1

Öhh jo har ju en 1300 68 som ska så småningom får nya golv halvor , och nu har jag suttit ett par timmar med kolla olika firmor om priser etc

och A kvalitet finns och då förmodar jag det är "svets on" i detta sammanhang  ICQ/ae men är aningen dyrt för plånbok.

Och då finns ju B kvalitet och det har man ju läst och hört om hur kvalitet är med dom , hålen stämmer inte och plåten "svajar", tunn plåt etc

men sen har man ju hört /sett folk har fått tag på bra golvhalvor B plåt.

en av mina frågor är var man kan köpa den bästa B-golvhalvor ?  ICQ/ab

sen har jag djupläst om man ska "kryssmäta hålen " Rita upp en bild, i dom gamla golvhalvor innan man kapa bort dom.

men förstod inte hur man menar ? ICQ/ab

tacksam för svar  ICQ/ab

Typ 1or: 55/5, 61, 67, 67, 68,72 typ 3: 70.

2

Billigt skit e just det... ICQ/am
Det e just det som är problemet med billiga plåtbitar, att pressningar e si och så.. just golv anser jag att man inte skall fuska med.. i en buss så täcker man ofta över med ett extra golv, så där är det kanske ....inte lika viktigt, men i en bubbla står man sas direkt på.. man byter ju bara en gång, så köp riktigt.
Även en -68 förkänar ett bra golv. b kvalite tycker jag inte skall behövas på marknaden.. om man inte fusklagar bara för besiktningens skull, och lurar sig själv....

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

3

ok tackar jo har läst lite när du kommenterar detta på andra ställen  ICQ/ae 

fick en pm igår om en B-plåt som är tydligen mycket bra ,då herren själv har bytt på 5-6 bilar själv ICQ/ab

men först innan jag lägger best så ska jag ta en sväng till bilen och see vilka mer plåt som behövs  ICQ/ab

tackat för svar

4

Det skulle vara intressant att veta vilka som säljer den B-plåt du fick PM om.

/ P

VW 1500 1963 | Tyvärr såld!
Ghia 1968

5

säljs både på paruzzi och vwimporten

Johnny skrev det till mig att Igp är bra plåt , lite tunn men behöver inte jobba med plåten som en klokkeholms plåt  ICQ/ab

6 Senaste redigerad av michaelth (2014-01-07 23:25:57)

Att IGP plåt är tunn... kan tyvärr hålla med om det. då även jag har ett par IGP golvhalvor... som nog får stå kvar och skämmas...  ja det är inte A kvalite det är säkert... ja det funkar ju i stället för rost... men det e B "kvalite" ICQ/ad  svårt att hitta bra plåt. om man inte skall köpa Klassik fab..men att IGP skulle vara så mycket bättre än klopareholm... nja.

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

7

ICQ/ac  ingen golvhalva men jag tänkte köpa en frontplåt från CSP till min bay och det är en IGP plåt, när jag var nere och pratade med CSP sa dom att tjocklek och passform var bra, är detta fel eller är frontplåten bättre än golvhalvorna ?

If one does not fail at times, then one has not challenged himself.

Early Bay 71a "Polisbussen",  Bubbla 61a,  Bubbla 62a ratlook R.I.P

8

michaelth skrev:

Att IGP plåt är tunn... kan tyvärr hålla med om det. då även jag har ett par IGP golvhalvor... som nog får stå kvar och skämmas...  ja det är inte A kvalite det är säkert... ja det funkar ju i stället för rost... men det e B "kvalite" ICQ/ad  svårt att hitta bra plåt. om man inte skall köpa Klassik fab..men att IGP skulle vara så mycket bättre än klopareholm... nja.

tja han sa till mig att på dom bilar han bytt så är det mer eller mindre bult on

jaja får see när jag kommer dit i det stadiet , håller på kluva platta och kaross lite smått , regn och snö och gjort en del lika så heltäcknings mattor från 86 ICQ/ag

inga trösklar,golv mellanplåt fram, balja fram hjulhus fram och bak + i motor utrymmet.

men värre bilar har lagas ICQ/ab

9

kimboow skrev:

säljs både på paruzzi och vwimporten

Johnny skrev det till mig att Igp är bra plåt , lite tunn men behöver inte jobba med plåten som en klokkeholms plåt  ICQ/ab

Tackar. Ska själv beställa golvhalvor och som vanligt vill man ha bäst kvalitet till bästa priset. Min renovering denna gång är inte utställningsskick men när man ändå håller på så kanske man ska satsa på det bättre ändå. Får ta en funderare.

Dagens priser för höger/vänster golvhalva hos Paruzzi: A-Kvalitet 3744:-. B-Kvalitet 1314:-, plus frakt till Sverige. Fördelen med Paruzzi är att de har hyffsad billig frakt, även fast detta är stora paket.

Sorry för OT.

/ P

Ghia 1968

10

Har för mig att mina golvhalvor var  igp som jag använde till min cab.Visst det är tunn plåt men passformen går inte tt klaga på.Sen om man som jag smälter / limmar fast ljuddämpnings plattor så styvar det upp det hela.Senhar vi det här med rosten klart tjockare plåt står sig bättre men jag tror inte nån av dessa bilar på detta forum får leva ett hårt liv på det viset.Om du känner att du vill kosta på dig den dyrare plåten så är det tjockleken på plåtytan du betalar för inte passformen .

11

hasse skrev:

Har för mig att mina golvhalvor var  igp som jag använde till min cab.Visst det är tunn plåt men passformen går inte tt klaga på.Sen om man som jag smälter / limmar fast ljuddämpnings plattor så styvar det upp det hela.Senhar vi det här med rosten klart tjockare plåt står sig bättre men jag tror inte nån av dessa bilar på detta forum får leva ett hårt liv på det viset.Om du känner att du vill kosta på dig den dyrare plåten så är det tjockleken på plåtytan du betalar för inte passformen .

bilen är i fråga är en gammal Cal-look bil som blivit en Cal-Rat

så för mig duger Igp plåten.  ICQ/ab

12

hasse skrev:

Mycket tänktvärt - det avgjorde saken för mig.

/ P

Ghia 1968

13

Någon som vet om Up north dyra golvhalva är av den tjockare plåten. Då jag ska korta av den för mitt speedster bygge så måste den vara tjock och stabil.

Learning by experience is a great way to spend money...

14

Ingen som köpt dom?

Learning by experience is a great way to spend money...