1

Jag har fått ett "tråkigt" problem. Jag har kortad och sänkt framvagn, just nu är den inställd på högsta läget.
Men bilen är totalt stum i framvagnen, jag kan lyfta upp den och då stannar den där men ställer jag mig på stötfångaren så går den ner och blir totalt stum, ingen fjädring alls. Jag har en aning om att det kan vara stötdämparna som är för långa och går ner i bott.
Kollade på vw up north och såg att man kan köpa kortade stötdämpare, men min fråga är nu hur långa är originaldämparn i lägsta läget? För vet inte om det är kortade som sitter där nu eller ej.

Ska ta några timmar i garaget imorn tänkte jag. Någon som har någon annan ide annars om varför den blir så stum?

2 Senaste redigerad av Rejkfantasten (2011-05-12 16:27:27)

Kolla på VW importens hemsida. där finns korta dämpare med mått med dämparen fullt utdragen och hoptryckt utsatta.

Min -64 är sänkt med puma framvagn utan sänkspindlar och med original oljedämpare. Funkar utmärkt faktiskt utan att dämparn bottnar.

Jag antar att fjäderstoppen är bortkapade?

3

Har du pressat i fett sen du gjorde framvagns jobbet, annars är det nog boven misstänker jag.

//micke

If it sounds good it is good!

4

Nej, dåligt med fett i den nu, ska som sagt spränga in en hel del fett imorn. Så du tror att det är det som gör den stum?

5

Kolla om kulbultarna inte ligger på yttersta läget.

VW TYP1 1974 (1300S)       BMC 850 Pickup 1965       AUSTIN SE7EN  1959

Modern cars are nothing but visual pollution !

6

Vad är det för bussningar? Är det uretanbussningar?