Fick ett tips i senhöstas på en splitbuss som skulle stå lite utanför Enköping. Självklart kollades detta upp någon vecka senare.
Första intrycket var att, oj denna kräver några timmar med svetsen. Åkte hem och lät intrycken sjunka in.
Usch vad krångligt det blev nu. Jag har alldeles för många projekt i kö redan, så egentligen borde jag avstått. På sedvanligt manér undertrycktes denna förnuftets röst och ju mer jag tänkte på bussen, ju mer förskönades intrycken av den.
Efter några veckor när vintern stod för dörren ringde jag Bosse H (http://www.bugnbus.se) som bara bor några km bort för att ha ett bollplank. Han har en ypperlig Mercedeslastbil för fordonstransport och tyckte att det inte var något att fundera på så det är hans förtjänst att jag kom till skott.
Han hade en lucka i kalendern onsdag veckan efter (detta var på söndagen), så raskt ordnades ledighet från jobbet och vi drog iväg. Det vankades storm och ruskväder till på torsdagen, så det var lite målsnöre på det hela.

Bussen lastad och surrad. Bosse H jobbar snabbt, men så har han jobbat som bilbärgare också
Själva bärgningen gick smärtfritt. Samtliga hjul byttes mot medhavda som höll luft och alla hjul utom höger fram behagade rulla vilket också underlättade det hela.

Hemma på gården. Detta är "fula sidan"

"Fina sidan"
Nu står den hemma på uppfarten sedan en dryg månad på nåder av regeringen. Det är ingen vacker syn, men det positiva är att den inte är lagad sedan tidigare och den är relativt komplett. Det var kul och uppfriskande med en VW-bärgning. Det var ett tag sedan jag var iväg på liknande äventyr
Har väl ingen egentlig plan för den. Antingen får den stå och mogna, eller så säljer jag den hel eller i delar.
Tycker annars modellen är helrätt. 11-fönsters med soltak, hmmmmmm