Inte så ofta men ibland är man glad att man bor i Finland... 
http://www.trafi.fi/sv/vagtrafik/regist … en_for_bil
Hebster -52
Porsche 912/911ST
Ford pickup -36
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Babbel / offtopic » Reg-skyltar innan nyår
Sidor Föregående 1 2 3 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Inte så ofta men ibland är man glad att man bor i Finland... 
http://www.trafi.fi/sv/vagtrafik/regist … en_for_bil
2 små kirrat till -59:an
På tal om detta med att behöva små skyltar när det är begränsat med plats, men få stora istället...en kund på jobbet hade en Ford Probe tror jag det var, han hade fått "vanlig" enradig både fram och bak. Men fanns bara plats för liten, så han gjorde 2 st 90° bockningar på skylten så den fick plats i hålet. Man såg bara 1,5 bokstav och siffra, men så fick det bli 
Det underlättar om bilen i övrigt ser hygglig ut, dvs risken är större om du åker runt i en skabbig rosthög.
Oh, shit! då ligger jag riiiiktigt jäääääävligt risigt till!
Jag kanske bör skickas till Gulag nu för trafikal-politisk korrigering?
Det är helt stört att man ska behöva polera bilen för att inte kling o klang ska få tokspel eller gå bananas! 
Hur pass "lagliga" är de skyltar som kan beställas från diverse web-sites?
http://www.showplate.se/butik/index.php?cPath=23
Hur pass "lagliga" är de skyltar som kan beställas från diverse web-sites?
inte ett dugg...
Haha de får nog mkt att göra, de som tillverkar skyltarna. Beställde just nya till 4 av mina bilar..
Angående detta med polisen så stämmer det nog tyvärr att ju mer "suspekt" bilen ser ut ju mer nitiska är de. De sista åren jag körde med min gamla dieselgolf II sunkade den ner sig rejält, kunde tillslut inte passera en konstapel utan att bli stoppad eller att de vände och stoppade mig, ibland flera gånger på en dag. Det var absolut inga konstigheter/ fel med den heller, den såg bara fördjävlig ut. Ändå skulle de ofta gå runt och leta "fel". En nitisk kontapel skulle tom få för sig att min framskyllt satt fel, trots att den satt på original ställe på kofångaren fullt synlig!? Jag har aldrig blivit stoppad i luftkylt än dock, oavsett hur sunkiga mina bilar är.
fick mina idag , rena och fina 
Beställt en omgång, i sista minuten som vanligt 
Nu är det värkligen sista rycket skynda er att beställa.
kul att man glömde bort det här
aja
Inget att oja sig över om man har sina gamla kvar..ändå coolast eller hur? 
Skylt är bokad precix till panelen. Resten av vagnparken har fortfarande originalet....som är way coolare. 
Fick inte beställa små fast, jag hänvisade till 2 Bay med små skyltar.. blir dom jag har, tills jag orkar tjabba... dvs när jag fotomässigt kan bevisa mitt behov.. troligen i början av sommaren förhoppningsvis... 
Inget att oja sig över om man har sina gamla kvar..ändå coolast eller hur?
Originalskyltar är det enda som gäller. 
Hmmm har tråkiga knölig plastskyltar ... från -86 då bussen importerades...
Ja ja får väl i värsta fall göra egna... i 50 tals look ;)var det någon som hittat repro lösa plast siffror/bokstäver... nej jag vet inte lagligt.. men ..
Hittade mina plåtar i brevlådan idag.
En lång och en liten, och jag bad inte om att få en liten specifikt.
Det bara blev så.
Eller är det nåt jag missat helt?
Hur ser dom nya plåtarna med EU-loggan ut? Har inte hittat nån bild (dålig på att leta kanske).
Edit: ja, det visade sig att jag är dålig på att leta. Fanns ju i tråden.
skitfula skyltar.
EU fanns ju inte förr...
Vilket gör att dom går bort helt på min vagnar.
På orginalare går även nya små skyltar bort,
Två radig stor org skylt bak de e grejen de 
Dom va iaf väldigt på G på transportstyrelsen.
Beställde i måndags & fick dom i går 
Fick mina skyltar till fyra bilar igår, alla va med eu märke trots att jag kryssat i utan eu symbol och beställt dom några dagar innan nyår 
Fick mina skyltar till fyra bilar igår, alla va med eu märke trots att jag kryssat i utan eu symbol och beställt dom några dagar innan nyår
vad står det för datum på tillverkning av skyltarna då ?
mina står den den 23 dec , jag best 22 dec så jag klarade mig utan.
Nordhan skrev:Fick mina skyltar till fyra bilar igår, alla va med eu märke trots att jag kryssat i utan eu symbol och beställt dom några dagar innan nyår
vad står det för datum på tillverkning av skyltarna då ?
![]()
mina står den den 23 dec , jag best 22 dec så jag klarade mig utan.
Tillverkade den 2 januari, beställda den 27 dec
hmm ok ja då var det nog lite för sent , men jag tycker dom skulle ha tillverkat en utan eu påtanke du best den 27 dec.... 
hmm ok ja då var det nog lite för sent , men jag tycker dom skulle ha tillverkat en utan eu påtanke du best den 27 dec....
Det tycker jag också eftersom det gick att klicka i en ruta där det stod utan eu symbol 
Samma här. Beställde en liten utan EU o fick en lång med EU....stolpskott. 
Samma här... Jag ringde å kolla vad det va frågan om. Men då stod det tydligen på hemsidan när man beställde fast man kunde trycka i utan eu. Jag skickar tillbaka dom iallafall
Sidor Föregående 1 2 3 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Babbel / offtopic » Reg-skyltar innan nyår
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.