lever gör den och fetare blir den 
Jag ska kolla om jag har en bild nånstans från 2001, då jag ägde den för andra gången.
Jag har iaf ingen från första gången,1998 eller 1999. Då var det en orörd originalbil jag köpte i Hofors. Den såldes då till Calle Söder i Västerås som stylade till den då han skulle ha den som bruksfasty då han samtidigt byggde en fastback med typ4 m turbo och porschehjulupphängning. Och sen köpte jag tillbaka den när ångesten kändes av och den blev till salu. Den gick efter en sommar vidare till Nyköping och sen till Södertälje och sen till Oskarshamn, tillbaks till sthlm nånstans vidare till Gävle och nu till Östersund. Jag kan ev ha missat nån däremellan. Kul att se att den lever och frodas!
Detta skulle kunna vara en fastback som jag köpte i början på 90-talet som en mycket fin originalbil men sålde vidare till min styvfar som körde den som andrabil fram och tillbaka och inom järnverket i Hofors.
Minns du Jerry om du köpte den av en Klaus Gemski? Minns tyvärr inte om Klaus kanske sålde den till någon annan i Hofors först.
jerry skrev:Jag ska kolla om jag har en bild nånstans från 2001, då jag ägde den för andra gången.
Jag har iaf ingen från första gången,1998 eller 1999. Då var det en orörd originalbil jag köpte i Hofors. Den såldes då till Calle Söder i Västerås som stylade till den då han skulle ha den som bruksfasty då han samtidigt byggde en fastback med typ4 m turbo och porschehjulupphängning. Och sen köpte jag tillbaka den när ångesten kändes av och den blev till salu. Den gick efter en sommar vidare till Nyköping och sen till Södertälje och sen till Oskarshamn, tillbaks till sthlm nånstans vidare till Gävle och nu till Östersund. Jag kan ev ha missat nån däremellan. Kul att se att den lever och frodas!
Detta skulle kunna vara en fastback som jag köpte i början på 90-talet som en mycket fin originalbil men sålde vidare till min styvfar som körde den som andrabil fram och tillbaka och inom järnverket i Hofors.
Minns du Jerry om du köpte den av en Klaus Gemski? Minns tyvärr inte om Klaus kanske sålde den till någon annan i Hofors först.
Det enda jag kommer ihåg var att han bodde i ett radhus, åkte vit 245:a och jobbade på bruket där. Det kan ha vart han, det kan ju inte ha funnits så många röda 69:a fastbacks i Hofors.
Den enda förändringen jag gjorde var att sänka den mer än Calle gjort och så monterade jag den röda stoppningen på brädan.
Sen bytte jag generatorkol c.a 5ggr under mitt år pga rotorn käkade upp dom...
54 2011-05-06 18:37:32 Senaste redigerad av Thomas Å (2011-05-06 18:37:56)
Verkar efter din beskrivning som att Klaus sålde den inom Hofors först.
Nej, det är nog inte så många 69:or röda fastbacks som kom från Hofors så levande som denna. 
Jag köpte den i Bollnäs av en kille som ärvt den av sin farfar/morfar.
Hade gärna haft den själv men hade ett annat projekt på gång samtidigt så när Klaus letade en ny andrabil så fick han ta över den.
Den var i ett underbart fint och blankt originalskick när Klaus tog över den. Den fick sedan göra tjänst på järnverket men förblev "orörd". 
buren är på väg och bottendelen till motorn börjar bli klar
Nu hoppas man på att få flytta in i garaget snart finns ju en hel del att göra. siktar på att hinna till scc
hämtat ut burenpå bussgods
tack så mycket herr bager
verkar som att inflytt igaraget inte blir förens månadsskiftet juni/juli så att hinna till scc blir svårt
. Men bottendelen till motorn är iallafall klar och kommer upp till norrland nån gång nästa vecka
TACK SÅ OTROLIGT MYCKE FÖR ALL HJÄLP FREDDE!!!! Utan din hjälp hade det tagit flera år att få till motorn igen.
Lite data om rovan ; volym 2,7l
borr 105mm
slag 78mm
komp 8,5
recept ; Vev 78slag okänt märke
Stakar okänt märke (med väldigt udda design,enligt fredde) ev golf stakar
Toppar orginal,maxportade,med stora ventiler omsvetsade och ytterligare modif av
fredde, dubbla ventilfjädrar (tack niklas) mm
Kolvar JE 105mm nu med kraftigare kolvbultar och nysvarvade(fredde) teflonknappar.
Cylindrar inköpt från europeanmotorworks (usa) borrade till rätt dim av fredde, dock var
en av dom nya cylindrarna av så dålig kvalitet att den inte gick att använda men en av
av dom gamla gick att rädda (efter mod av fredde).
Kam okänd men troligtvis omslipad org, org lyftare och 270.5mm stötstänger.
Torrsump med modif orginal oljepump och 11l tank
Det var bottendelen
återigen tack för all hjälp.
Koppling ; 200mm svänghjul från european motorworks
Kennedy stage3 tryckplatta.
Cb superdisc lamell (efter tips från niklas)
Bränsle ; 8mm bränsleledningar,rostfri fuelcell, bosch insppump,ankopplingar,
laddtryckstyrd bränsletrycksregulator mm
Dellorto 48or ombyggda för tryckmatning,nya nålventiler,emulsionsrör,tätningar osv
Turbo ; kk26/27 byggd av kl racing, ska räcka till ca 500+, kina wastegate och dump, vätskekyld
intercooler, sidewinder avgas, cbs tryckboxar,hembyggda tryckrör mm
Kylning ; Porsche fläkt med glasfiberkåpa, extra oljekylare med elfläkt.
Siktar på 400+ användbara hästar 
Blir ju inte mycket gjort just nu utan garage och med en 8 dagars liten tjej (har tre tjejer nu) hemma. Bottendelen ligger hos herman i gävle och väntar på hämtning, ska försöka ta mig iväg nån dag. Har ju enbil att hämta där oxå 
Grattis 
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o] Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage
Till slut plockade jag fram de gamla fotoalbumen igen. Så här såg den iaf ut då jag hade den.
Bottendelen hämtad, bara resten kvar nu 
Funderar på fälgbyte och att bygga tillbaka till 4bult för att det inte riktigt känns rätt att ha bytt till sämre bromsar när det förhoppningsvis kommer att gå fort över mållinjen. Visst är det snyggt med fembult och centerline men man kanske ska tänka lite påsäkerheten oxå.
Har ju några alternativ i fälghögen.Gasburners,riviera och jp mags
Centerline är ju snyggast men som sagt, säkerhet är viktigt.. Mags eller gasburners sitter bra på typ 3 dom åxå. Blir nog bra vad du än väljer Grymt bygge.
Nu står fastyn i nya garaget
ska dit och palla upp den imåra sen blir det full fart
Full fart var nog att ta i
har varit smestertrippar med familjen och ännu en flytt så garagebesöken har varit i stort sett obefintliga.Blev några timmar igår kväll med inriktning på att tömma bilen på alla grejor som packades vid flytten,monterade ihop vertygsvagnen mm.
Till att börja med ska buren in och bakvagnen göras klar.
Har hängt upp motorn i motorstället på jobbet så nu plockas den ihop på raster och lediga stunder, sakta men säkert.....
Marcus..finns skivor med stora 5-bulten....hehehe
och en alldeles för tunn plånbok 
Kan köpa centreline fälgarna av dig.
dom är sålda 
Länge sen eller?
nja nån vecka sen, eller bytta kanske man ska säga, mot andra "bra att ha" grejor till bilen
skoja att det rycker i race tarmen efter brc, så otroligt frän arena. Så nu blir det nya och friska tag så bilskrället blir färdig i tid.
Har ju funderat på insprutning ett tag och efter helgens samtal med div racers så är det åt de hållet man måste gå.
Så nu blir det att jaga rätt på nåt lämpligt till rätt pris då budgeten som vanligt är lite klen.
Vad ska man ha?
blev några timmar i garaget ikväll.Tömde det sista ur bilen och städade lite efter "busskruvningen". Rev ur golvmattor och ljudisoleringsplattor och krånglade in buren för att testa passformen. kommer nog att fungera bra men jag måste ha en mindre ratt då det blev väldigt trångt mot buren.
Har beställt nya packboxar och stötstänger till motorn. Får hjälp med att tillverka flänsar så det går att dela avgassystemet efter att det helsvetsats.
Blir en garagekväll varje vecka hela vintern så förhoppningsvis ska jag kunna hålla tempot uppe 
blev några timmar i garaget ikväll.Tömde det sista ur bilen och städade lite efter "busskruvningen". Rev ur golvmattor och ljudisoleringsplattor och krånglade in buren för att testa passformen. kommer nog att fungera bra men jag måste ha en mindre ratt då det blev väldigt trångt mot buren.
Har beställt nya packboxar och stötstänger till motorn. Får hjälp med att tillverka flänsar så det går att dela avgassystemet efter att det helsvetsats.
Blir en garagekväll varje vecka hela vintern så förhoppningsvis ska jag kunna hålla tempot uppe
Skönt att ha inbokad garage tid, ska du köra den på strippen i sommar?