1

Hej jag undrar om det finns någon som vet vad jag kan ha fått för fel på mina pilar ?
det började i våras att hade på lite 5-56 för att dom gick lite trögt, sen har det bara strulat säkringen i 12-6 volts konvertern gick sönder bytte då funkade pilarna jätte bra i cirka 5 min sen böt jag säkring igen då gick dom trögt igen som dom gjorde från början och nu inte alls.  nu har jag ström från konvertern till pilarna men dom funkar inte alls.

Tack på förhand för lite tips Patrik.

2 Senaste redigerad av Johan W (2011-04-20 17:00:33)

risberg skrev:

Hej jag undrar om det finns någon som vet vad jag kan ha fått för fel på mina pilar ?
det började i våras att hade på lite 5-56 för att dom gick lite trögt, sen har det bara strulat säkringen i 12-6 volts konvertern gick sönder bytte då funkade pilarna jätte bra i cirka 5 min sen böt jag säkring igen då gick dom trögt igen som dom gjorde från början och nu inte alls.  nu har jag ström från konvertern till pilarna men dom funkar inte alls.

Tack på förhand för lite tips Patrik.

Har du kollat att du har ström från konvertern, jag köpte en från UN och körde blinkers och förgasaren på, den höll inte länge, den gav ca3v ICQ/ac  oso jord så klart Default/hmm

http://www.classicvw.se/product_thumb.php?img=image/100205.105601.jpg&w=110&h=110

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

3

ja jag har ström från konverten 7.5 volt så jag står här och kliar mig i huvudet  Default/hmm

4

Kolla ledningar och jord. 6V är mycket känsligare för oxid/dålig kontakt.

*  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *
Vw typ1 Oval 1957, Ghia 1960
VW typ1 1951 split (såld)

5

ok det ska jag göra  tack  ICQ/ab

6

Är det någon som vet någon lämplig konverter eller motstånd för att sänka 12 till 6v. Provade med Volt drop 12 till 6v men den fungerade inte så bra  ICQ/ad

7

Vi höll ju på och räknade på detta i nån annan tråd, har för mig att ett effektmotstånd från ELFA föreslogs...  Eftersom pil och lampa alltid bör dra ungefär lika mycket bör den lösningen fungera bra...

För tändning och annat byts lämpligen till 12V prylar...

*  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *
Vw typ1 Oval 1957, Ghia 1960
VW typ1 1951 split (såld)