Händer lite då och då verkar det som... http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18077420.ab
Fy fan va äckligt, finns många vinklar och vrår på de gamla bussarna... 
Samma sak hände i Rättvik för några veckor sen bara. Han som tagit hem bilen hittade en Svara änkan och efter ett par dagar hittade han ett till gäng med spindlar
Dom fick visst ett nytt hem på naturbruksgymnasiet i Rättvik. Så nu tänker då inte jag sätta min fot där igen 
Usch, tänk om man lagt ner en 200 papp och importera en splitwestfalia och tänkt åka och campa med familjen, sova gott i på träffar... och så hittar man såna rackare när man ska utföra lite service... hur vet man att alla är borta? skulle man sova gott i den då? skulle man vilja sticka in handen och byta tändstiften längst bak? 
Importerade en Mercury-59 hgw för 20 år sedan, när jag tog bort ena bromstrumman bak rasade det ut en hel drös med SvartaÄnkor i knät
Hualigen får fortfarande panik när jag tänker på det
Vet en jänkebilsimportör i Dalarna som brukar låta objekten stå i kallgarage en svensk vinter innan han börjar riva i dem.
Vet en jänkebilsimportör i Dalarna som brukar låta objekten stå i kallgarage en svensk vinter innan han börjar riva i dem.
Bra ide, skulle föreslagit det själv.
Men varit med om att ha hand om en hjälporganisations fordon som kommit tillbaka hem med båt från såväl Asien som Afrika. Sammanfattningsvis kan man väl säga att de farligaste djuren är de man inte ser. Det finns bakterier och virus som kan överleva flera veckor i en importerad bil, och dessa är sällan harmlösa. Äckligast, tycker jag, är kackerlackorna. Mindre ormar och olika arter av vandrande pinnar, liksom tarantellaspindlar kan man göra extraförtjänster av, liksom ovanliga arter av skorpioner dom är ju också populära. Men egentligen skall man ha ett införelsetillstånd från det som förr hette Jordbruksverket....
Men som sagts, det är oftast fråga om tropiska eller subtropiska arter som inte överlever en svensk vinter.
När jag var o tittade på en Chrysler 50 förra året berättade säljaren att han köpt en pickup några år tidigare full med spindlar o en del var svarta änkor . Jag har haft lite funderingar ett tag nu efter att ha tittat mer o mer på samba på tidiga bay westfalia bussar att försöka göra en import efter att allt är klart med 1303 cabben så kanske i höst eller i vår o därför vill jag gärna ha tips på själva importen o även på vad man bör kolla på bussen