26

Klart han ska få komma in.
Men tycker minnsan att bilen får parkeras utanför

27 Senaste redigerad av Demian (2011-02-01 11:31:29)

Jag har alltid gillat Bugrun. De vattenkylda bilarna har inte stört mig och jag tycker inte att det varit sånt fasligt liv på campingen.

Bugrun har varit en träff att rekommendera. Det pågick ju nån Reclaim Bugrun kampanj, där de luftkylda folkvagnarna skulle ta en egen del av campingen. Det ställde jag mig inte riktigt bakom, då vi har haft nån vattenkyld bil i vårt sällskap, och det har inte stört mig.

Men efter 2010 har jag tänkt om, jag kommer fortfarande att åka dit, men tyvärr så går det ju inte att stå på partycampingnen. Jag skulle tro att det var runt 85% vattenkylda bilar och det är ju inte därför jag åker till bugrun. För min del är det en viktig grej att campa med polare bland luftkylda bilar.

Jag har för mig att Nicko hade pratat med VW-gurun från staterna, Mark Merz, som var på bugrun förra året. Han hade valt Bugrun före Vwclassics i Usa. Dom krockar, men han hade hört så mycket gott om Bugrun, så han hade tillslut bestämt sig för att åka hit.
Han var helt knäckt, han trodde Bugrun skulle vara en luftkyld träff och inte vattenkyld.

Lite inspirationsbilder från partycampingen 2010. Det skulle ha varit roligt att sett några från samma ställa fem år tidigare.

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash2/hs045.ash2/35617_437784276353_550846353_5870734_1331596_n.jpg

http://forumbilder.se/images/6f4201014606Pe1df.jpg

http://pici.se/pictures/large/yrcZYYLTD.jpg

http://i154.photobucket.com/albums/s262/BigMack_013/Bugrun%202010/32031_129603643735333_1000005709490.jpg

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs085.snc4/35617_437778661353_550846353_5870543_6292129_n.jpg

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs105.snc4/35617_437778731353_550846353_5870550_5723649_n.jpg

En av de luftkylda.

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash2/hs045.ash2/35617_437778716353_550846353_5870548_5548873_n.jpg

28

Kan hålla med Demian lite, även om jag tycker att det är för mycket fest, jag får tänka om lite, ICQ/ab
Dem två första gångerna jag åkte dit var faktiskt med en vatten skadad bil Golf II med kompressor mm
och nu åker jag luftkylt, tack vare Bug Run ICQ/ag

29

Tycker synd att många hellre struntar i att åka för att det är för mkt vattenkylt, det gör ju att det blir än värre med luftkylt.

Har inte varit med från början på BG, tänkte att det går i vågor och sen blir ju vattenkylt fler å fler, men det vore coolt om vi kunde vända trenden eller iallafall förbättra den.

Jag har varit några år på Lelleträffen (MC) på gotland, där finns det massa aktiviteter för träffdeltagarna. Tex, vollybollturnering mellan klubbarna, tjejernas champagnegalopp, killarnas trekamp, såpad stång, gutniska lekar, mm, mm detta saknar jag på BG, nåt att göra/aktiviteter/tävlingar mellan deltagare/klubbar å inte bara supa å härja runt(upp till var å än å oftas e det ju kul) men ändå...

Nu tänkte jag inte att det skulle ingå i BGs helhet utan litan vid sidan om. En egen tillställning.....tex att man anmäler ett lag från en klubb/kompisgäng nån vecka innan, sen gör varje lag en "deltävling" som dom andra lagen deltar i och sen nån form av poängräkning...

Eller oxå en helt simpel ölbrännbollsturnering mellan klubbar/kompisgäng......

Femkamp, ölhövning, dragkamp, spika spik, säckhoppning, irlänsk julafton, tipsrunda....nånting mera!!!

Vart har den klassiska motorbytartävlingen tagit vägen tex????

Alltså, det är inte svårt att göra träffen roligare med relativt små medel....eller är jag helt fel ute?

Om man inte klarar av det själv så gör någon annan det.

30

Om fler vatten än luft kommer så är det väl så... Finns väl egentligen bara ett par vägar, låt det vara som det är och lyftkylt sakta dör på BR, gör BR till en enbart luftkyld träff varvid träffen skulle minska radikalt i antal och omsättning, starta en ny luftkyld träff som de nu verkar ha gjort.

Själv känner jag mig med kanske 18 ggr på bugrun att jag är klar med festandet där, har fortfarande tyckt det varit kul att glida runt på partycampingen men... har blivit lite för mycket "party" och jag har väl blivit för gammal...

Jag nästan hoppas på att alla luftkylda bangar mantorp och dyker upp i tierp. Då har vi en luftkyld träff igen... Och givetvis så ska väl folk som av nån anledning inte har en luftkyld bil ändå få gå på träffen... men kanske inte vara med på utställningsområdet.

Eventuellt så åker jag väl på BR men troligen med min bruksbil (ej VW) och över dagen... Men givetvis hänger ju allt på hur de man känner gör...

*  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *
Vw typ1 Oval 1957, Ghia 1960
VW typ1 1951 split (såld)

31

Bug Run närmar sig med oroväckande fart..  ICQ/ae

32

Var ska de flesta luftkylda campa då? Har aldrig varit där men har tänkt åka i år. Campar helst med andra fläktisar.

57:a typ1 "Buzen"
62:a typ1 "Caffen"
70:a T2 kleinbuss 221
86:a T3 Dubbelhytt

33

Alternativet: http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=244

/ P

VW 1500 1963 | Tyvärr såld!
Ghia 1968

34

inget alternativ för mig.....fel tid och plats, tyvärr.....kanske nått annat år. Blir BR eller inget för mig och då är valet enkelt ICQ/ad

57:a typ1 "Buzen"
62:a typ1 "Caffen"
70:a T2 kleinbuss 221
86:a T3 Dubbelhytt

35

Fredde.B skrev:

inget alternativ för mig.....fel tid och plats, tyvärr.....kanske nått annat år. Blir BR eller inget för mig och då är valet enkelt ICQ/ad

nä, inget alternativ med en endagsträff men möjligen ett komplement men knappast i mitt fall  ICQ/ae

36

Fredde.B skrev:

Var ska de flesta luftkylda campa då? Har aldrig varit där men har tänkt åka i år. Campar helst med andra fläktisar.

Vi stod mot dragracing depån och det blir väl där i år igen antar jag !? Enligt Swampens tidigare inlägg,  eller vad säger du Thomas ?

You´ll never know...

37 Senaste redigerad av nizekustoms (2011-05-09 21:31:26)

Demian har rätt. Det var jag som snackade en del med Mark och han var inte direkt nöjd om man säger så.
Jag tyckte det hela var pinsamt eftersom han mer eller mindre ställde mig emot väggen och frågade om jag själv tyckte det var bra... Ehhh neeeej!

Fast jag stod och sålde förra året och det var faktiskt en nytändning. Även om vädret var kasst och det mest var vattenskadat så hade vi fruktansvärt kul vi som stod och sålde. Vi får se... kanske blir det repris på det :-) det rekommenderas varmt att stå och sälja i alla fall.

Alte Liebe rostet nicht!

38

nizekustoms skrev:

Demian har rätt. Det var jag som snackade en del med Mark och han var inte direkt nöjd om man säger så.
Jag tyckte det hela var pinsamt eftersom han mer eller mindre ställde mig emot väggen och frågade om jag själv tyckte det var bra... Ehhh neeeej!

Fast jag stod och sålde förra året och det var faktiskt en nytändning. Även om vädret var kasst och det mest var vattenskadat så hade vi fruktansvärt kul vi som stod och sålde. Vi får se... kanske blir det repris på det :-) det rekommenderas varmt att stå och sälja i alla fall.

Japp, håller med, att sälja på BR är kul, har gjort det några gånger o kommer att göra det igen, dock ej i år  ICQ/ac

39

Jag är trött på dumma påstridiga teleförsäljare och VW's med motor fram, så i år blir det inget.

/ P

VW 1500 1963 | Tyvärr såld!
Ghia 1968

40

Jag håller med Bengt H o Nicko, stå å sälja där är prima liv. ICQ/ag  Har stått där varje år nu en längre tid, o nu kommer det per automatik en ny anmälan varje år. I år är vi på säljplats 6+7.

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

41

25hpman skrev:

Jag håller med Bengt H o Nicko, stå å sälja där är prima liv. ICQ/ag  Har stått där varje år nu en längre tid, o nu kommer det per automatik en ny anmälan varje år. I år är vi på säljplats 6+7.

Hallå granne... Jag står på 8!  ICQ/ag

Alte Liebe rostet nicht!

42

25hpman skrev:

Slipper du vattnet från spolplattan då? Default/lol

43

Bengt H skrev:
25hpman skrev:

Slipper du vattnet från spolplattan då? Default/lol

En har ju lärt sej ett o annat den hårda vägen...  Default/hmm

44

nizekustoms skrev:
25hpman skrev:

Aha, trevligt. Glöm inte grilloljan...till huden!

45

25hpman skrev:
nizekustoms skrev:
25hpman skrev:

Aha, trevligt. Glöm inte grilloljan...till huden!

Såna problem har väl inte Nicko.....

Bengt i Sala
50 Barndoor Skåp (delägare)   -51 Barndoor Kombi   -55 Barndoor Pickup
Chevrolet -56 VW skåp -08 BMW 740i -00 Ford -34 Cabriolet

46

Bengt H : ska du inte upp iår? , eller är du på träff utomlands ?  ICQ/ab

det blir nog att jag och kisavw åker upp efter kl 17.00 på fredag med ladyn och ev syrrans med sin soltak 62a som är ett gammalt 80tals bygge  ICQ/ab

Typ 1or: 55/5, 61, 67, 67, 68,72 typ 3: 70.

47

Nån som vet hur sent dom släpper in på fredagkväll? Hittar inget på hemsidan:(

Den som somnar med kliande stjärt
Kommer  vakna med orena fingrar

48

JockeL U-a skrev:

är det inte kl 12.00 ? eller är det 15.00? , eller är jag helt ute och cyklar  ICQ/ag

Typ 1or: 55/5, 61, 67, 67, 68,72 typ 3: 70.

49

kimboow skrev:

Bengt H : ska du inte upp iår? , eller är du på träff utomlands ?  ICQ/ab

Nej jag kommer nog inte, examen + en del annat ICQ/ab

50

kimboow skrev:
JockeL U-a skrev:

är det inte kl 12.00 ? eller är det 15.00? , eller är jag helt ute och cyklar  ICQ/ag

Ja nu cyklar du nog;) Sista insläpp kan ju inte va kl 15!

Den som somnar med kliande stjärt
Kommer  vakna med orena fingrar