kapade ju ur flaket på min dh, det finns säkert en hel remsa som går att använda. Men early och late kanske har olika typ av profil. Men hur som helst blir det lurigt att få till, plåten närmast hytten har ju både platt början och slut.

/foppa

1,117

easos skrev:
Demian skrev:

Vi har inte samma svets men lika (ordpolis) ICQ/ae
Vet inte var slangpaketet vart köpt... det var farsen som kom med det.. hans svets så han fick köpa slangen ICQ/ae haha ICQ/ab

Samma modell  ICQ/ae

1,118

Helsings Smedja skrev:

Är det ingen som har en bit flakplåt åt stackars Andy så han kan lägga i hålet med rätt profil?
Men snyggt blir det!  B-)
Edit: Skrotar inte Gustaf en pickis nu? Eller är den borta redan?

Tack Helsing men nu blir det modifierad plåt där ändå.. orkar inte vänta & "plocka" ihop en plåt från någon annan pickis.
Det blir nog bra ändå... ICQ/ab

1,119

Ikväll känner jag mig lite less.... var till Mange & klippte till plåt & mätte in rillorna i plåten..
tog ett tag då Mange är rätt noga.. när vi va klar med mätningen så bar det av mot falsmaskin..
Här tog det säkert 20-30min för varje rilla att få klar.. så det tog 4 timmar totalt.. & när jag skriver nog så menar jag NOGA.. ICQ/ae
Men precis när vi va klar så kastade jag ett getöga på gamla plåten....hmm... känns som nått är fel.... hmm.. ja det är nå fel..
plåten vi har knackat klart var för bred.... vafan vi som var så noga med att mäta... fuck..
Så nu vet jag inte hur jag ska göra.. antingen kapa bort runt 15mm mellan rillorna & svetsa ihop...
eller så försöka kapa av ytterkantena & smeka in plåten ändå & hoppas det funkar..
eller... kapa bort rillorna mot hytten helt om slätplåten mot flaket räcker till mot den gamla flakbädds-skarven...
Ja det återstår att se... kanske på tisdag... känner mig rätt så less när man jobbat med plåtarna så länge så blir det fel ändå.
Bilder:

Här står Mange med sin hemmasnickrade elekriska & tryckluftsdrivna falsmaskin (han vill inte vara med på bild så man ser inte så mye av karln) ICQ/ae

http://i218.photobucket.com/albums/cc52/Easos/Mix/VW%20Crew%20Cab%201972/D45EF2FB-9E1D-4781-8536-1D2F37B3F35A_zpsyv99tnze.jpg

Plåtarna:

http://i218.photobucket.com/albums/cc52/Easos/Mix/VW%20Crew%20Cab%201972/A7B1D505-57E7-49C7-B47E-38E001D3F967_zpsfpiozjwk.jpg

Det lutar på att kanske kapa bort ca: 15mm i mitten av rillorna & svetsa ihop.. men tråkigt jobb när man kunde fått det smutt utan svets från början om man
mätt en extra gång innan man drog de sista rillorna !  Default/hmm

Nå väl imorgon är en ny dag... & på tisdag en till så då kanske jag vet vad jag ska göra ICQ/ae

Trevlig kväll !

/Andy

1,120

Ungefär lika kul som när jag fick snitta upp 1 meter av min nymålade splitplatta och byta en bit rör till gasvajern, vilken jag hade bytt på 10 minuter tre månader innan när det var öppet där ICQ/ac Nu tog operationen istället sex timmar + tråd, gas och ny färg.

Men man lär sig att inte göra om det! ICQ/ab

1,121

Tråkigt när det händer ICQ/ac .. men tyvärr händer det.. jag gör ofta om bitar ICQ/am ..
Men bättre att göra om och ,än gå och reta sig på det länge.!! vad säger Mange??

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

1,122 Senaste redigerad av easos (2014-01-12 23:38:54)

michaelth skrev:

Tråkigt när det händer ICQ/ac .. men tyvärr händer det.. jag gör ofta om bitar ICQ/am ..
Men bättre att göra om och ,än gå och reta sig på det länge.!! vad säger Mange??

Mja.. han sa att jag nog kan få till de så att det passar ICQ/ae
Inte hans fel bara... jag kunde vart lite med & mätt bättre... sen är det ju fördel om man har fordonet på plats
när man håller på med plåt till den.
Vad hade du gjort ? Kapat mellan rillorna & tagit bort en bit & svetsat ihop ?
eller... kapat bort ena rillan längst mot hytten (om det nu plåten räcker)  ICQ/ab

1,123

Michos Miche skrev:

Ungefär lika kul som när jag fick snitta upp 1 meter av min nymålade splitplatta och byta en bit rör till gasvajern, vilken jag hade bytt på 10 minuter tre månader innan när det var öppet där ICQ/ac Nu tog operationen istället sex timmar + tråd, gas och ny färg.

Men man lär sig att inte göra om det! ICQ/ab

Mmm.. surt.. men lätt att det blir fel när man som tidigare skrivet när man har bilen i närheten så man kan lägga bitarna
på plats under tiden man jobbar med dom.. men det löser sig säker på någe vis ICQ/ab

1,124

easos skrev:
michaelth skrev:

Inte hans fel bara... jag kunde vart lite med & mätt bättre... sen är det ju fördel om man har fordonet på plats
eller... kapat bort ena rillan längst mot hytten (om det nu plåten räcker)  ICQ/ab

kört 2 till rillor och kapat ena/plattat ut.. .. nä förmodligen gjort nytt.. vill inte lägga så långa sömmar i en slät yta..

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

1,125

michaelth skrev:
easos skrev:
michaelth skrev:

kört 2 till rillor och kapat ena/plattat ut.. .. nä förmodligen gjort nytt.. vill inte lägga så långa sömmar i en slät yta..

Okej.. mja vi får se.. hur jag gör... ICQ/ab