Nån mer som har problem att komma in på transportstyrelsens e-tjänst?
Vill ju hinna beställa de gamla skyltarna...
Gul-röd-grå-vit-brun-blå Baywindow -71
Vinröd T3 DH -87
Blå/blå T3 Caravelle GL -88
Blå T3 EH *såld
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Babbel / offtopic » Reg-skyltar innan nyår
Du måste logga in eller registrera för att svara
Nån mer som har problem att komma in på transportstyrelsens e-tjänst?
Vill ju hinna beställa de gamla skyltarna...
Beställde precis en ny uppsättning till en av bilarna, det gick alldeles utmärkt. Använde mobilt bankid...
/Foppa
Fick inte detta att fungera med IOS 7.02 på iPad,
Men nu har jag iallafall ringt och beställt. 
Bara resten av bussen som ska bli klar nu då...
Slipper man den obligatoriska "s-skylten" med dessa nya skyltar?
Japp, du väljer uran EU märkning
OM du beställer före nyår, från 2014 går det inte att beställa utan EU-märket, har beställt till Ghian fastän det kommer att dröja ett tag innan den kommer ut på vägarna.
Hmm försökte beställa en liten till min buss.. gick inte. fast damen extra frågade sin chef... då hade jag även ett reg nummer till en annan Bay med liten bakre plåt... tyvärr gick det inte
dock skulle det bli mycket lättare från års skiftet att få dispanns.. hon rek. en bild, där man ser hur dåligt plåten passar.. så jag får antingen använda mina gamla plåtar eller göra en ny dispanns ansökan efter nyår... 
S-skyltning är något helt annat. Det är ju därför dessa nya skyltar med märkning på finns. Så man slipper en S-dekal vid resor utomlands. 
Tyvärr för din del så kan du ju bara beställa en skylt med eu-märkningen efter nyår, även fast dispens kanske är lättare att få. Jag tycker inte eu-märket hör hemma på en skylt som sitter på en veteranbil, speciellt mysko måste det ju bli på den lilla skylten. Om jag vore du skulle jag göra ett nytt försök på måndag medans chans finns...
/Foppa
Hmm försökte beställa en liten till min buss.. gick inte. fast damen extra frågade sin chef... då hade jag även ett reg nummer till en annan Bay med liten bakre plåt... tyvärr gick det inte
dock skulle det bli mycket lättare från års skiftet att få dispanns.. hon rek. en bild, där man ser hur dåligt plåten passar.. så jag får antingen använda mina gamla plåtar eller göra en ny dispanns ansökan efter nyår...
Tyvärr för din del så kan du ju bara beställa en skylt med eu-märkningen efter nyår, även fast dispens kanske är lättare att få. Jag tycker inte eu-märket hör hemma på en skylt som sitter på en veteranbil, speciellt mysko måste det ju bli på den lilla skylten. Om jag vore du skulle jag göra ett nytt försök på måndag medans chans finns...
/Foppa
michaelth skrev:Hmm försökte beställa en liten till min buss.. gick inte. fast damen extra frågade sin chef... då hade jag även ett reg nummer till en annan Bay med liten bakre plåt... tyvärr gick det inte
jamen om någon annan med Bay med liten skylt läser detta, skicka ett pm.. kanske om jag har fler numret .Detjag har nu ,är till en -69 bay som någon här på forumet äger, den har laglig rätt till liten skylt bak... så snälla ni som vet något bay nummer... 
Tycker en del bussar ser rätt schyssta ut med eu skyltar faktiskt!!
Jag beställde tre omgångar små skyltar. Det var inga problem alls. (Jag fick "köra" med en vit lögn och påstå att bilarna var ombyggda, så att en stor skylt inte fick plats.) Det går att beställa fram till kl: 19:30 på måndag på tel. 0771-141516, enl. kvinnan jag beställde av.
Jag beställde tre omgångar små skyltar. Det var inga problem alls. (Jag fick "köra" med en vit lögn och påstå att bilarna var ombyggda, så att en stor skylt inte fick plats.) Det går att beställa fram till kl: 19:30 på måndag på tel. 0771-141516, enl. kvinnan jag beställde av.
Tja när jag sa så, fick jag rådet att då fick jag skicka in bild så det syns så gör dom en bedömning..
så som innan om någon med en Bay buss 73-79 har små skyltar snälla skicka ett pm.. jag har nu nummer till en -69 och en 70 årsmodell.. men enligt dom.. e det ju inte samma typ 
Kan man inte köra med en vit lögn o säga att man vid typ renovering fått tag i en äldre motorlucka till bilen då? Orginalluckan kan ju vara tappad eller stulen eller bara skitrostig ju. 
Hur kommer dessa nya skyltar se ut ? Bör man passa på att beställa till bubblan ?
......jamen om någon annan med Bay med liten skylt läser detta, skicka ett pm.. kanske om jag har fler numret .Detjag har nu ,är till en -69 bay som någon här på forumet äger, den har laglig rätt till liten skylt bak... så snälla ni som vet något bay nummer...
Tyvärr är det inte riktigt så enkelt. Jag regbesiktade min Chrysler Sebringcab i november i år. Hade tagit med mig en kopia på ett regbevis till en annan , IDENTISK bil, som är godkänd i regbesiktningen i Sverige med små plåtar fram och bak. Besiktningsmannen förklarade att det INTE på nåt sätt var prejudicerande att en annan bil blivit godkänd med små skyltar fram o bak, utan att HAN (kungen eller????) gör en individuell bedömning vad som FÅR PLATS PÅ BILEN vid registreringsbesiktningen och detta görs alltså som individuell prövning för VARJE fordon.
Så, att hänvisa till att en annan bil, även om denna är totalt identisk, fått små skyltar runt om ska enligt besiktningpersonalen INTE hjälpa. Det är DIN bil vid det aktuella tillfället som bedöms och utifrån platsen som finns får du skyltar som storleksmässigt passar.
Jag kan tillägga att jag med liiiite övertalning fick liten skylt fram på Chryslern, precis som jag har på min andra, nästan likadana men 7 år äldre Chrysler Stratos cab.
Men, som sagt, från och med nyår ska det tydligen gå lättare att ansöka om dispens men då blir det S-märkta skyltar oavsett storlek....surt sa räven om rönnbären. Själv har jag naturligtvis beställt dubbla "fram-skyltar" = små till båda min cabbar nu innan jul och även till min Chevapickis (vilken är svensksåld och reggad med små skyltar runt om) så alla de tre bilarna står nu på går'n med fina små skyltar UTAN det fula blå S-märket och jag är nöjd.
Behöver man behörighetskoden från reg. beviset om man ringer och beställer? Bankid ligger nere och hittar ej regbeviset (ligger nog 100mil härifrån..)
michaelth skrev:......jamen om någon annan med Bay med liten skylt läser detta, skicka ett pm.. kanske om jag har fler numret .Detjag har nu ,är till en -69 bay som någon här på forumet äger, den har laglig rätt till liten skylt bak... så snälla ni som vet något bay nummer...
Tyvärr är det inte riktigt så enkelt. Jag regbesiktade min Chrysler Sebringcab i november i år. Hade tagit med mig en kopia på ett regbevis till en annan , IDENTISK bil, som är godkänd i regbesiktningen i Sverige med små plåtar fram och bak. Besiktningsmannen förklarade att det INTE på nåt sätt var prejudicerande att en annan bil blivit godkänd med små skyltar fram o bak, utan att HAN (kungen eller????) gör en individuell bedömning vad som FÅR PLATS PÅ BILEN vid registreringsbesiktningen och detta görs alltså som individuell prövning för VARJE fordon.
Så, att hänvisa till att en annan bil, även om denna är totalt identisk, fått små skyltar runt om ska enligt besiktningpersonalen INTE hjälpa. Det är DIN bil vid det aktuella tillfället som bedöms och utifrån platsen som finns får du skyltar som storleksmässigt passar.
Jag kan tillägga att jag med liiiite övertalning fick liten skylt fram på Chryslern, precis som jag har på min andra, nästan likadana men 7 år äldre Chrysler Stratos cab.
Men, som sagt, från och med nyår ska det tydligen gå lättare att ansöka om dispens men då blir det S-märkta skyltar oavsett storlek....surt sa räven om rönnbären. Själv har jag naturligtvis beställt dubbla "fram-skyltar" = små till båda min cabbar nu innan jul och även till min Chevapickis (vilken är svensksåld och reggad med små skyltar runt om) så alla de tre bilarna står nu på går'n med fina små skyltar UTAN det fula blå S-märket och jag är nöjd.
Ursäkta min trådkapning... Men jag bara måste fråga
Jag åker också med två små skyltar fast det bara skall vara en egentligen
Behöver man vara orolig för att polisen ger en böter eller föreläggande???
Behöver man behörighetskoden från reg. beviset om man ringer och beställer? Bankid ligger nere och hittar ej regbeviset (ligger nog 100mil härifrån..)
Nej du behöver inte koden, bara BankID hoppar igång ska det vara lugnt.
Ursäkta min trådkapning... Men jag bara måste fråga
![]()
Jag åker också med två små skyltar fast det bara skall vara en egentligenBehöver man vara orolig för att polisen ger en böter eller föreläggande???
Finns alltid nitiska poliser men risken är inte så värst stor. Det underlättar om bilen i övrigt ser hygglig ut, dvs risken är större om du åker runt i en skabbig rosthög än en blank bil. 
det är märkligt att många som åker vw vågar peta in en storkubikare utan att bes in det och bygga om chassiet mm men åka med en bra gjord kopia till regskylt är förenat med livsfara för polisen?
det är märkligt att många som åker vw vågar peta in en storkubikare utan att bes in det och bygga om chassiet mm men åka med en bra gjord kopia till regskylt är förenat med livsfara för polisen?
Tror inte att det är samma personer. 
mycket märkligt om det skulle va så. 
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Babbel / offtopic » Reg-skyltar innan nyår
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.