1

Har lite problem med Notchen (igen). Den här ggn är det så att bara halva motorn vill vara med.
Cylinder 3&4 vill inte alls, det är gnista från fördelaren och nu har jag nya tändkablar oxå, har inte kollat gnista på stiften dock, ska göra det i morgon.

Någon som har nån annan idé om vad det kan vara för fel?

1500s Notchback -64
1600 TLE Fastback -71
www.twinpeakboxers.com
www.volksmeet.se

2

Fillmore skrev:

Har lite problem med Notchen (igen). Den här ggn är det så att bara halva motorn vill vara med.
Cylinder 3&4 vill inte alls, det är gnista från fördelaren och nu har jag nya tändkablar oxå, har inte kollat gnista på stiften dock, ska göra det i morgon.

Någon som har nån annan idé om vad det kan vara för fel?

Ett vanligt fel på den modellen var att vipparmsbryggan lossnade och då går den ju inte alls på den sidan. ICQ/ab

3

Ofan, det ska jag kika i på i morgon.    ICQ/ab

1500s Notchback -64
1600 TLE Fastback -71
www.twinpeakboxers.com
www.volksmeet.se

4

Är det en insprutare? Då kan det vara att spridarna inte funkar pga dålig kontakt av givaren i fördelaren.

VW TYP1 1974 (1300S)       BMC 850 Pickup 1965       AUSTIN SE7EN  1959

Modern cars are nothing but visual pollution !

5

RAINIER skrev:

Är det en insprutare? Då kan det vara att spridarna inte funkar pga dålig kontakt av givaren i fördelaren.

Nä, det sitter dubbla orginalgasare på den

1500s Notchback -64
1600 TLE Fastback -71
www.twinpeakboxers.com
www.volksmeet.se

6

Nålventilen i förgasaren som hängt sig?

7

Bengt H skrev:

Nålventilen i förgasaren som hängt sig?

Har provat två förgasare, iofs har jag inte kollat de så noga men det var ingen som helst skillnad   Default/hmm

1500s Notchback -64
1600 TLE Fastback -71
www.twinpeakboxers.com
www.volksmeet.se

8

otäta avgas ventiler har den effekten

,ghia-65a ?, vw dragster old style ,vw p-38 dropp tank special under byggnad ,the beast buggy,