1 Senaste redigerad av pät (2013-08-29 07:38:25)

Som topic. Nyss införskaffad men inser att jag har ju för fanken fyra bilar till som står före på att-göra-listan. Plus att garaget skall göras i ordning, så pengarna drar iväg. Tänkte se om någon ville ta över projektet.
Skulle absolut ha den kvar och fixa i ordning den om det inte vore för bristen på plats och pengar.
Den är inte vacker någonstans. Verkar som en gammal lack som börjat släppa. Verkar rätt buckelfri om man bortser från skärmar.
Komplett bil, rätt så fräsch men lite skitig inredning. Förarstol hel, bara passagerarstolen som tyget släppt lite i sömmen . 12v-konverterad. OYO-amerika-stötfångare bak (bara den är värd pengar!)

Stått ganska länge så behöver genomgång och rostlagning. (Dåliga trösklar m.m.)

Bromsar behöver fixas. Oken fram borttagna och genomgångna av föregående ägare.

Motorn som sitter i är en 1200 utbytesmotor som fungerar och låter bra. Har kört bilen på gården och koppling och så verkar funka som det ska.

http://www1.garaget.org/archive/117/116375/337841/large_337841-3207431.jpg

http://www1.garaget.org/archive/117/116375/337841/large_337841-3207432.jpg

Många härliga OYO-saker på 67an som gör just den årsmodellen lite speciell.

Kort och gott ett komplett objekt.

Kan fixa fler bilder på begäran.
Om ni undrar något så är det bara att PMa, eller ringa O7O-644661O

Regnr: AYB384

7000:-
BVSA.

Edit: Bilen finns i Sollefteå i Västernorrlands län. Runt 10 mil norr om Sundsvall.

/Patrik

2

Eventuellt kan jag byta mot något roligt till min 59a.

3

Kan gå ner till 6000. Annars behåller jag den och helrenoverar den för att sedan sälja med grym vinst :-)

4

Efter att ha kollat lite närmare så verkar det mest vara trösklarna som är rostiga. Plattan ser ut att ha klarat sig rätt bra, förutom ett litet hål under batteriet och ett likadant på andra sidan. Reservhjulsbaljan ser fin ut.
Så efter det jag hittat så är den mesta rosten i trösklarna som sagt.

5

Upp! Två skärmar borttagna,  inga direkta hemskheter som kommit fram. Kanske ett eller två skärmfästen som inte höll.  Bra projekt skulle jag vilja säga! Men jag har fem bilar till som vill ha kärlek.  ICQ/ab
5500 vsa.

6

hej fin bil,  kan den køre og har du papir på den, kan du køre den til Göteborg og hvad er prisen leveret i Göteborg.
kan du maile flere foto til [email protected]
hilsen Carsten bach. fra danmark

7 Senaste redigerad av carsten bach (2013-10-26 09:16:27)

Default/hmm pris leveret i Göteborg

8

Hej! Tyvärr kan jag inte leverera bilen så långt. Det är nästan 90mil och det kommer kosta mer i frakt än jag kräver för bilen tyvärr. ICQ/ac

9

PM

10

jag passera Patrik hus i går och stanna for at hälsa... en fint renovering objekt se komplett ut, mycket fint inredning  ICQ/ab , lite svetsjobb det är en mycket bra objekt...

motor är en 1200a ..... annars original.

ICQ/ab  ICQ/ab  ICQ/ab  ICQ/ab

54a soltak, 56 cab, 59a,  KG 71
Wesfalia Syncro 88a,
Porsche 912 66a, Porsche 912E 1976,
Medlem i VW Maffian, VWHK

11

Upp ICQ/ab

12 Senaste redigerad av pät (2013-11-16 19:17:56)

Någon med byten då? Gärna nåt kul till min 59a men även annat tål att tänkas på.
Dock blir bytesvärdet något högre. :-)
Ett komplett original tvåviks soltak är intressant.
Kan även lägga lite pengar emellan vid rätt grej.

13

PM

14

Ingen? :-) Den har äran att stå i garaget just nu, men skulle faktiskt behöva den platsen till en annan bil. Tråkigt att behöva ställa ut bilen, ser gärna att någon tar över den..

5000:- vid snabb affär, eller kanske bytes mot något roligt som sagt.

15

Synd att det är så satans långt bort från mig  ICQ/ac  annars hade jag slagit till

Loud pipes save lifes

16

Snart måste jag ställa ut den i kylan över vintern, och jag ser gärna att någon tar över den innan all snö kommer...

Helt klart ett bra projekt för rätt pengar!

17

Ingen? Om ingen är intresserad så plockar jag ner bilen i molekyler och tar lådan till min -59a o skrotar resten... :-P

18 Senaste redigerad av lordwinters (2013-12-16 22:24:56)

Skulle slagit till direkt om jag hade plats, som det ser ut nu skulle den få stå ute på den vattensjuka gårn, och det är ju inte att föredra. Du är inte intresserad av att sälja delar, kofångarna tex?

19

Kan komma och kolla på den i mellandagarna när jag ska ner å jobba.

_______________________AMBULANSGARAGET_______________________
                  - Om bättre är möjligt är bra inte bra nog -
Karmann Ghia T14 Cab -58. Karmann ghia T34 -63. Bubbla -50. Ambulans Typ2 -65. Typ2 -55. Bubbla -65
Bubbla -63 Typ2 -74  Typ 1 Shorty -65

20

lordwinters: Kofångarna vill jag nog inte sälja löst. Tänkte renovera upp den bakre -67 oyo-fångaren och ha den på min -59a OM jag inte får bilen såld.. :-)

opec: Det är bara höra av dig när du vill komma förbi och kika!