1

Kort enkel fråga: finns det reservdelar att uppbringa till denna bilmodell? Främst broms/drivlinan årsmodell-52

2

Kolla med Demian.

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

3

Jag har sett lite på tyska ebay.

Har man tur så passar ju lite delar från personbilssidan.

Har du skaffat en schnellaster?

4

Kolla hos dkw folket. Enligt en person jag pratat med som är dkw fantast så menade han att motor inte är samma mellan personbil och bussen.

Min blogg:www.50split.wordpress.com
Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden

5

Ok, jag har inte skaffat mig en, men hittat en och jagar ägaren för tillfället. Det sitter en tvåcylindrig tvåtaktare i den, samma som i dom första Saabarna, så motordelar går nog att lösa. Bromsar är nog värre...

6

SAAB motorn är en kopia på DKW, men jag är inte heller säker att dem stämmer till 100%. har för mig all kannringar är olika bla.

Min blogg:www.50split.wordpress.com
Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden

7

Kopia är jag tveksam till, eftersom Saab köpte sina motorer av just DKW i början. Men om det skiljer på motorerna iaf är ju möjligt. Blir det affär så kommer jag nog bli varse.  ICQ/ae

8

Det här blir intressant, jag har precis skaffat mig en schnellaster från 1952 så hittar du någonstans att ta delar på så kan du väl höra av dig?

9

Var det inte en 50:a?

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

10

Vilka delar behöver du?

11

Årsmodellen står i det gamla regbeviset att den är okänd. Men den har inte skärmbreddare Default/smile