Kan någon ge ett tips på nummer på originalverktyget som man använder för att pressa ihop och montera framfjädern med. Jag var in på märkesverkstad som har öppet några timmar på lördag och frågade, men där kunde man inte svara. Andra praktiska tips tas också tacksamt emot eftersom jag måste få bilen på hjul inom måndag pga flytt. De verktyg jag har tillgång till ryms inte.
Kanske Volvo 240 verktyget kunde rymmas, det kanske går att få tag på på måndag?
Jag har alltid använd mig av universal verktyg av bra kvalitet och det funkar utmärkt!
Erwin
Tack för svaren! Jag hade tyvär inte tid att kolla upp det utan litade på mina "medhjälpare" som försökte montera framstötdämpare och fjädrar utan att lyckas. Måste gör ett försök att hinna med jobbet senast måndag.
Special verktyg behövs nog inte, inte när jag gjorde det!!
www.campervanculture.com How To Lift The Suspension On A VW SYNCRO Or VANAGON...
Jag tog en lång hylsa o trädde på stötdämpan typ 10ans för att enklare styra in den i hålet
Titta även på klippet hur man campar i en dubbelhytt !!! Lycka till
Fjädrarna är nu monterade. Universalverktygen som användes var avsedd för fjädrar med något större diameter, vilket de flesta verktyg tycks vara, och det var därför inte de bästa tänkbara.