Snyggt! Apropå andras lagningar: Det är inte första och inte sista gången jag blir förvånad.....
Hur fixade du masoniten? Sticksåg eller? Har du något bra tips på firmor som säljer material till dörrsidor, typ galon, tyg och lister?
Förtjusande
säg mig,, är den handmålade bussen på panelen bakom framsäterna kvar fortf? 
Skönt att se att bussen fortfarande mår bra!!! Kul!
www.surfingtrip.tumblr.com (när jag ägde Dr.Cox)
// O
Nej den hänger i kvar i mitt garage.. Tyckte den va synd att slänga.. Va ju riktigt fin . Är de du Oskar som är konstnären ?
Förtjusande
säg mig,, är den handmålade bussen på panelen bakom framsäterna kvar fortf?
Skönt att se att bussen fortfarande mår bra!!! Kul!www.surfingtrip.tumblr.com (när jag ägde Dr.Cox)
// O
Klart att bussen mår bra. Fan va coolt de här ska läsas ikväll.
Ragtop 60 No name
Kul!! 
Ja det är jag som är "konstnären"
Här är en bild från när jag lekte konstnär 
Bara så du vet så ingår det att köra genom Europa när man äger Dr.Cox
! Lugnt, han fixar det 
Nej den hänger i kvar i mitt garage.. Tyckte den va synd att slänga.. Va ju riktigt fin . Är de du Oskar som är konstnären ?
Här ;) en vacker julidag minns jag!
bilden nedanför är när vi är nere i Hossegor i sydvästra frankrike.
Good Luck mr Leguanen!!!
Ahhh coolt!!! Då får man inte bryta traditionerna. Hitta kvitton från lite olika verkstäder i världen. Roligt att ha kvar. Roligt att få reda på bilens historia. Robin berättade ju lite när ja va o hämta den.
Ragtop 60 No name
Alltid trevligt med lite historik när man köper något 
Early Bay 71a "Polisbussen", Bubbla 61a, Bubbla 62a ratlook R.I.P
Ja 15 ägare. Det jag vet är ungefär:
Jag och Joel köpte den av en äldre herre i Kristianstad. Motorn som sitter i hade denne gubben hittat i skogen i ett vrak, och den såg helt fördärvad ut. Men efter lite fix så är den som ny
Gubbens Dotter hade köpt den här bussen i Göteborg och hemresan därifrån hade tydligen varit galen med bogserlinor , mitt i vintern osv.
Av en slump fick jag reda på att ägaren dessför innan är en herre i Göteborg som är Döv, (vilket jag fick veta genom min en teckenspråkslärare jag hade under en teckenspråks utbildning i Kungälv).. som i sin tur hade köpt den i Kungsbacka av en surfarkille.
Jag och Joel köpte den och sen skaffade joel en egen buss , medans jag (som inte är alls kunnig i meckande och sånt) kom fram till att jag ska resa genom Europa i denna buss innan den säljs vidare. 2 år förberedde jag mig själv och bussen på detta äventyret som jag kallade "The longest road". Från början fanns ju ingen riktig planering, men en sommar så fick jag med mig lite folk som ville äventyra så en måndagmorgon sept 2011 så va styrde vi söderut (utan varken GPS, Musik, eller annat onödigt) .. Karta och Kompass är det enda rätta 
Resan kan man ju läsa om , ifall man vill ... och kvitton från verkstäderna har jag kvar... byta en packning i Orléans söder om paris kostade ju fan 2000 kr bara för att denna verkstaden var speciallister på Ferrari och Dodge Viper m.m men de gjorde ett undantag mot en peng. sen har jag klart kvitto från byn Berk i Normandie när brytarspetsarna gick emot varandra och en snubbe på en verkstad löste det...detta lär jag sent glömma eftersom det hela orsakade en spricka i mitt revben när jag låg under bussen.
Nu vet du lite mer
Jättesnyggt jobb du gör med Hjulhusen och bromstrummor osv! Va de en morakniv och pilla bort skit först eller?
// O
44 2014-01-06 21:57:17 Senaste redigerad av leguanen (2014-01-06 21:59:57)
Haha tack för infon. Kul att läsa.
Näe på ena sidan var de knappt nån body kvar. Så där var de lätt arbetat. Nu går vi händelserna lite i förväg men började på andra sidan i helgen. Misstänkte att de va nått lurt där när ja hitta 600kg body
på balken. Värmde upp me värmepickan o skrapa med stämjärn. Mycke riktigt. Där var de kexig. Blev lite orolig där ett tag. Men en mycket vis och klok man vid namn Hasse kom förbi och lugna mina nerver. 
Ragtop 60 No name
Jag vet inte riktigt om du har samma vxllåda i din som jag har i min 69:a bay, men jag har kört 185/65 15" bak i några somrar på den. Det funkar, men den får varva friskt och så snart jag försöker hålla vettig åkfart, typ 90km/h kryper oljetempen upp i för höga siffror. Jag har kunnat åka längre i max 85km/h verklig fart enligt GPS. Därför tänker jag byta till fullprofil 185r15c inför denna säsongen. Trött på att folk alltid behöver vänta på mig helt enkelt. Men som sagt, det kan vara annan utväxling på din låda. Kolla med GB, han körde 72:a med mindre bakdäck, kommer inte ihåg hur det funka för han.
//Kalle
*1962:a typ1 turkos soltakare, fruns
*1962:a typ2 11 fönsters projekt
*1973:a VW 181
*1979:a typ2 pickup
*1979:a Porsche 924 N.A.
50 2014-01-13 20:40:01 Senaste redigerad av leguanen (2014-01-13 20:40:38)
De är säker samma låda som i din. Ja tänkte om ang bakdäcken. Tänkte inte på lådan. Planer finns att sätta i bubbla låda men inte denna vinter. Kommer säkert köra 185 65 15 mest för lådans skull.
Ja ska kolla med GB innan ja bestämmer mig till 100.
Ragtop 60 No name





















