I mellandagarna var det äntligen dags att rulla in en bil i garaget som jag längtat efter att få göra iordning. Jag köpte bilen när jag var 16 år, vilket skrämmande nog är 17 år sedan, spenderade sen ett par år med att fixa iordning den. jag har kört åtskilliga mil i denna bil och haft mycket kul med den, de senate åren har den dock mest blivit stående och för ett tag sedan började jag skruva med den för att få den i bra skick igen.
En ny 1600cc motor byggdes ihop, och en ordentligt kortad framvagn med airride m.m ...Sen kom min son till världen och jag och min lilla familj flyttade till ett hus, vilket ledde till att bilbyggandet fick ta en paus, bla pga garagerenovering 
När jag skruvade isär den märkte jag dock att varken den tidigare ägarens, eller mina egna lagningar var något vidare. Det finns mycket överlappande plåtar med rost kvar imellan, ruttna värmekanaler inunder ny plåt som förra ägaren svetsat mellan platta och kaross.
Så nu har jag bestämt mig för att se till att bilen kan vara kvar i min ägo i minst 17 år till och fortfarande vara fin. Så det blir isärskruvning på molekylnivå och helrenovering med allt vad det innebär. Färgkombon kommer dock bli densamma, för den har jag fortfarande inte tröttnat på 
Efter ett par månader i morsan och farsans garage våren -97
Nylackad -97

På väg från uthuset till det varma garaget 
Demontering påbörjad
Motiveringsbild från när jag byggde den nya framvagnen