Nu har jag läst och blivit så inspirerad av alla projekt så att jag kände att jag ville skapa en egen tråd. Lite för att få feedback men också så att soffan inte växer fast därbak
Jag har länge varit sugen på en hobbybil som går att mysa runt i på somrarna och i somras när jag blev av med en Bayrare på gården öppnades en lucka att införskaffa lite själavård. Att det blev just en bubbla beror nog på flera anledningar, en av mina bästa polare är bubbla galen (Slammad, splitbuss, race bubbla & Formel-V med New Beetle som dragbil) samt att jag såg en riktigt skön vit som körde förbi utanför Konsum på försommaren.
Efter lite letande på blocket och en hel del som inte svarade på mail eller tfn (!) hittade jag en bubbla på Gotland som jag kände var rätt. En grå ombyggd till fuskoval med rätt patina. Jag fick sambon att tycka att en dagstur till ön lät som en bra idé så vi drog dit och köpte bilen. Efter lite äventyr på ön kom vi på båten och åkte hem. På vägen hem fick jag den första "glapp snäcka-vägomläggning-spårigt" upplevelsen... INTENSIVT!
Service gjordes samma vecka och ett av tändstiften var ihopslaget så efter orkade den upp i 100, bara det är en bedrift.
Efter en härlig sommar med badutflykt med fyra barn i bak och visiter på Ulva kvarns veteranträffar står nu bubblan i garaget på vinterförvaring och uppdatering.
Det som ska göras i vinter är:
- Nytt elsystem (mer om det senare)
- Byte av motor (knappt inkörd 1500 införskaffades i höstas)
- Stereo
Mer bilder kommer vartefter projektet fortgår.
Empiriska försök visar att bara för att en nysvetsad metallbit har slutat glöda så är den fortfarande varm, väldigt varm!