1

försökte lägga in ett par bilder förut, men dom var för stora. Kan någon förklara hur jag ska förminska dom. Jag är helidiot på datorer, så var tydliga är ni snälla ICQ/ag

2

Jag gör det enkelt för mig och använder Windowsprogrammet Paint, där man lätt kan ändra storlek genom att markera hela bilden och trycka Ctrl+W och spara bilden i det nya formatet ICQ/ab

.·´¯`·.¸. , . .·´¯`·..><((((º>¸
, . .·´¯`·..
><((((º>`·.¸¸.·´¯`·.¸.·´¯`·...¸><((((º>

3

Ska prova det. Vi får se hur jag lyckas. Tack

4

Annars går du bara in på www.forumbilder.se ,då slipper du tumma på kvalitén också. Väl där så finns det två fält, översta är för bilden, bara att trycka på "bläddra" så får du ju fram alla bilder du har.
Sedan, för att göra så lite som möjligt, kryssar du av "publik bild", annars lär du skriva någon bildtext.
Så kan du själv välja storlek på bilden sen, "grundinställningen" är 640x480 (för forum). Det brukar jag köra på, sen trycker du bara på ladda upp.
När bilden har laddats upp kommer bilden upp, tillsammans med 6 olika fält med adresser, läser man så står det en liten beskrivning vid varje fält. Dem 3 översta ska man inte använda, utan ta och kopiera hela fält nummer 4, tror det står något i stil med "Hotlink för forum" där.
Nä du har gjort det är det bara att klistra in det du kopierade (hela fältet) i ditt inlägg, och eftersom en URL-adress redan finns med i fältet från hemsidan så behöver du inte trycka på knappen för URL här ovan.

Hoppas du förstod litegrann åtminstone, gå in på sidan så förstår du mycket lättare! Är i princip 2 knapptryck för att få fram en bild i rätt storlek, svårare än så är det inte  ICQ/ag

Typ 1 Ratlook '60

Är ung och dum! Därför frågar jag hellre...