Hejsan,
Eftersom forumet där jag har min projekttråd inte längre finns, tänkte jag att det skulle vara kul att lägga upp den här istället. Ändrade rubriken på projektet då jag bytte bana lite mitt i och köpte en annan kaross som är lite råttigare än vad jag först hade tänkt mig. Från början hade jag ett 60 chassie med en röd kaross från 63 som var nerslipad på diverse ställen vilket inte kändes så kul för tillfället då pengar för lackering inte finns, men efter lite efterforskningar fann jag en Svart kaross från 60 vilket även chassiet är vilket på något sätt kändes bättre.
Projektet går inte snabbt fram för det är mitt första bilprojekt. Men det har pågått i över ett år nu så det vore kul ifall jag får den klar till sommaren. Tyvärr står bilen just nu i ett uppställningsgarage fram till den 1 maj för då får jag tillgång till mitt nya mekgarage.
I trafik första gången i Sverige: 1960-01-01
Fordonsstatus: Avställd (1978-10-25)
Besiktning senast: 1979-05-31
Senast godkända besiktning: 1977-05-11
Det som har hänt:
Sänkt och smalnat av framvagn, vet dock inte hur mycket den vart avsmalnad, men jag vart tvungen att ta bort insidorna på stötdämpartornen.
Sänkt bakvagnen
Bytt bromsrör/bromsslangar, bromsbackar, bromscylindrar, huvudbromscylinder
Bytt stötdämpare
Bytt plåt på chassiet, målat chassiet
Snyggat till motorn
Vart hos nyckelsmeden och lyckats få två nya nycklar
Slarvart bort de nygjorda nycklarna
Bytt Kaross
Bytt vänster värmekanal/tröskel eller vad det nu kallas
Börjat laga den väsentliga rosten på karossen
Funnit de borttappade nycklarna
Lite bilder:
Så här såg karossen ut när jag hämta den och bara lagt upp den på chassiet.
Det har inte hänt så mycket på karossen än rostlagning. Men så här såg den ut innan den ställdes in på förvaring:
Måste skaffa nya däck fram, svårt att svänga just nu , Funderar även på att kapa ut lite ur lyktpottorna.
Framvagnens nuvarande utförande:
Fick låna ett par Fälgar med 165/50-15 däck infall jag inte missminner mig, vilket jag tycker vart bra. Funderar på att köra på något liknande fram och breddade plåtisar bak.
Så det var allt för nu. En projekt-tråd på 10 sidor förkortad till ett inlägg
/ Joakim