76

Dork or not..kul som sagt iallafall med lite uppmärksamhet när man gjort något bra..dig väl unnat... ICQ/ab

I hope to arrive to my death,
late,
in love,
and a little drunk..

77

sant sant. men nu gäller det bli klar med dom andra jag har tänkt bygga också.

Nån som vill köpa?  ICQ/ag  ICQ/ag  ICQ/ag

Let's make BOXERVILLE great again.
Film och fotonörd.
Byggtråd för min Oval The OldSpeed Outlaw
Byggtråden för La Cholita å Krush Groove hittar ni HÄR

78

Om jag inte får ihop min väska snart som jag tänkt på ett halvår så  ICQ/ad  ICQ/ag

79

Har du ingen bild på hur du löst strömmen mellan batteri o förstärkare. Har du nån form av kontakt?

// Stoffe // Camp bay 72 AKA Dr Cox
Ragtop 60 No name

80

På pinstrajpade väskan så har förstärkaren inbyggd vipp brytare för strömmen, om du menar strömkontakten så köpte ja den på en el butik i stan.

Så jag har plus å minus från batteri till en liten stickkontakt som sitter i bak på förstärkaren.

Film och fotonörd.

81

Sisådär då funderar jag på att beställa
En http://www.ebay.com/itm/120869658398?ss … 3650wt_952 som Jimmy
Länkade till i andra tråden eller finns det
Någon som är bättre? Sen en annan fundering
Är det standard kontakter till ström osv?
Nu är jag ute på hal is,sånt här haj jag aldrig
Sysslat med ;-)

82

Sån där har jag, den är lite i klenaste laget provade den till ett par 6*9 högtalare jag hade satt i en väska men funka inge vidare.

Men ju högre känslighet/DB på högtalarna ju högre kan du spela, det är inte det lättaste att få ihop tyvär

Film och fotonörd.

83

hur löste man om man vill köra via batteriet i bilen med 12v DC adaptern ?
är fascinerad att man kan sätta in högtalare i vad som helst nästan ICQ/ad coolt med resväskan!

VW 1303S -73 (o\!/o)
Har VCDS/VagCom

84

skippa adaptern å kör strömmen från batteri rätt in i förstärkarn bara

Film och fotonörd.

85

om jag köper denna: http://www.tradera.com/item/170613/1983 … natadapter förlåt, men jag fattar inte haha, så du menar att jag ska knipsa av adaptern och sätta de två sladdarna på batteriet?  ICQ/ae

VW 1303S -73 (o\!/o)
Har VCDS/VagCom

86 Senaste redigerad av Björn J. (2013-12-26 23:56:45)

Så är det, men koppa inte direkt till batteriet, koppla över en säkring på 2A. Se för Guds skull också till att du kopplar + och - rätt! har du tur, så står det på adaptern och/eller på förstärkaren vilket som är vad. Sådana där tvåledede kablar brukar också vara märkta med en vit rand, eller en kännbar kant på den ena ledaren, detta brukar vara minus, men var inte helt säker på det förrän du kontrollmätt!

"There is no dark side of the moon really. Matter of fact it's all dark."

87

Björn J. skrev:

Så är det, men koppa inte direkt till batteriet, koppla över en säkring på 2A. Se för Guds skull också till att du kopplar + och - rätt! har du tur, så står det på adaptern och/eller på förstärkaren vilket som är vad. Sådana där tvåledede kablar brukar också vara märkta med en vit rand, eller en kännbar kant på den ena ledaren, detta brukar vara minus, men var inte helt säker på det förrän du kontrollmätt!

skrev i stora drag haha, såklart ja kopplar dit en säkring, och kopplar rätt  ICQ/ad

VW 1303S -73 (o\!/o)
Har VCDS/VagCom

88

exakt, säkring imellan å sen är ja väll 99.9% säker på att plus är i mitten bara mäta dig fram

Film och fotonörd.