Frederik skrev:Bromsrengöring, torka, värm (tex varmluftpistol) tills oljan stränger fram, torka bort, bromsrengöring, torka, värm.. Osv tills det inte kommer fram någon mer olja. Bara bromsrengöring tar inte på djupet. Rugga upp ytan efteråt. Blir det bra, tveksamt. Jag gjorde så och det fungerade ett tag, men efter ett tag svettades beläggen ändå. Tror ingen normalt funtad människa skulle säga annat än fixa nya belägg och att bromsar inte är något att snåla med, men vem har sagt att man är normal 
Det är väl ungefär vad jag hört också. I det här fallet handlar det inte om "återanvändning" pga snålhet utan att det helt enkelt inte ser ut att gå att köpa nya över disk.
Svwerker skrev:Bästa du kan göra om det är svårt att hitta nya är att limma om backarna. Finns nog flera firmor som utför detta bla Nobtec i Norrköping.
Det finns även firmor i Stockholmstrakten och man kan även passa på att lämna in trummorna då så slipar de in alltsammans så att backar och trummor matchar. Hittar jag inga nya backar/belägg så lutar det åt det alternativet. Satte in en köpesannons igår också och Mettis hörde av sig. Skall bara kolla måtten och stämmer de ser allt ut att ordna sig.
25hpman skrev:Du saknar visst en kontakt... 
Om du syftar på mannen med stort P. så är han kontaktad
Har renoverat hjulcylindrarna på höger sida igår men som vanligt så upptäcker man mer när allt rivs. Skall ha en del annat också som hjullagertätning etc men lär inte få svar förrän på tisdag då de öppnar igen.
michaelth skrev:Man kan köra dom i diskmaskinen ett par gånger... brukar funka..
Vette katten bara vad hustrun skulle tycka om dylika tilltag 
Ännu vet ingen hur en gammal folkvagn kan bli!