1

Hej! fyller snart 18 (om ett halvår) och letar lite vad jag ska ha som första bil/ vinterbil.  Volvo är jag allergiskt mot Default/lol har spanat lite på golf/passat syncro eller Golf Gti Mk2 16v men då blire ju snordyrt med försäkringen..

budget hmm, 20 000kr o neråt ICQ/ad

Bubblan är mer som sommar/cruisingbil  ICQ/af

kom med råd och tips alla förslag är välkomna!

Mvh Julle!

VW 1303S -73 (o\!/o)
Har VCDS/VagCom

2

K70  ICQ/ab

"Daddy Cool"

3

En till bubbla såklart! I med värmare och grejer, sen är saken biff ICQ/ab

4

Jetta mk1, snygg och rolig bil!!

412 ls variant -74 ( min 1:a bil, borta sen länge...)
1302s -71
Typ 2 -74
412 le variant -73
Typ 3 variant -64
412 pickup -73

5 Senaste redigerad av John S (2014-01-09 18:58:39)

De bästa bilarna är dom som funkar, märke och modell är inte så noga  ICQ/ad
Bästa bilen jag har haft som bruksbil är min 99 Passat 1,8T som jag fortfarande har.
Kört över 16000mil utan problem, endast bytt vanliga slitdelar som bromsar lite framvagnsprylar å sånt.
Nackdelen med den är att den drar 1 liter milen.
I övrigt hade jag valt en bil utan massa extra utrustning så är det mindre som kan pajja.

6

En fin volvo 740/940 som inte är ungdomskörd
Är bland det billigaste som man kan äga

"Besvikelsen över dålig kvalité varar längre
än glädjen över ett lågt pris
vw 1300-66 cab

7 Senaste redigerad av AlexN (2014-01-09 19:33:58)

Saab 99?
Veteran med lite rally historia.
Nästan gratis och lite roligare än Volvo?
Bra värme på vinter . Full gas och vänsterbroms:)

8

Alfa Romeo 75!

Sweet Loretta Fart
She thought she was a cleaner
But she was a frying pan

9

Jetta mk1, rolig och trevlig bil och billigare kan du knappast åka. Eventuellt till salu om det är intressant, skicka ett PM i så fall...

<><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><>
VW T2 Baywindow Deluxe - 1975

10 Senaste redigerad av ju11e (2014-01-09 20:27:09)

Härligt med förslag!! vill gärna ha mer! så kanske man kan få upp ögonen för några andra bilar än just vw haha  ICQ/ae

En k70? rätt fräna ju ICQ/ad

En bubbla till haha, ja varför inte men vill variera mig lite  ICQ/ab

saab 99 jaadu, man vet inte förns man har testat!

alfa romeo? inte så vetande inom detta märke men kanske skulle vara något?

Är ju frälst i VW har ju i flera år tänkt mig en passat, golf jetta o.s.v. om ni kan så kan ni skriva nackdelar och fördelar om dem
Som ungdom så vill man ju ha lite mer hästar under huven eller ifallafalll en bil som är rolig o köra.
Volvo Bläää, har aldrig gillat dem.. men smaken är som baken och de är för vanliga men det är inte så konstigt billiga o finns reservdelar över allt..

VW 1303S -73 (o\!/o)
Har VCDS/VagCom

11

Nicklas skrev:

En fin volvo 740/940 som inte är ungdomskörd
Är bland det billigaste som man kan äga

ICQ/ab  Håller med.

VW 1200 -60
VW 1300 -66

12

Golf 2a kanske? Du har ju sett min och det är brukis. Går alltså att få dom rätt snygga billigt, billigare delar än en 740, enormt lättmekade, billiga att äga och köra, Hyffsat roliga också, lätta bilar och monterar du coilovers samt sänker den blir den rolig att köra på små kurviga vägar iaf ICQ/ab

Jetta Mk1/MK2 Samma som ovan typ

VW Santana eller K70 : Snygga, billiga och lättmekade

En gammal Audi 60/80 alltså 70 tals modell

BMW E28 Snygga, Rymliga, bekväma, billiga och billiga delar bl.a

Det är väl typ vad jag kommer på nu. Skriv på fb om du undrar något mer ICQ/ab

DMNDphoto

Bay militärbuss -73
Bay Campingbuss -75
Typ 1 -61

13

vill du ha nåt kul satsar du på bakhjulsdrift. en framhjulsdriven bil vintertid är som att runka med hockeyhandskar!  ICQ/ag

militärhistoriskt intresserad och samlare av svensk militaria t o m 1945. har du nåt? pm:a!

14

Jag har en avlägsen kompis som försöker att bli av med minst en AEC Routmaster, en 64-seaters, med litet god vilja kan du få den reggad som husbil, och köra den på B-kort. Inte direkt nån racerbil, men den lär vara en av de sista i reguljär trafik, med eu-anpassad motor, dock med halvautomatisk Wilsonlåda. Prisbilden lär väl hamna på 50-75k plus frakt från en förort till London...

"There is no dark side of the moon really. Matter of fact it's all dark."

15

köp passat 94-96 med 2.0 motorn , är inne på andra och tredje passat nu
har en kombi 1,8 sommar bil , och min vinter bil passat sedan 2.0 i  mitt tycke bästa motorn 115 hk , trots min har gått snart 36.000 så är han pigg endå ICQ/ab

billig försäkring , 250 kr varje månad.

Typ 1or: 55/5, 61, 67, 67, 68,72 typ 3: 70.

16

jn skrev:

vill du ha nåt kul satsar du på bakhjulsdrift. en framhjulsdriven bil vintertid är som att runka med hockeyhandskar!  ICQ/ag

hahaha, allt förutom volvo går väl ann ICQ/ad

Björn J. skrev:

Jag har en avlägsen kompis som försöker att bli av med minst en AEC Routmaster, en 64-seaters, med litet god vilja kan du få den reggad som husbil, och köra den på B-kort. Inte direkt nån racerbil, men den lär vara en av de sista i reguljär trafik, med eu-anpassad motor, dock med halvautomatisk Wilsonlåda. Prisbilden lär väl hamna på 50-75k plus frakt från en förort till London...

nae tack det är bra dö Default/lol

kimboow skrev:

köp passat 94-96 med 2.0 motorn , är inne på andra och tredje passat nu
har en kombi 1,8 sommar bil , och min vinter bil passat sedan 2.0 i  mitt tycke bästa motorn 115 hk , trots min har gått snart 36.000 så är han pigg endå ICQ/ab

billig försäkring , 250 kr varje månad.

har också varit inne på passat och de verkar vara vettiga ICQ/ad

Mattyyy skrev:

Golf 2a kanske? Du har ju sett min och det är brukis. Går alltså att få dom rätt snygga billigt, billigare delar än en 740, enormt lättmekade, billiga att äga och köra, Hyffsat roliga också, lätta bilar och monterar du coilovers samt sänker den blir den rolig att köra på små kurviga vägar iaf ICQ/ab

Jetta Mk1/MK2 Samma som ovan typ

VW Santana eller K70 : Snygga, billiga och lättmekade

En gammal Audi 60/80 alltså 70 tals modell

BMW E28 Snygga, Rymliga, bekväma, billiga och billiga delar bl.a

Det är väl typ vad jag kommer på nu. Skriv på fb om du undrar något mer ICQ/ab

har varit inne på golf MK1/Mk2 men vill ha lite fler o välja på ICQ/ad Audi har jag också varit inne på men har inte hittat någon för en billig peng för de är inte billiga om man ska ha en 90- direkt.

BMW njae är lite anti mot dem vet inte varför haha ICQ/ad

VW 1303S -73 (o\!/o)
Har VCDS/VagCom

17

Jag har haft mk1 diesel i flera år,
billigare är svårt att åka!
Men nu har jag bytt upp mig till Audi 80 -74
(ville ha 4dörrars)
Och dieselmotorn ska snart i den också!
Blir tredje bilen den motorn hamnar i. ICQ/ab

18

En königsegg första året sen är det bara börja byta upp sig eftersom. En sån hittar du nog strax över 20k.

Sanningen kan göra ont men det gör även ett slagskott med puck rakt på pungen.

19

ju11e skrev:

Har du nånsin sett en röd och välputsad Routmaster?
Tait förarplats, motor och växellåda med elektriskt förval, till höger, kardan under det något upphöjda golvet på höger sida. Bakaxel med diffen förskjuten till höger. Självbärande kaross av flygplansaluminium, med hjälpram till bakvagn ovh framaxel, sjyssta krängningshämmare, kan kännas litet stum men å andra sidan ganska sportig i fjädringen. Delvis öppen plattform bak, lättlastad.
Förarplatsen är inte direkt välutrustad, det finns väl bara två strömställare, en till halvljuset och en till körriktningsvisaren.
Det fins en cabrioletmodell också, men man kunde bara cabba ned på övervåningen....
Rostar inte, billig i försäkring, skattebefriad, egentligen bara en nackdel, och det är att den gör sig illa i högertrafik... ICQ/ae  ja så hade den ursprungligen Lucas elsystem och vakuumassisterade bromsar....iallafall tidiga modeller.

"There is no dark side of the moon really. Matter of fact it's all dark."

20

T3(T25) Syncro diesel.
alltså en brick.

Skäggig norrlänning som flydde Norrland för Skåne.
Har en 1989 Chevrolet Star craft G20
Och en T3/T25 från 1982 med 1,6 liters dieselmotor

Remember! A grinder and paint makes you the welder you ain't.

21

fritte skrev:

Jag har haft mk1 diesel i flera år,
billigare är svårt att åka!
Men nu har jag bytt upp mig till Audi 80 -74
(ville ha 4dörrars)
Och dieselmotorn ska snart i den också!
Blir tredje bilen den motorn hamnar i. ICQ/ab

om man älskar motorn så kan man ju göra så ICQ/ad låter vettigt ändå  ICQ/ag

Ika skrev:

En königsegg första året sen är det bara börja byta upp sig eftersom. En sån hittar du nog strax över 20k.

haha, skitbilligt fan! eller några miljoner rättaresagt höhöh!

Björn J. skrev:
ju11e skrev:

Har du nånsin sett en röd och välputsad Routmaster?
Tait förarplats, motor och växellåda med elektriskt förval, till höger, kardan under det något upphöjda golvet på höger sida. Bakaxel med diffen förskjuten till höger. Självbärande kaross av flygplansaluminium, med hjälpram till bakvagn ovh framaxel, sjyssta krängningshämmare, kan kännas litet stum men å andra sidan ganska sportig i fjädringen. Delvis öppen plattform bak, lättlastad.
Förarplatsen är inte direkt välutrustad, det finns väl bara två strömställare, en till halvljuset och en till körriktningsvisaren.
Det fins en cabrioletmodell också, men man kunde bara cabba ned på övervåningen....
Rostar inte, billig i försäkring, skattebefriad, egentligen bara en nackdel, och det är att den gör sig illa i högertrafik... ICQ/ae  ja så hade den ursprungligen Lucas elsystem och vakuumassisterade bromsar....iallafall tidiga modeller.

det där med att den gör sig illa med högertrafik det är där skon klämmer.. haha  ICQ/ad

BamCe skrev:

T3(T25) Syncro diesel.
alltså en brick.

njae, vill ha en lite mindre alltså ingen buss  ICQ/ab

VW 1303S -73 (o\!/o)
Har VCDS/VagCom

22

Syncron finns som dubbel och enkelhyttad pickup oxå  ICQ/ag

Skäggig norrlänning som flydde Norrland för Skåne.
Har en 1989 Chevrolet Star craft G20
Och en T3/T25 från 1982 med 1,6 liters dieselmotor

Remember! A grinder and paint makes you the welder you ain't.

23

Golf mk2 med coilovers finns inget skönare på sommaren känns som gokart! Dock är de värdelöst på vintern men dom har bra värme  ICQ/ae

24

http://www1.garaget.org/archive/9/8477/7924/7924-129576.jpg

ju11e skrev:

Volvo är jag allergiskt mot Default/lol

Jag hade nog satsat på Volvo ändå. Budgetmässigt rätt och mängder med delar och kompetens i landet.

ICQ/ab

Ånglås är ett annat ord för glasspaus!
In America you drive on the parkway and park on the driveway...

25

har kollat lite på blocket o sett en VW Polo Variant, tycker att de kan bli rätt så snygga om man byter lite delar ICQ/ad ser liten o smidig ut, är det någon som har lite info om hur den är o.s.v. ?

VW 1303S -73 (o\!/o)
Har VCDS/VagCom