26

För att klargöra:

Det är jag som sålt veven till Michael.
Jag fick med veven i ett större parti trimdelar och den är inlämnad för slipning utav föregående ägare. Den har inte varit ute för en tvärnit utan slipades pga lagerknack/haveri.
Jag har i min annons klargjort att det rör sig om en gjuten vev.
Känner sig Michael trots detta besviken/lurad så köper jag tillbaka veven.

/Christer Frisk

27

C.Frisk skrev:

För att klargöra:

Det är jag som sålt veven till Michael.
Jag fick med veven i ett större parti trimdelar och den är inlämnad för slipning utav föregående ägare. Den har inte varit ute för en tvärnit utan slipades pga lagerknack/haveri.
Jag har i min annons klargjort att det rör sig om en gjuten vev.
Känner sig Michael trots detta besviken/lurad så köper jag tillbaka veven.

/Christer Frisk

Jag har inte anklagat dig för att gå ut med fel info. Eller för att lurat mig..
Fick för mig av snack i tråden, att den borde vara en bra fungerande vev för ett bussmotor bygge.
Som jag skrivit innan jag kan inte detta, men vill gärna lära mig lite mer då jag e sådan! Tack för erbjudandet jag skall överväga det,

Blir väl lite paus på detta nu, då jag slickar sår och funderar..

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

28

Va..paus?Nu när du startat en sån informativ tråd..nä mer input vill vi ha.. ICQ/ab

I hope to arrive to my death,
late,
in love,
and a little drunk..

29 Senaste redigerad av michaelth (2013-09-12 11:14:39)

Jamen jag sa inte hur lång paus... Och detta e ju mer en tanketråd om min  kommande motor spec.. Iofs Inget som säger att inte fler kan göra såhär..

Utkristaliserat har... I min motor blir det 90,5 i borr för att behålla så mycket som möjligt av godset..
+ mer slag än original,,,
Sen  weber med små halsringar för gott bottendrag. Mer olja och filter då det ju är livlinan som e en av dom svaga länkarna.. Funderar om att ev sätter extra elfläktar, som trycker in mer luft i motor rummet. Då i mitt fall luft tillförseln är förändrad från sista bay utförandet till min egen variant.
.... Fortsätter väl med tvätt och demontering på mer molykulär nivå av byggstenarna, men det skall väl inte störa er  ICQ/ad  bilder kommer när jag tycker det känns rätt.. Men fortsätt gärna att skriva när och om ni vill.. Som sagt kan ju vara av mer allmänt intresse detta. Är ju skerligen fler som tänker vid renoveringen att utöka volymen, utan att därmed bygga en mer "känslig" högvarvande motor.

/Michael

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

30

Puh...blev nervös ett tag där,men nu är jag lugn igen..keep on! ICQ/af

I hope to arrive to my death,
late,
in love,
and a little drunk..

31 Senaste redigerad av michaelth (2013-09-15 20:38:50)

Stod och funderade i garaget... har ju innan konstaterat att motorn har 10 mm dragstänger.. ICQ/ad  på den nitade plåten står AD.. konstigt fick för mig dom skall ha 8mm... .. jamen va f... kan detta vara ett gammalt block..
kände på kanter under lagren... nä vet ni vad det e inga..  ICQ/ag 

Däremot är det 2 bitmärken ,där förmodligen någon vevstake bitit ifrån sig.. med andra ord vill jag jobba med denna motor ???.....
bulthålen till bussbalk är bara 2???

Så nu e jag i tanken... jag handlade innan en 34 hästars motor.. den e byggd på ett dubbelreduserat block med 8 mm pinnbultar..och enligt utsago special 1200 cyl som sitter i samma hålstorlek som 15-16 cyl.. motorn är en hyfsat ny sak från .. kommer inte ihåg.. suttit på elverk som gått mellan 50-150 tim.
Så fundering..
Att ta cyl"1200" och para med 69 veven i gammel blocket.  ICQ/ad sen strunta i arborrning av det "nya " blocket utan bara borra för 90.5 or..förmodligen måste kammen bytas då den är till 1200 motorn .. tja jag vet inte spec på den..
Mao blir det en "1200" strokad. av gammelmotorn , med 1600 motorn vev och en större bussmotorn av "34 " hästarn..
vad tror ni om det.... ICQ/ae galet ...

1200 cy 69 vev 1600cam 1200 toppar...


90.5 cyl  76 eller dylikt vev. 1200 cam??? 1600 toppar... bör hur som bli en bättre bussmotor, men den andra vad blir det.. chicken shit Default/lol  eller bara ql.

fast man kan ju använda 1200 kammen till den motorn, och 1600 kammen till den nya ...kanske...

Säg vad ni tycker..
Ingen kommer ihåg en fegis.. och idioter har också ql. ICQ/ad

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

32

Det är som det är
Ha en plan och försök att hålla den
Oftas siktar man till stjärnorna  med motorbyggena 
Jag vet inte vad det är förfel med m10 dragstänger  och enkel reduserat block om man inte varvar mer än 6000varv
På turbo motorer vill man ha M10 dragstänger  för M10 klarar mer än 3 Bar övertryck sen tycker jag Att det är SÅ JÄVLA Mycket skitsnack vad är bäst
Jag har hittat  en SAE rapport som vw har skrivit om detta Det står inget om hållfastighet  Men dom Tjärnade 2 Dmark på varje motor dom byggde  med M8 
I bilindustrin  är det ett jävla tjafs om tjäna typ 0,001öre på en bricka  eller en bult  ta volvo som ex bytte från M10 till M9 och man tjänade en massa stålar  är skruven bättre nej men den är 0,01 öre biligare  samma är det med vw och deras synkringar som bara blev med mindre matrial från 61 till 75 fanns det 14 olika inte fan var dom bättre är dom första Samma med nållagrena i växlel lådorna dom första var hållana i stål (dyra )dom sista  var i plast (billiga )
Så bygg och skit i alla bara du blir nöjd
/// Micke

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke

33

okey... då kör vi vidare... med detta blocket...

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

34

"...som att tro att man kan sluta jobba och leva på Keno-pengar."

Underbart! ICQ/ab

Nämen, så att...

Gul-röd-grå-vit-brun-blå Baywindow -71
Vinröd T3 DH -87
Blå/blå T3 Caravelle GL -88
Blå T3 EH *såld

35

Om du inte skall ha 1200 cylindrar och kolvar så köper jag dom gärna. Byggde en trimmad 1200 med snorvass kam på ett 1600 block som går väldigt bra över 3000 varv. Har sedan dess bytt till ett 1200 big bore kit som inte passade direkt i 1600 blocket. Svarvade ringar som krymptes på cylinderns nederdel. Kompet ligger på moderata 10.6-1 och jag kör magnettändning. Det var denna motor som i våras gjorde 100km/t uppför backen i jönköping mot göteborg på fyran. Har även provat att dra den mätarn ut på trean vilket kräver att man inte har en varvräknare. Kammen är en gammal Babe Ersson på 302 grader. Har dåligt bottendrag men kommer starkt över 3000 varv med enkla hårda fjädrar uppschimsade med tjocka brickor. Hade tänkt bänka den hos JPM men har fått lite nya ideer så motorn åker ut över vintern för ytterligare trimmning. Fördelen med dessa motorer är att dom inte kostar skjortan och dom svarar förvånansvärt bra på enkla trimmknep.

36 Senaste redigerad av michaelth (2013-09-15 20:40:57)

Hmm en liten högvarvande motor..låter kul till en lätt bil, kanske skulle bygga en dylik snurra till buggyn ICQ/ad


Nåväl...
Jag har fortsatt demontera  hur som.. ..
Sist såg motorn ut så här... smaskig o kladdig..
http://forumbilder.se/CFG07/img-2009.JPG
Anledningen att föregående ägare till bussen ställde av den -98 var, motorn var inkontinent  ICQ/an Oljan rann ner på värme kamrarna / avgas systemet ,och började brinna... ICQ/ac
lyckligtvis fanns en brandsläckare ombord .. ICQ/ag
Men mycket smutsig olja/gotlandskalk fanns kvar.. jag har med träpinne, spackelspade, diesel, avfettning och tillslut maskindiskmedel och hett vatten.. fått blockhalvorna rena   ICQ/af
Dum som jag e ,har jag retat mig på div gjut tekniska små fel.. gryningheter , form skarvar, gjutskägg osv. roll  så idag gjorde jag något helt onödigt.. slipade en timme på blocket.....
Ja jag vet helt jävla korkat. detta kommer ju knappt synas under kåpor grenrör värmekammare.. men men...
http://forumbilder.se/CFGM0/img-2031.JPG
http://forumbilder.se/CFGM0/img-2032.JPG
Slipade lite på utsidorna av topparna också. vart inte så mycket ojämnheter där..
http://forumbilder.se/CFGM0/img-2033.JPG
Angående motorblocket och andra motordelar i lättmetall..
På tidigare luftkylda vw motorer jag brukat.. Har jag helt enkelt slipat lite lätt ,tinnertvättar,  sen sprutat över fälgfärg med bra resultat. rent och snyggt och hyfsat tåligt. meeen vad är rätt.. stod där i garaget och funderade på linolja kanske.. eller ett tunt lager Epoxi färg sen silvermetallic eller /fälgfärg..
eller sidenmatt svart..  ICQ/af Race .. fast då kanske värmen inte avleds. som den skall..
Glasblästra?????? har fått för mig man skall undvika all sorts blästring av motordelar förutom stål kule blästring eller valnöt.. då rester av  blästermedlet sitter kvar i porerna och jobbar på ogynnsamt sätt.
+ att en liten droppe olja blir jättestor på en blästrad yta..

Men vad vet jag...

släpper motorn för kvällen..

/ Michael

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

37 Senaste redigerad av michaelth (2013-12-29 11:01:40)

Ett litet steg togs idag , för en kommande buss motor..dvs större men inte varvig..!!! ICQ/ad ...
Handlade cb 044 toppar som används 100 flygtimmar ICQ/an .. ventil storlek 40/37 mm och upptagna för 90,5/92mm cyl ICQ/ag enkel fjädrar ser det ut som på bilden...
Som sagt hoppas jag inte gjort en blunder nu.. enda som jag e lite fundersam till m12 tändstift...2 i varje cyl.. så frågan e skall jag borra upp och sätta helicoil för "vanliga" stift??  och plugga ett hål/cyl. var hittar man en fördelare för dubbla stift.. har för mig någon japs har använt dylikt... tror flygmotorerna har helt elektroniskt system..ja bultarna som hållt avgas systemet byts givetvis till pinnbultar..
Fick för mig dessa borde vara lite bättre, än mina gamla original 1600 Dp toppar som varit Europa runt några gånger..
Så vad säger panelen bra?? eller anus.. ICQ/ac
http://forumbilder.se/CGFAU/toppar.png
http://forumbilder.se/CGFAU/topp.png

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

38

Det beror ju på vad som är gjort med förbränningsrummet. Dubbla stift har du inte så mycket nytta av så plugga de undre är nog en bra ide men jag ser ingen anledning att gå upp till 14 mm stift. Det är ju det som sticker in i toppen som är intressant.

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

39 Senaste redigerad av michaelth (2014-06-20 19:58:51)

Sagan går vidare.. Jag handlade innan en wasserboxerfördelare.. Då den ju är från en 2,1liters motor.. Med elektronisk tändning.... +att jag även handlat en 019fördelare... Så vad är rätt... När jag började denna funderingstråd var tankarna att använda gammla original 1600 toppar efter renovering, och lämplig portning..
Men som innan handlde jag ett par beg 044flygtoppar..borrade för 90,5-92cyl..även en ny  cylindersats 90,5 har inhandlats..för en billig peng... Dock för 69slag...
Fråga går detta att kombinera till en bussmotor.. Eller är topparna för stora..
Kan jag använda cyl kolvar till en vev med längre slag..ifall jag nu handlar en ny/annan..måste jag då shimsa upp dom...
Vilken fördelare av dom 2 är lämpligast?
Förgasare till detta.. Finnes Idf 36 or och Idf 40 +insug.. Vad lämpligt..
Även kingfilter tryck reg..
Avgas system ett billigt ormbo..om inte ett bättre dyker upp till rätt kurs.eller ett original avgas system..??

Som innan resultatet skall bli en stilla lunkande bussmotor, som aldrig kommer att tok varvas..
Okey midsommarafton, men här i soffan hos min gammla mamma finns en stund över till tankar..
/Michael

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

40

Nå..klappat mamma?Kul med ett motorinlägg..var ju ett tag sen..kul att se var det slutar.. ICQ/ab

I hope to arrive to my death,
late,
in love,
and a little drunk..

41

Ja som så mycket av det jag gör... Det går sakta...men tislut blir det ganska så bra och färdigt..rotat runt här efter gamla vw grejer.. Och funderat lite.. Default/hmm jag skulle ju även vilja ha dubbel tändning på motorn...även om det kanske inte ger mer effekt.. Men. .... Lite kul e det... ICQ/ad


ja jag har klappat min gammla mor.. ICQ/ag det är viktigt att ta hand om sina gammla.nära och kära!! Även dom som bor en bit bort..

/Michael

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

42

Frågar igen.... är dessa 40/37 mm 044toppar för stora till en runt 2liter bussmotor? Mao kasta skiten?? ICQ/an

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

43

Det är en lite förstor avgas ventil i mitt tycke  (32-35)
Har du kollat vad Wbx maskin har i ventiler

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke

44

Så vad händer om man använder dessa... Skit tråkigt bottendrag? ICQ/ac kan man hjälpa upp det på något sätt?

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

45

använd 1,0 vippa på avgas 1,1 på insug

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke

46

okey..  original vippor finns i samlingenutväxling??
och en uppsättning 1,25..
Kam original?? eller
Vev en original eller så långslagig som möjligt??
Har jag nytta att ha större volym
ja jag vet jag är inte en motor byggare... ICQ/ad

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

47 Senaste redigerad av kee (2014-07-03 20:40:23)

Hade helt missat detta! Intressant motorrecept, jag har filat på något liknande sedan flera år tillbaka, hade iofs tänkt införskaffa en 78 mm vev för att komma upp i två liter, men 90,5-cylindrar, med topplock och IDF 44or står på hyllan sen många år tillbaka.  ICQ/ad  Och jag har varit inne på en något snällare trimkam, kanske med en duration på runt 280-290 grader, men utväxlade vippor är också intressant, ännu mer så, att ha olika utväxling på avgas och insug. Hur gör man det?

Tankarna har rört sig kring, precis som PPR är inne på, långslagigt för botten och stor oljemängd för bra kylning. Och lite mer tjockväggiga cylindrar för bättre temperaturtålighet. Ett riktigt oljefilter bör ju monteras också. Men alla tankar i ämnet kylning är intressanta att stöta. Tex oljepump, avgassystem osv.

Även om jag älskar motorer med bottendrag från tomgång, så är det viktigt med bra verkningsgrad vid marschvarv, 3-3500 varv/min.

Grinder and paint, makes me the welder I ain't

48

Hellre en långslagig vev än stora cylindrar i mitt tycke om du ska ha en vridstark bussmotor.

49 Senaste redigerad av michaelth (2015-03-28 21:09:46)

Tja vad bygger jag... nja ett garage.. men div smågrejer samlas in...

Jag har länge (inte alltid för då ljuger jag ) gillar dom fristående Fram filtren som ofta sitter på äldre Porsche motorer.. både blå orange och grönaoch silver, beroende på vilken rätttroende man frågar.. det verkar som dom antinge är inkopplade som ett bypass renings system
http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/511538.jpg
Eller fullflöde.
http://photos.imageevent.com/mrokrasa/porscheenginebuilds/denzel/websize/DSCN7100.JPG
Det sistnämda skulle jag vilja bygga, men då är nog anslutningarna i mitt filter för små, så en modifiering behövs med grövre anslutningar eller...
om jag fattat rätt kan man använda mercedes diesel oljefilter insatser...

Bilder sa bull..
Det är nog ett MANN filter jag har..
http://forumbilder.se/EAOFH/img-5125.JPG
http://forumbilder.se/EAOFH/img-5126.JPG

Så vad vill jag göra.. jo en runt 2 liter stor, lite vässad maskin, som trivs med livet.. och ser lite gammal ut..
vad har jag..

lika bra att jag visar bilder för annars finns ju inte grejerna...
ovan nämda..visade
en gjuten 76 vev (bojsänke ?? )Handla annan???78??  eller en  original 1600 vev..
044toppar (ex flygtoppar)..
90.5 cyl bättre till längre slag... ICQ/ad ??
http://forumbilder.se/EAOFI/img-5132.JPG
Ett större olje tråg...
http://forumbilder.se/EAOFG/djup-oljesump.jpg
korta berginsug Berg 580, och weber 2*40 och 2*36 Idf ..+ flera olika dim halsringar till 40mm förgasarna.. används lämpliga..
40mm höga trattar,Porsche liknade alu kåpor .. ICQ/ad
http://forumbilder.se/EAOFI/img-5130.JPG
några olika gasreglage.inga bilder men ligger i förådet... ICQ/an  trust me!!!
En vasserboxer fördelare..inga bilder men ligger i förådet... ICQ/an  trust me!!!
En original bosch 009 inga bilder men ligger i förådet... ICQ/an  trust me!!!
och en gammal 019 liknade eller hur det var..
http://forumbilder.se/EAOFH/img-5127.JPG
http://forumbilder.se/EAOFH/img-5128.JPG
+ renoverings sats.

Ett merge avgas system..liten modell SCAT 1 5/8",
http://forumbilder.se/EAOFI/img-5129.JPG

några 30hp fläkt kåpor som kan kombineras med doghouse baksidor.. vid behov.

Varför dessa delar... tja fått till hyfsade pengar..  ICQ/ad lite här och där.. får c om det går att få ihop något vettigt av dom...
Till vad.. nja till antingen min blivande bubbla cab. eller till min vw buggy..eller kanske till -56an..  eller ....:rolleyes:
som sagt inte en race maskin, utan bara lite roligare.. med lite retro look...

så vad säger ni... vilket använda... hitintills är det inte många tusen och det skall inte bli så jättemånga till heller..
givetvis skall blocket arborras och en ny oljepump införskaffas... ha en 30mm högeffekt..suck som jag fick för något... ICQ/ad
så vad använda...känns som topparna skulle vilja ha en större motor.. men avgas systemet kanske inte så mycket..

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

50

Varför skulle topparna vilja vara på en större motor? Jag tror att dom passar fint till din setup. 40/37 ventiler till en 1776 i buss är nog inget extremt. Det beror iof på många andra faktorer oxå....

Sumpen är förresten på väg till dig just nu ICQ/ab

Buss 65
Ghia 57

"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"