1

Har en gammal GE motor jag tänkte lyfta i min DH. Nu är det insprutning på den, som jag inte har större koll på om allt funkar eller om allt finns, så jag tänkte sätta på Empi Dual Weber 34 ICT förgasare på den istället.

Är det något man behöver tänka på i den här konverteringen, eller är det mest att slita bort insprutning och sen dit med insug och förgasare?

Trasig, men inte förstörd...

Haft: Splitbuss-61, Westfalia-73, 1303-73, 1303 BIG-74, 1302 CAB-72, DH-75, 1500-67, Baja-72, Tristar-90
Har: Deluxebuss-77, DH-78, 1500-67, Buggy-67, Magnum DH-90

2

Tja
Kul att någon fler kör Typ 4. Jag har både förgasar och turbokonverterat typ 4.
Det är inga större problem. Dit med gasare och ev 009 fördelare.
Kör själv med en 2L och weber 44 dubbelförgaser som en mellanmotor innan jag fixar en 2L med megasquirt och turbo. ICQ/ag