Konstigt att soltaket var komplett efter ha legat sådär i 30 år!
Ja synd det inte var lika komplett när jag fick ta över den;) men kommer sitta grymt i din buss ju!
Ja den har klarat sig rätt bra på en del konstiga ställen bussen:)
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » Larsson's Surf & Smide
Sidor Föregående 1 … 4 5 6 7 8 … 19 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Konstigt att soltaket var komplett efter ha legat sådär i 30 år!
Ja synd det inte var lika komplett när jag fick ta över den;) men kommer sitta grymt i din buss ju!
Ja den har klarat sig rätt bra på en del konstiga ställen bussen:)
Den var en halvtimme ifrån att bli nerkapad så var du nöjd med vad du fick 
Tack för takbalkarna. Kör hårt, med ditt tempo lär de bli mycket gjort dessa veckorna. Ses i vattnet. 
Snart klar för busfest 2014 
Det går undan! När är deadline?
Kul att det går så fort !
Om en annan hade det där tempot 
Deadline är väl inte satt det beror ju på hur mycket tid man får i garaget. Men tanken är väl att den ska vara körbar och hyffsat fördigsvetsad till sommaren. Men sen ska där ju lack o inredning och så där till den får vi se hur det blir med det.
Kul att skruva när det blir lite skillnad mot innan:)
Nu skulle det i alla fall gå att skruva på hjul och putta runt den om man vill det känns skönt.
Jag försöker hänga på men jobbar lite mer i det tysta......
sen har jag två barn och ett stort hus det är väl det som är skillnaden! Mycket bra jobb och en God Jul! MVH Henke
Alex - nu är det dax å smutta på en rejäl julmumma och softa lite annars är du ju klar till påsk. 
Bra jobbat!
Du e inte frisk! Men det glädjer oss alla
fantastiskt jobb du gör!!
Det går verkligen framåt! Imponerande när man ser utgångsmaterialet mot vart du är nu på den korta tiden...
Otroligt bra jobb du gör med bussen.Jag har ett utsågat soltaksram med drag anordning och nytt yttertyg.Fattas lite små grejer till det. Det är till salu om du är intresserad?mvh Nicke i Sthlm
Otroligt bra jobb du gör med bussen.Jag har ett utsågat soltaksram med drag anordning och nytt yttertyg.Fattas lite små grejer till det. Det är till salu om du är intresserad?mvh Nicke i Sthlm
Hej, i dagsläget har jag varken tid, pengar eller känner något större behov av soltak så det är lugnt just nu. Men vem vet nån gång i framtiden kanske den kan få tillbaka ett soltak, är ju trots allt en orginal soltak i pappren.
Vart ett tag se uppdatering här har varit isolerad på landet, träd på teleledningen och dålig mobilteckning så har jobbat på bilen istället!
Men nu är jag nere i stan och hälsar på min kära sambo så får köra en ordentlig uppdatering nu.
Provade lite grönt från Holland passa fint men va lite trix att få till svetsarna i inviket i överkant, hade varit enklare innan taket kom på igen men det gick nu med:)
Var lite gamla skotthål där bak som behövde fixas, byggde mig en glidhammare för att kunna dra ut lite bulor där man inte kom åt från baksidan.
La även nästan 2 dagar på att svetsa och slipa klart taket, skönt när det är klart! Sen är bakhörnen och luckorna i stort sett klara nu.
Har letat sig in en gammal utbytesmotor 34 hästare där bak också, ser helt ok ut på utsidan efter lite rengöring och sotning.
Däremot låter det som det sitter en liten kille med en hammare och bankar inuti den när man har igång den, något tips på vad det kan vara?
Ny olja och stift, Ventilspel på 0.15, tändning hyffsat inställd. Axialspelet låg på 0.15 så sliten är den ju säkert, men utsliten?
Låter bra !!
m

Imponerande fart

Motorn låter ju dock inte helt ok....
Snabbt marscherat... bes i Feb?? eller redan denna månad
Snabbt marscherat... bes i Feb?? eller redan denna månad
Nä nu får vi nog hejda oss lite.. Har fortfarande mycket mycket jobb kvar!
Bland annat behöver nog förarmiljön en lättare uppfräshning:
Men räknar väl att där är runt 15-20 dagars(heldagar 10 timmars arbetsdagar då) svetsning kvar nu på den.
Sen ska där ju slipa spackla lacka lite på den..
och nån inredning, lite rutor och lister och så där..
Men en provtur är ju inte jätte avlägset bort i alla fall! skall bli spännande har aldrig kört splitbuss:)
Jag har ju repplåt till golvet där...
Jag har ju repplåt till golvet där...
Det har jag med:)
Där är bara inget att fästa den i än..
Sidor Föregående 1 … 4 5 6 7 8 … 19 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » Larsson's Surf & Smide
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.