1

har en bay 71a som behöver lite nya bromsar men är inte riktigt säker på vilka jag ska beställa. har skivor fram och bromsservo. någon som vet vilka som jag ska ha bak




passar den hära tryckplatta eller äre ny som gälller?

Post's attachments

IMG_1718omg.jpg, 194.82 kb, 567 x 425
IMG_1718omg.jpg 194.82 kb, 132 downloads since 2013-12-24 

IMG_1723omg.jpg, 466.82 kb, 567 x 756
IMG_1723omg.jpg 466.82 kb, 151 downloads since 2013-12-24 

IMG_1725omg.jpg, 324.55 kb, 567 x 756
IMG_1725omg.jpg 324.55 kb, 132 downloads since 2013-12-24 

2 Senaste redigerad av Herbie63 (2013-12-25 02:25:49)

Jag hade köpt nytt urtrampningslager, tryckplatta, packning ingående axel i vxl och packbox bakom svänghjulet för att förebygga framtida problem! 
Ang bromsarna tror jag det är dessa iom att det är en tidig 71a


http://forumbilder.se/CGEU6/image.jpg

http://www.classicvw.se/hjulcylinder-t2 … cts_id/176

http://www.classicvw.se/bromsbackar-t2- … cts_id/189

Typ2 1953 barndoor 11W, Typ2 1961 panel, Typ2 1968 buss,
Typ1 1963 soltak (Herbie), Karmann ghia 1967 m.m.

3

Nej, den tryckplattan är för en äldre bil. Du får köpa en ny av "solfjäder"-modell.

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

4

Går det bara inte ta bort ringen?

5

Boven skrev:

Går det bara inte ta bort ringen?

Det är bara att plocka bort den.

6

Okej som jag trodde. Några år sen man skruva med vw... Tack för svaren !!

7

Är ni helt 100 på det där med ringen?

Köper du en ny koppling, så petar man bort ringen. Det är gjort att man ska kunna använda en och samma koppling. Men jag är inte helt säker på att det funkar så med en gammal originalkoppling.

8

Vill minnas att jag gjort det själv men nu börjar jag tvivla på mitt minne  Default/hmm
Kanske blandar ihop det med den nyare modellen du nämner.

9

PS. Se inlägg nr 3.  ICQ/ad

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

10

NU kanske jag är ute å cyklar,,,men är det inte hylsan som är problemet,,,det går väl att eftermonntera en men inte åt andra hållet om jag har fattat rätt,,,

Typ 1 -58

11

http://www.beachbuggy.se/forum/viewtopi … amp;t=1587 läste de hära och blir ju bara mera osäker . Ingen lust att köpa ny tryckplatta då detta är besiktnings motorn.

12

Ja, det verkar ju som att nån där hade kört så. Då är det ju bara att prova. Är det bara en besiktningsmotor, så kommer du ju inte att åka runt med den.

Om man försöker se logiskt på det, så borde det inte vara några problem att ta bort hylsan. Det borde kvitta för lagret hurvida det pressar på tre armar eller en ring. Så länge styrhylsan sitter där borde det vara lugnt.

Jag tror att problemet ligger i att armarna ligger ca 5-8mm under ringen. Det innerbär att du får mycket längre slag innan kopplingen tar. Lägg därtill en sliten lamell, så får du tillslut ett så långt slag, så att urtrampningslagret glider av styrhylsan då du frikopplar. Och det är då du får haveri.

Det är vad jag tror...