1

Hej! Just nu sitter det två stycken sportstolar på universalunderreden fram i min bay och jag skulle vilja byta dom mot något mer passande ICQ/ad
Om man köper orginalstolar, brukar det följa med komplett underrede då eller är det något som måste finnas i bussen redan ( vet ej hur det ser ut då det inte är jag som satt i dessa ) och passar det med stolar från en typ 1 eller blir sittdelen för hög?
Och om någon har några andra stolar i sin bay som passar utan större modifikation så får ni gärna posta en bild ICQ/ab

Tack på förhand!

Det gick inte fort och inte blev det bra heller...

2

Undrar om vi ska byta, jag har originalstolar, men efter att ha suttit på den där kletiga rutiga plasten några sommarvarv i Europa så räcker det. Visserligen var jag ung då, men originalstolarna är så höga så jag slår i taket nästan.
Är dina "sportstolar" låga?
Jag bor i Stockholm...
Jag har en buss stående i Grängesberg också, men dom stolarna har jag inte sett ännu...

Andreas

89 Magnum dubbelhytt (snart till salu...)

3

Ok, ja det kanske vore något? Vad är det för färg på stolarna? Är dom i bra skick? Fästen och allt till dom? Sportstolarna som jag har är nästan nya, ljust beige. Dom kostar en del nya men vad hade du tänkt dig för dina stolar? Ska försöka ladda upp en bild på dom så fort jag kan!

4

Dom är bruna, underredet är ju liksom inbyggt, man bara skjuter in dom i skenorna på hjulhuset.
Jag ser nu på foton att en av stolarna på Grängesbergsbussen verkar trasig i sitsen.
Jag kan kolla i helgen på den andra bussen, på landet, om dom är OK.
Jag brukade ta Saab eller Daf/Volvo stolar förr i tiden och sätta dit istället, billiga på skroten var dom... Jag kan byta rakt av, utan stålar.
Kanske ska PMa istället, så alla slipper läsa våra bytesförhandlingar ?  ICQ/ae

89 Magnum dubbelhytt (snart till salu...)

5

Ok, men det är det jag är osäker på... Om jag har skenorna kvar. Och min buss är svart och grå med beige inredning bak så jag vet inte om brunt passar så bra tyvärr..
Lägger upp två halvdåliga bilder  ( har inte bussen hemma för tillfället )

http://i1308.photobucket.com/albums/s605/Risto85/3A41F826-F6C7-4908-885B-60C5EC271358_zpsz2guntwx.jpg

http://i1308.photobucket.com/albums/s605/Risto85/4F3D5239-93E4-436F-93D6-7D126F389AB3_zpsp9mx4dfs.jpg

6

Har två framstolar i beige liggande, bör nog bytas stoppning i dem dock, inte jätte bekväma alltså... Pma vid intresse!

412 ls variant -74 ( min 1:a bil, borta sen länge...)
1302s -71
Typ 2 -74
412 le variant -73
Typ 3 variant -64
412 pickup -73

7

Ett alternativ jag tänkt på är ifall man skulle ha en "soffa " fram. Alltså ett baksäte ifrån någon bil. Någon som har det och ev vill dela med sig av en bild och gärna berätta hur besvärligt det är ICQ/ad