Riktigt frän bil att ta fram till våren och jag röstar åxå på Jimmys sänkning. En tredjedels klocka neråt. 
153 2013-12-24 11:13:05 Senaste redigerad av ANTIKDAVID (2013-12-24 11:16:00)
Många bilar behöver en sänkning för att bli häftiga men din bil har ju redan allt, den behöver inte bli popig på nåt vis för de e ju en klassiker! Usch jag får inte titta på dina bilder för länge åt gången för då blir jag så jävla avundsjuk.....fantastik skönhet! Bejaka gubben i dig å behåll höjden!
Typ1 1302 1972 x2
Typ 2 deluxe 1977
Tycker inte du behöver sänka så mycket mera bak. Tänk på att den sätter sig lite på rumpan när du axar - det här är ju en sportbil ingen glidare. Vore ju tråkigt om du drar ljuddämparen i backen varje gång du drar ur den på växlarna.
Instagram: Luftkyld
I garaget:
Porsche 356C - inte helt original
RPB GT - liten och tuff
Tack för era inputs. Jag kommer att stanna på den här höjden tillsvidare. Eventuellt sänka lite fram senare, garagegolvet lutar ganska mycket så det är svårt att se exakt hur den står. Det har inte hänt så mycket annat än att jag har provmonterat förarstolen ikväll och ja.. Där sitter man bra 

Dammade av framblinkersen idag som trots nopprigt krom blev helt ok med lite puts. Kopplade in dem och drog fram elkablarna till framlyktorna.
Små steg framåt..


Grymt! Lite lägre bara.. Jorå Så att...

Inhandlade ett 6v batteri idag och provade att koppla på, det gick bättre än väntat.
Hel/halvljus, parkeringsljus, instrumentbelysning, vindrutetorkare, tuta, m.m. fungerar.
Det jag inte får fason på är blinkersen. Misstänker att antingen är relät trasigt eller så har jag problem med jord.



STORT habegär.. tyvärr för dålig ekonomisk sits 
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062 typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058 typ1 oval-56 "Maximiliam" vilande tråd.:-(
Sådär, nu fungerar bakljusen också. Dock ej blinkers... Hmm.. Det sitter ett trestiftigt relä 6v 2x15w. Hur testar jag det för att se om det fungerar/klickar? Stiften är märkta 15x, K/P och 54L
Den och hojen blir ett snyggt par 
Huvwa! I 3 timmar har jag legat på golvet och försökt montera startmotorn. Får den på plats men får inte igenom den 110mm långa genomgående bulten. Provade ett flertal gånger innan jag gav upp. Bulten går igenom helt utan problem när startmotorn inte är där. Tips?
Provade att montera startmotorn med bulten i från början och då gick det bättre. Jäkligt trångt där under men tillslut så! Elen är kopplad runtom nu också, det enda jag inte fått igång är blinkers. Bytte relä men fortfarande dött.. Släppte det för stunden och gick igenom tanken och soppaslangarna ikväll. Den långa, mjuka slangen ser bra ut och känns ok men tar det säkra före det osäkra och byter den ändå. Någon som vet om det finns någon återförsäljare i Sverige som säljer tygomspunna/flätade soppaslangar med bra kvalitet? Annars får det bli Swedol, samma som jag köpte till bussen.


Som nytt!

Så här ser tanken ut inuti, rostfri men det känns/ser ut som att den är behandlad med något?


När nya soppaslangen är på plats så blir det provstart 
165 2014-01-23 22:53:04 Senaste redigerad av rickard m (2014-01-23 22:53:29)
angående slang finns en diskussion här, har inte läst så noga själv vad de kom fram till: http://www.early911.se/forum/viewtopic. … ight=slang
Bilar: Westfalia 1974, Dubbelhyttspickup 1978, Golf 1983, 911 1971
Insta: Rm_engrg
Würth!
Försökte få liv i den idag men batteriet orkade inte hela vägen och tvärdog. Går iallafall runt fint, bra gnista också. Förhoppningsvis smäller den igång med ett fulladdat batteri.
spännande. Kör hårt. Bra fart på projektet..
Nu behöver jag er hjälp. Får inte igång den.
Fulladdat batteri, (6v) har mätt på startmotorn, tändspolen och har 6.4v där. Nya jordflätor och bra kontaktytor. Soppan kommer till pumpen och det ser ut och luktar bensin i förgasarna också. Har inte kollat gnistan idag men den var bra tidigare.
Så här ser stiften ut efter att jag nött på



Kolla om du satt fördelarlocket åt rätt håll eller tändkablarna rätt så att allt inte sitter 180 grader fel. Finns många som genom historien som kliat sig i huvudet på grund av detta.
Instagram: Luftkyld
I garaget:
Porsche 356C - inte helt original
RPB GT - liten och tuff
har du kuggat in fördelaren rätt?
bilar i familjen. 74:a bay dubbelhytt, vw rod & typ1 -58:a
Das Auto Skellefteå
Tycker stift & förgasare ser "blöta" ut ,, kolla så den inte flödar över ,, kan vara fel flottörnivå lr skräp i nålventiler som gör att det flödar.. Grym bil )) Vill ha // ska skaffa in future )) Sälj den till mig om den inte startar
)
Kolla om du satt fördelarlocket åt rätt håll eller tändkablarna rätt så att allt inte sitter 180 grader fel. Finns många som genom historien som kliat sig i huvudet på grund av detta.
Jag ska börja med att säga att jag aldrig pillat med tändinställningar innan. Nä kablarna är kollade och ska sitta rätt. När jag hade svänghjulet i nolläge med markeringen mot blockets skarv stod rotorn förbi markeringen på fördelaren. Alltså mellan två lägen typ. Kan man bara vrida fördelaren så att den är rätt mot rotorn eller ska jag kugga om?
Jag upplever att motorn går trögt att dra runt också. Nyladdat batteri men ändå tungt. Det går lätt utan stiften i. Ibland klickar bara startmotorn.
Går det tungt kan tändningen vara ställd för tidigt,, vrid fördelaren en aning åt samma håll som rotorn snurrar & testa om den går "lättare"
Jag provade att vrida fördelaren medsols så markeringen pekade mitt på rotorn. Men ingen skillnad.

