Har hört lite om dessa framvagnar och är nyfiken om det är någon som har haft problem med dessa framvagnar till T2?
Håller just på att stoppa in en i fronten på min buss!
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Typ2: Splitbuss » Grubenwerk - Split framvagn
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Har hört lite om dessa framvagnar och är nyfiken om det är någon som har haft problem med dessa framvagnar till T2?
Håller just på att stoppa in en i fronten på min buss!
Jag skulle nog ta och knacka ur centrumklumpen och kolla upp den.
Den är tillverkad i två delar och svarvad efter svetsningen. Bitarna har separerat på två framvagnar i min vetskap.
Fråga Åberg!
En tacker!
kan säga att man är INTE imponerad av toleranser och passform MEN... på't igen bara, får väl plocka isär eländet igen då.
Centrumklumpen får nog förstärkas, Åberg föll i backen tydligen... tur det inte var under färd!
Men bra blir det bara det blir klart!
Pucken med fyrkantigt hål som håller torsionsbladen är som sagt tillverkade av 2st 10mm plåtbrickor som svetsats ihop och sedan har man borrat och gängat ett hål mitt i skarven!! Detta för att den leverantör man beställde bitarna från inte klarade att skära tjockare plåt.
Som "yrkesskadad" (jobbar med mekanikkonstruktion) börjar det ringa stora varningsklockor när man ser sådant. Det är att tigga om problem. I princip har man en sprickindikering redan från början och det är i mina ögon konstigt att inte fler puckar spruckit sönder.
Jag löste problemet genom att köpa två st sway-away satser som slaktades och delarna flyttades över till grubenstommen. Då fick jag dessutom korrekt utformade lås och stoppskruv samt aluminiumkloss.
Vidare var det en massa andra saker som lämnade övrigt att önska på min stomme (typ 1). Orkar inte räkna upp dem alla.
Frankes framvagnar är överlägsen 
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Typ2: Splitbuss » Grubenwerk - Split framvagn
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.