1 Senaste redigerad av Wettex (2013-12-20 13:33:03)

Empi 5.5x15 (et 20), dropspindlar fram och sänkt ett hack bak. Kommer det att ta i när man svänger? Vad bör jag välja för dimensioner på däcken? Hade även tänkt mig lösa white-walls och då kan man inte köra för mycket strech där fram eller?

Tacksam för svar!

Mvh// JW

2

Ingen som vet? Nån borde ju ha kört med Empi och sänkspindlar fram eller? ICQ/af

3

Det beror ju på hur mycket du ska sänka fram såklart..
Jag hade Empi 5,5or med 1½ hack sänkt bak och då fick jag inte ner bilen fram så mycket som jag ville. Dock hade jag ju inte sänkspindlar då, men hjulen var väldigt nära skärmkanten redan då.. Så jag tror tyvärr inte du kan ha speciellt mycket sänkt fram eftersom fälgarna kommer hamna såpass långt ut och ta i vid fjädring.

Helst borde du väl ha kanske 2" kortad framvagn för att du ska kunna få ner den fram samtidigt som hjulet sitter lagomt långt in i hjulhuset.
Bara en gissning från min sida dock.

Jag körde 145/65 fram förresten, och det blev väl liiiiite stretch, men jag tror nog att man kan få dit white walls på det ändå..

Går säkert googla dig fram till bilder på t.ex thesamba, där finns ju en uppsjö av bilder i nån stancetråd..

4

Tackar! Hade ju bara tänkt ha sänkspindlar fram och inget mer. Får experimentera lite och kolla då. Då kör jag på 145/65 också och hoppas på det bästa ICQ/ab

5 Senaste redigerad av pät (2013-12-23 23:37:31)

Sen beror det ju på vilket stuk du vill ha. 145/65 är märkbart lägre än original. Finns vissa som föredrar lite mer gummi.. :-)
Kan eventuellt fixa fram bild på hur det såg ut på min men först om ett par dagar.

6

Endast sänkspindlar sänker bara typ runt 5-6cm så då får man nog ha fläskiga däck om de ska ta i.

7

pät skrev:

Sen beror det ju på vilket stuk du vill ha. 145/65 är märkbart lägre än original. Finns vissa som föredrar lite mer gummi.. :-)
Kan eventuellt fixa fram bild på hur det såg ut på min men först om ett par dagar.

Det hade vart nice att se!

8

JMR skrev:

Endast sänkspindlar sänker bara typ runt 5-6cm så då får man nog ha fläskiga däck om de ska ta i.

Tror det räcker för min del då man bor i Norrland och vägarna inte alltid är så förlåtande som man önskar och att jag vill att det skall gå att komma över farhinder utan problem. Dock är jag lite osäker på om dropspinlar fram och ett hack bak kommer att se jämt ut? Hur många cm sänker ett hack bak?

9

Jag körde sänkspindlar och 2" kortad pumaframvagn och ett hack i bak. I fram körde jag 135/?? och i bak 165/??. Jag kommer inte ihåg profilen men det var på en 58 och det gick fint. Dock var 165 för mesigt i bak.

Alte Liebe rostet nicht!

10

Jag kör med bara sänkspindlar o inget mer. 
145/65 däck och det tar inte i . Kan maila bild till dig om du vill .
En mailadress bara så kommer bilder ICQ/ab

Vw typ1 -61
4000 mil bruks-skick

11

Lägg upp bildern här , hade tänkt köra lika på ovalen ,
eller mejla [email protected]

12

Jag mailar.  kan inte lägga upp bilder från luren.

Vw typ1 -61
4000 mil bruks-skick

13

nizekustoms skrev:

Jag körde sänkspindlar och 2" kortad pumaframvagn och ett hack i bak. I fram körde jag 135/?? och i bak 165/??. Jag kommer inte ihåg profilen men det var på en 58 och det gick fint. Dock var 165 för mesigt i bak.

Bilder på -58:an finns här, med detta stuk.  http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=6&p=238
Har ägt denna soltakare ett år nu, och ja 165:or var lite mesigt, så nu sitter det 195/65-15 på istället ICQ/ab