Allt som rullar är intressant. Helst inte panel
Hellre rullande skick och 85.000:- än sunkigt och 20.000:-
Mango Klein -61, eh -68
Söker delar till splitbuss -61; inredning brun, plåt, popouts, fälgar.
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Bilar köpes » Splitbuss köpes
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Allt som rullar är intressant. Helst inte panel
Hellre rullande skick och 85.000:- än sunkigt och 20.000:-
http://www.thesamba.com/vw/classifieds/cat.php?id=5
bara att välja och vraka!! 
Jo jag har letat där, på E-bay, ja överallt, men kommit fram till att en rullande här hemma känns som en bättre början i min framtida splitsamling
Skall över till USA nästa sommar och skall leta o se om jag får med mig något, Tullen försvinner tydligen i o med årsskiftet och momsen halveras ?
Och om det finns något besiktigat där ute för 150 så är det också intressant 
Tullen försvinner tydligen i o med årsskiftet och momsen halveras ?
Ojdå det har jag helt missat, vart kan man läsa mer om detta?
Tullverket - samlarfordon . Gäller för import från land utanför EU, exempelvis USA eller Norge ;-)
http://www.tullverket.se/innehallao/b/b … c3633.html
Tror det blir svårt att få in bilen tullfritt med hänvisning till dessa regler: Här tillåter vi inte mer än cirka 30 registrerade exemplar i Sverige av samma modell och typ.
Redan där är det väl kört
Oavsett tullfritt eller i inte, är det någon mer som funderar på att ta hem buss från Usa ?
Skall det vara så svårt att få tag i något att lägga tiden på. Kan även tänka mig en Bay... - ja faktiskt
Kom igen något har ni väl som ni inte kommer att få tid att få ihop ?
Dom där tullreglerna gällde då ja tog hem en 67:a westy från Florida och det var då inte lönt att åberopa dom fast det förmodligen inte finns 30st split westys i Sverige.....
Det spelar ingen roll om det finns färre än 30stk i landet, att ta in en bil som samlarfordon innebär att det blir en trailerqueen, en samlarbil får inte köras förutom kanske på nån vetranträff, samlarfordon = museiföremål.
Någon som är på gång att sälja, vet vad det kostar
Något rullande för 100-150. Skogsvrak, what ever.
Håll koll på Samba och blocket.
I Sverige är det väl inte jättevanligt med rullande bussar till salu men i England finns det några fler till salu.
Och det går ju att konvertera från höger till vänster styrning 
Tack
Jag är konstant här, på Blocket och på Samba. Fick nästan skott på en från
Östersund, men den gled förbi. Med tanke på EU är
Det väl nästan lika att köpa en i England som här?
Det är nog ingen skillnad förutom när du väl reggar den, då ska man skicka tillbaka dem engelska plåtarna.
Det går ju en båt mellan Oslo och England så man slipper köra hela vägen om man vill undvika det 
Många av våra svenska bussar rullar ju redan i England/Holland så lika bra att börja hämta tillbaka dom 

Tipsa gärna om ni ser något köpvärt på the samba. Svårt att hitta något körbart till salu här hemma
vet om en 66a som ska säljas i sommar! Nybes och körklar!
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Bilar köpes » Splitbuss köpes
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.