1

Skulle köpa tändstift och skruva ut ett och det va långa gånger på det och när jag kom till mekonomen så skulle det va korta.  Kan det vara så att det är utbytes toppar då? Eller ska jag ha kortgäng?

VW bubbla -66
Den som inte frågar får inga svar....

2

Var det m12 eller m14 som satt i?
Trimtoppar använder oftast m12 medans original har m14.
Satt det m14 med "lång" gänga så är det ngn som tänkt fel.
Original Bosch heter W8AC.

3

Tror han sa att det vara samma som Volvo 240/740

VW bubbla -66

4

De flesta eftermarknadstoppar har lång gänga och original har kort, du måste alltså veta vilka toppar du har.

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

5

Tänkte bara i servic syfte med tändstift och så  ICQ/ab men är det andra kolvar i om det är andra stift
Också?

VW bubbla -66

6

Är det en typ1-motor till att börja med ;-) ? Typ4 har lång gänga.

En trimmad motor med utbytta toppar osv, får man nog "hålla koll på" själv, inte gå efter listor på original....

Visst är det vanligt med M14 långgäng på eftermarknadstoppar (jag har ett par) men i optimala trimmarvärlden går man ned till M12 (jag har ett par..;-)

7

Det börjar med F så borde vara 1300 och antar att det är ingen påkostad maskin  ICQ/ab  efter skick på bil jag köpte. Men har 1600 cylindrar och toppar i fräscht skicka liggandes som jag tänkte kasta på efter sommarn om det går vill säga...

VW bubbla -66

8

Ja det passar om det är enkelport, är det dubbelport så är det lite mer saker som måste bytas.

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

9

Ja det runt om kring som insug och förgasare men det har jag också.

VW bubbla -66

10

Kylplåtar och pinnskruvar till topparna är oxå andra mm mm

Ali G

11

Vad skall man ha för tändstift i 1200 30 hk, samma som nyare 15-1600?

Vw-73 1303s Orginalbil med automatvxl-låda, vinterbil? Texaxgul L10B
Vw-69 Westfalia Californienbuss bruksskick, Pearl white L87
Vw-62 typ 1 Callooker med Scallops, daily driver sommartid. Tidigare orginal kulör Golfblå L390
Vw-54 typ 1 Orginalprojekt under renovering. Islandsgrön L213