Det satt okortad framvagn på bägge bussarna, fast Ockelbon hade splitframvagn och Korsnäsbussen hade original kulbult med droppade spindlar.
Däckdimension fram var 165/50-15 Nankang på bägge. Bak minns jag inte. Jag har inga däck över.
Jag brukar labba mig fram med att sänka yttre+inre till det blir rätt höjd. Men Korsnäs bussen var troligtvis sänkt två inre hack.
Modon hade enbart sänksats, men den var notchad bak. Jag vet inte om det hade varit nödvändigt, men jag hade den liggandes på sida och då var det lika bra att passa på att göra det.
På både Modon och Korsnäsbussen hade jag coilovers. Dom blir annars lite mjuk i fjädringen då man kör okortat.
Korta framvagnen gör man nog främst för att få hjulen att sitta rätt i hjulhusen och det är ju mest tycke och smak. Personligen så kortar jag då jag kör med fälgar som breddar mycket utåt dvs många alufälgar. Jag eftersträvar att ligga nära original spårvidd.
Sen så kan man behöva korta om hjulen tar i skärmkanten, men så länge man inte kör med högprofil, eller kör så sänkt att man kör med uppflyttade hjulhus, så behöver man nog inte korta.
Kolla annars på earlybay.com Där finns det många trådar om däck och sånt.
Bild på Modon.