1

Tja.
Utan lycka på facebook så försöker jag här.

Ska byta ut bromsarna bak på min notch. Har kommit fram till att de sitter äldre bromsar  då inget passat när jag skulle byta div saker.

Så te fråga. Vad ska jag tänka på och vad ska man passa på att byta mer än lager och packningar?

Har en växellåda från en -65a med kompletta bromsar.

/Mvh Koppen

Typ3 Notchback -65 | Dr Gonzo DH -76 |

2

Ska du byta lådan med så kolla packboxen på ingående axeln o även tätningen där växelstången (hockeyklubban) går in i lådan.
Lika bra att du byter dem nu.
Byt även växelådsfästena

1500 Variant -63
Vw 1/11 -58
Panel -65
1300 limousine -66 såld sedan länge:'(

3

Ska inte byta lådan utan bara sköldar och trummor osv. Men har bytt packboxen vid urtrampninglagret.

4

Du som har en juste camber på dina bakhjul bör nog använda gummitätade hjullager rs vanliga öppna lager blir inte tillräckligt smörjda av växellådsoljan.
Det finns en dränering i lagerlocket som mynnar ut genom skölden har jag för mig den brukar vara igenrostad, och den är till för att dränera bort växelolja om du skulle ha otur att tätningen går sönder.
Gör rent det lilla hålet så rinner oljan ut på baksidan av skölden istället för in i trumman så backarna blir sabbade.

1500 Variant -63
Vw 1/11 -58
Panel -65
1300 limousine -66 såld sedan länge:'(

5

Blir kapslade lager å nya tätningar nu och hjulcylindrar å de som går att byta ICQ/ad