626

torkar bort dregglet från mina nyss utkvitterade BRM:s, sitter på ett f.n lugnt jobb och bokstavligen suktar till att klockan ska bli 16!
så jag kan sticka till skroten och leta efter ett par sjyssta 145 däck till dem! Default/smile

http://tufftill1000.blogspot.se/ 

Austin Mini 1275 GT 1975
Volvo V50 2005

627

hemkommern efter en tur till gotland.. min bay kom hem till föräldrarna trots folkrejs på ön som gjorde släp omöjliga att hitta.. tills ett 3 tons flaksläp uppenbara sig på grann gården 500m bort.. fick låna gratis och HAN hämta det tillbaka efteråt.... snacka om tur, 8 mil senare stod den på gården hos föräldrarna..solen sken som den gör det här i blekinge..
nu skall bara bussen hit  oxå..  ett steg i taget..

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

628

Hollywood Vampire skrev:

torkar bort dregglet från mina nyss utkvitterade BRM:s, sitter på ett f.n lugnt jobb och bokstavligen suktar till att klockan ska bli 16!
så jag kan sticka till skroten och leta efter ett par sjyssta 145 däck till dem! Default/smile

Mmmmmmmm BRM o 145:or MUMS!!

629

Har kört Corvair.
Var som att köra VW fast lite bredare.

Olle Sewerin en 45åring som trillat dit i VW träsket igen efter 20år

630

Plockat och bytt packningar i förgasaren . Kollar jusst nu på matchen .

vw typ 1 1951,  vw typ 1 Guld Tian 1963
VW Typ 1 Cab 1965,VW Typ2 1970
VW Typ 2 1967

631

Längtar till fredag då man slutar jobbet. Sedan väntar en veckas semester som kommer tillbringas i garaget. Och sedan börjar man nytt jobb som restaurangchef på ett hotell i Halmstad ICQ/ab

Medlem i Halmstad Luftkühlers

632

Sitter och funderar lite över vad man egentligen sysslar med.. ICQ/ab   Hade ju bestämt mig för att sälja iväg mina 2 baybussar,satte ut annons och så långt var allting frid och fröjd...tills jag satte mig och "torrkörde"....och vips,tankar och ideér formligen sköljde över mig :"hmm,det ska väl inte krävas så mycket för att denna ska rulla igen" (känns detta igen? ) "byta trösklarna,översyn av motorn och bromsarna så blir det bra det här ICQ/ab  ) mmm,säkert bejbi... Så nu har man tjackat verkstadshandbok på Tradera,så snart börjar väl vansinnet...om ingen hoppar in med en bunt med pengar inom en jävligt snar framtid   ICQ/ag   Default/lol       Hörs!

Typ1-66   Typ1-69

633

ICQ/ag   Lurad !

You´ll never know...

634

VwGoran skrev:

Längtar till fredag då man slutar jobbet. Sedan väntar en veckas semester som kommer tillbringas i garaget. Och sedan börjar man nytt jobb som restaurangchef på ett hotell i Halmstad ICQ/ab

Grattis med nya jobbet..

Vw typ1 55,Vw typ1 56 fd callooker(SÅLD), Vw typ1 57 ladugårdsfynd från Nässjö (såld), Vw typ1 57 Öfund ifrån Samsö (DK) 4200 mil, Vw typ1 61,  Vw golf I Öfund ifrån Samsö (DK) 1720mil (såld), vw typ2 t2 71 högtak(såld)

635

VwGoran skrev:

Då börjar snart lovorna trilla in också.  ICQ/ad

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

636

Äter middag, pulvermos är en jäkla bra uppfinning ICQ/ag

637

Det slår jag Bengt!

Ätit Skånsk kalops på Restaurang Millenium i Höllviken, nu matkoma och tittar ut över vattnet här.

Medlem i Halmstad Luftkühlers

638

VwGoran skrev:

Det slår jag Bengt!

Ätit Skånsk kalops på Restaurang Millenium i Höllviken, nu matkoma och tittar ut över vattnet här.

Golvad ICQ/ad

639

Ledig idag, och nyttjar denna som "Bank Holiday". Sedan hämta upp BRM:sen som fått monterade & balanserade 135:or! Default/smile
Vidare till garaget, smeta på dem följt av allmänt VW pyssel inför besiktning!

Austin Mini 1275 GT 1975
Volvo V50 2005

640

tittar på en långsam klocka.. Bara 10 min kvar av arbetspasset, sedan ut på stan och cruza ngr varv med, för dagen, nybes. 64:an! Default/smile

Austin Mini 1275 GT 1975
Volvo V50 2005

641

sitter på  first hotell i örebro o tar en öl.sista dan på frövifors imorrn sen bär det av till norrköping skärblacka ICQ/ab

Das Auspuff #9

642

Det haglar och dom är större än spelkulor Default/yikes

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

643

Tog precis reda på om båda hjulen snurrar när man ska svarva lite däck med bubblan, det gjorde dem! ICQ/ag

644

ICQ/ag

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

645

Sitter och äter bruna bönor med fläsk, och förbereder att hustrun kommer hem tidigt från jobbet idag ICQ/ab ! Vi ska ha betessläpp (om ni nu vet vad det betyder ICQ/ad )...

P.g.a. att jag prioriterat "fel" (garage framför lantbruk) under de senaste veckorna blir det först idag som vi släpper ut våra lamm på nytt saftigt grönbete. Poängen med detta är att då minskar arbetet i stallet och jag får ÄNNU MER tid att meka i garaget ICQ/ae !!!!

.·´¯`·.¸. , . .·´¯`·..><((((º>¸
, . .·´¯`·..
><((((º>`·.¸¸.·´¯`·.¸.·´¯`·...¸><((((º>

646

Helt omöjligt och hålla sig för skratt när lamm'en skall ut på sitt första grönbete! ICQ/ag

Buy the ticket, take the ride... - HST

647

hmm... va gör ja nu? jo, funderar på vad det EGENTLIGEN är för skillnad på den här tråden 'Vad gör du nu?' och 'Dagens händelser' tråden... same same but different?

648

Löf skrev:

hmm... va gör ja nu? jo, funderar på vad det EGENTLIGEN är för skillnad på den här tråden 'Vad gör du nu?' och 'Dagens händelser' tråden... same same but different?

Mycket bra fråga Default/hmm ... Så som jag ser det:

'Vad gör du nu?' = presens, det händer nu
'Dagens händelser' = man ser tillbaka på något extraordinärt som hänt tidigare under dagen?!

.·´¯`·.¸. , . .·´¯`·..><((((º>¸
, . .·´¯`·..
><((((º>`·.¸¸.·´¯`·.¸.·´¯`·...¸><((((º>

649

Mats W skrev:
Löf skrev:

Mycket bra fråga Default/hmm ... Så som jag ser det:

'Vad gör du nu?' = presens, det händer nu
'Dagens händelser' = man ser tillbaka på något extraordinärt som hänt tidigare under dagen?!

Du är ju ett geni Mats. ICQ/ad

Jag sitter och bajsar just nu.

Men innan idag så var jag släpade hem ett gammal splittbuss.  Typ. ICQ/ab
Det blir ju lite fel om man berättar om dagens händelser, om dom inte sker nu. Som tråden säger.

Det är aldrig för sent att få en lycklig barndom.              (o\!/o)   |o \/ o|

650

Men 'va gör du nu?' kan ju vara vad du gör nu idag i förhållande mot va du gjorde igår, eller va du gör 'nu, den här sommaren' mot för va du gjorde förra sommaren... eller?

Meeen... egentligen samma sak?! You say tomato I say tomato... eehh... funkade inte helt i text nej... ICQ/ae