Nyregistrerad men har följ Forumet en längre tid och tycker det är dags för att lägga upp mitt lilla projekt
så man tvingas uppdatera bilen lite oftare.
Jag håller på med MC racing och detta är bara ett litet tidsfördriv vid sidan om som får rulla på i den takt det tar och när tid finns över.
Tanken är att efterlikna en 911 GT2 RS och att bilen skall kunna användas på bandagar men ej i riktig racing.
Grund iden är att göra klart chassi och därefter motorn så att den går att svänga och bromsa med direkt och inte hamna vid sidan om.
Det som är gjort hittills är uppgraderad fjädring fram och bak. Fram sitter det just nu Toppline maxx coilovers och bak redline uniball med spax dämpare. Detta skall bytas när ekonomin tillåter till KW då det inte riktigt funkar så bra framför allt bak med spaxdämparna.
Skivbroms bak samt ventilerade skivor fram med porsche ok.
Stålomspunna bromsledningar hela vägen draget i kupen med tillhörande pedalställ.
Bur som skall medge en passagerare bak. Endast punktad än så länge.
Cup 1 fälgar som skall uppgraderas med 9" bak och breddade plastskärmar. Bibehåller original bredd fram.
Kolfiberhuv så den blir ännu lättare fram:-)
Luftintag fram som skall ledas ut i huven för att skapa lite mer marktryck. Om det funkar vet jag inte men ser ganska trevligt ut.
Jag har orginalmotor monterad men en 2165 håller på att ta form i Hans Landelius garage. Hög komp och närmare 200 får vi hoppas den håller för.
Tar gärna emot feedback från Er som gillar att åka fort på kurvig väg.....Även ni andra såklart oxå
Med vänlig hälsning Thomas

inte alltid till det bättre ..