26

lasslo skrev:
jerry skrev:
lasslo skrev:

Jo, det var ölandskillen som sålde den. Han kom ihåg dig som en skurk när du sålde den ICQ/ab Och när jag snackade med dig nått år senare så kom du ihåg honom som en ännu större skurk ICQ/ab

Kee- just det. Det var nån tysk som skulle köpa. Jag vetefan om han köpte den. Pickisen stod kvar länge efter att jag kollade på den för dig. Jag åkte och tittade till den varje gång jag var på Öland ICQ/ab

Ja, jag vet ju vad jag tyckte och fortfarande tycker. Men nog om det. Jag har lagt det bakom mig.

Det kännds som han var en gnällig jävel, så du hade nog inte fått honom njöd ens om du skänkte bort bilen ICQ/ad

Ett exempel från då.
Jag hade vid telefonsamtalet beskrivit hyttgolvet som, "en tesil".
Men han klagade ändå på att hyttgolvet var rostigt då han kom och tittade... Jag tror att vissa ord i det svenska språket har olika betydelse i olika delar av landet. Men det är inte det jag störde mig mest på. Jag blir förbannad bara jag tänker på det.
Nej, nu är det avklarat. Vi behandlar nåt annat objekt istället.

Ducati Monster 1200S

27

Jag har ju ingen bild på den, men på järnvägsmuseét i Ängelholm står en fin SJ-buss o blänker. Köpte den i Höllviken av en Micke vars fru hade en ghia-klubb?, då var den blå, min fru sålde den till nån tomte från Öland en dag när jag jobbade. Sen såg vi att museét sökte en vw-buss med SJ anknytning, så vi tipsade dem var de kunde hitta en. Nu står den där som ett monument över Ängelholms Kommuns pengaslöseri. Har hört att renoveringen hittills kostat 200.000 av skattepengarna... Default/yikes

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

28

Det finns många betydligt sämre sätt att göra av med skattepengar på..... ICQ/ab

Buss 65
Ghia 57

"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"

29

Tomas, hjälper dig med en bild på SJ bussen

http://img851.imageshack.us/img851/7574/telefonbilder012.jpg

Medlem i Halmstad Luftkühlers

30

Och så har dom lyckats placera vwmärket för högt. ICQ/ac

31

Intressant tråd gott folk!

32

kärran som blir dragen av en pickup på första bilden. vad är de ?

Bil parken : -[Typ 3 Fastback tl -66]- -[Mk 2 Golf 1.8 -92]-

33

Ett "vanligt" La Strada släp.

34

okej ICQ/ab

Bil parken : -[Typ 3 Fastback tl -66]- -[Mk 2 Golf 1.8 -92]-

35 Senaste redigerad av Wompa (2013-03-05 21:24:05)

Ingen bild men iaf så ringde min farfar att hans kompis hade en folkvagn ståendes på sin tomt, något jag fann väldigt intressant.

Tro till min förvåning att när jag väl fick tid att åka dit då farfars vän inte var hemmavid så hade hans söner dragigt bussen ut från sin viloplats, kapat upp den och slängt allt på återvinningen.  ICQ/ac
Snacka om falla på mållinjen, tror det var gjort tre dagar innan jag kunde ta mig upp.

Sen var jag och tittade på en 58:a uppåt i landet, jag som är helt ny på bussar och allt som har med rostlagning att göra så jag passade och hoppades att jag skulle hitta något annat objekt... vilket inte har hänt än på 1½ år!

En beige/grön maskin men väldigt sliten, vet inte vad som hände med den sen. Mossig och tuff var den iaf!
Hade det varit nu så hade jag nog slagigt till.
Har inga bilder då polaren som skulle sköta kameran fotograferade sin bil istället då han inte är ett dugg intresserad utav bussar ICQ/ae

Det är väl egentligen det närmaste jag kan komma!

Sweet Loretta Fart
She thought she was a cleaner
But she was a frying pan

36

Wompa skrev:

Ingen bild men iaf så ringde min farfar att hans kompis hade en folkvagn ståendes på sin tomt, något jag fann väldigt intressant.

Tro till min förvåning att när jag väl fick tid att åka dit då farfars vän inte var hemmavid så hade hans söner dragigt bussen ut från sin viloplats, kapat upp den och slängt allt på återvinningen.  ICQ/ac
Snacka om falla på mållinjen, tror det var gjort tre dagar innan jag kunde ta mig upp.

Sen var jag och tittade på en 58:a uppåt i landet, jag som är helt ny på bussar och allt som har med rostlagning att göra så jag passade och hoppades att jag skulle hitta något annat objekt... vilket inte har hänt än på 1½ år!

En beige/grön maskin men väldigt sliten, vet inte vad som hände med den sen. Mossig och tuff var den iaf!
Hade det varit nu så hade jag nog slagigt till.
Har inga bilder då polaren som skulle sköta kameran fotograferade sin bil istället då han inte är ett dugg intresserad utav bussar ICQ/ae

Det är väl egentligen det närmaste jag kan komma!

Där kan man prata orutin. Dels att inte slå till, men det kommer fler och bättre bilar.
Men mera orutin att låta en ej vw intresserad kompis sköta kameran.

Förhoppningsvis så lär du av misstaget, och nästa gång en schysst buss dyker upp, så styr du kameran, och klipper till på bussen.   ICQ/ab

Min blogg:www.50split.wordpress.com
Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden

37

Det kanske är lite fel tråd men i dag på ett företag som jag är o lev till ofta  fick jag veta om en split bubbla som har stått länge men är helt komplett tyvärr har jag inte möjliget att köpa den pga att både min tid o pengar måste gå till att renovera huset jag köpte i januari

38

Eklund skrev:

Det kanske är lite fel tråd men i dag på ett företag som jag är o lev till ofta  fick jag veta om en split bubbla som har stått länge men är helt komplett tyvärr har jag inte möjliget att köpa den pga att både min tid o pengar måste gå till att renovera huset jag köpte i januari

Tråkigt,men ger vuxenpoäng att fullfölja beslutet att renovera huset istället...försök begära option på att få köpa senare istället då den ändå stått länge innan... Default/hmm

I hope to arrive to my death,
late,
in love,
and a little drunk..

39

Jag har definitivt gjort det. Det var 1993 och på en bilmässa i Holland fanns det utanför hallen en superfin Tatra 603-3 till salu. Priset var 10.000 gulden (40.000kr). Varför köpte jag inte denna bil???  Default/hmm

http://i42.tinypic.com/15hen1v.jpg

Några år senare blev jag så sugen att köpa en Tatra att jag kollade alla annonser och i 1998 hittade jag 2st. till salu. Tyvärr var dem i ganska dåligt skick, så jag tackade nej. Då var de inte så ovanliga att hitta bland annonserna. Men nu finns de sällan till salu och priserna har gått rakt upp.  ICQ/ac
Dem här två hittade jag 1998.

http://i43.tinypic.com/i76cdt.jpg

VW TYP1 1974 (1300S)       BMC 850 Pickup 1965       AUSTIN SE7EN  1959

Modern cars are nothing but visual pollution !

40

25hpman skrev:

51:a som tillhört en skolfröken i Småland. Kostade 45.000:- köptes av en kompis, finns idag i Klippan. Väntar på kvalitetstid.

http://i277.photobucket.com/albums/kk49/25hpman/PICT0002.jpg

Det var en som jag jobbade hos som hade haft en fröken som hade en bubbla som hon körde med 1 gång i veckan.
Har läst om denna bubbla förr, men aldrig hittat den.
Ser nu att den har G med så det måste vara den. Hämtad i ryssby?

Typ 1 1302s -71
Typ 1 -67 Linkpinscraper
Typ 1 -51 Långtidsprojekt

41

Jakooby skrev:
25hpman skrev:

51:a som tillhört en skolfröken i Småland. Kostade 45.000:- köptes av en kompis, finns idag i Klippan. Väntar på kvalitetstid.

Det var en som jag jobbade hos som hade haft en fröken som hade en bubbla som hon körde med 1 gång i veckan.

Den bilen jagade jag med , men fick aldrig håll på skolfröken.
Tipset fick jag av verkstan i ryssby .

vw typ 1 1951,  vw typ 1 Guld Tian 1963
VW Typ 1 Cab 1965,VW Typ2 1970
VW Typ 2 1967

42

Den stod inbyggd i en lada till en gammal byskola när vi hämtade den. Det låg ett terrängregemente i närheten.

43 Senaste redigerad av Jakooby (2013-12-05 17:41:00)

kisavw skrev:
Jakooby skrev:
25hpman skrev:

Den bilen jagade jag med , men fick aldrig håll på skolfröken.
Tipset fick jag av verkstan i ryssby .

Ja den verkade i bra skick.
Använde 1 gång i veckan för att köra till ljungby och sätta upp håret, måste ju vart bra skick på den ICQ/ab

Typ 1 1302s -71
Typ 1 -67 Linkpinscraper
Typ 1 -51 Långtidsprojekt

44

Jag kan ha lite mera bilder på den, ska kolla. 5.014 mil på mätaren, men den har väl snurrat ett par varv garanterat.

45

denna stod på hessisch i sommras lasse . grämde mig lite över att jag inte slog till

http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/781733.jpg

a rainy day in the bus is better than a good day in the office
63 splitbuss 74 bay/porsche dh

46

larsson skrev:

denna stod på hessisch i sommras lasse . grämde mig lite över att jag inte slog till

http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/781733.jpg

Och vad skulle de ha för den? Snygg färgval, annars!  ICQ/ad

Money talks! Mine always says: "Goodbye"!
Ich versuchte mal genormt zu sein. Das waren die schlimmsten zwei Minuten meines Lebens.
Tra il dire e il fare c'è di mezzo il mare.

1965* 21W Samba (MCode 430 114) - 51 BD Standard Microbus (Type 22A. M62) - 1967 Westfalia pop-top (SÅLD)
* 1965 enligt chassinummer.  Reggad som 1964 - │o\w/o│